22 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Reiziger
Knipoogt hij tijdens drinken en/of eten? Of bij zuigen aan een speen?
Niet op gelet dus dat ga ik even doen de komende tijd 🙂
2 jaar geleden
Reactie op happy24
Ik herken het niet dus daar heb je niets aan, maar wilde alleen even zeggen ...
Ahhhh dankjewel 😊
2 jaar geleden
Wat een knap mannetje! Bij ons mannetje is zijn ene oogje juist wat kleiner en knippert soms. Mijn man en ik hadden vroeger allebei een lui oog dus we gaan het binnenkort laten checken via een oogarts. Je zou het bij het consultatiebureau aan kunnen geven want ze zeiden tegen mij dat ze wel al vroeg reageren op trekjes rond ogen.
2 jaar geleden
Onze zoon heeft dat ook. Geen trekje maar wel verschil in grootte. Mijn man, mijn zwager en mijn schoonvader hebben dit alle drie. Zal wel een familie kenmerk zijn.
2 jaar geleden
Dankjewel voor jullie berichtjes 🥰 ik heb het bij het cb nagevraagd en die gaven aan dat de ‘grootte’ qua ogen niks ergs is en het trekje gaan ze met de volgende afspraak controleren 😊
2 jaar geleden
Hoi toevallig heb ik ook een wat lijkt een groter en een kleiner oog. Mijn moeder is ooit ergens in de vorige eeuw met mij naar de oogarts geweest daarvoor maar het schijnt dat het te maken heeft met een wat dikker botje in de neus.
2 jaar geleden
Hier net hetzelfde ! Zal wel normaal zijn zeker heeft er allesinds geen last van
2 jaar geleden
Reactie op xxmaia
Mijn dochter heeft een groter oog door aangeboren glaucoom. Is het oog ook ...
Ja vaak aan die kant een traanoog!! Viel me vandaag op!
2 jaar geleden
Sorry beetje lang verhaal!
Het hoeft niets te zijn we zijn allemaal niet symmetrisch maar als je het niet vertrouwd zou ik een kinderarts vragen!
Bij mijn dochtertje viel het mij 4 maanden terug ook op en de kinderarts dacht dat het kwam door de afplatting van de voorkeurshouding dus 3 maanden later terug.
Nu wordt ik doorverwezen naar een klinisch geneticus.
Omdat er bij me dochtertje ook haar oortje kleiner is en haar beentje korter waardoor de kinderarts denkt aan een aandoening en er dus onderzoeken gedaan moeten worden.
2 jaar geleden
Ja vaak aan die kant een traanoog!! Viel me vandaag op!
Bij mijn dochter zag ik vooral dat de iris ook wat groter was, en dat het oogje vaker traande zonder dat ze last had van een pusoogje oid.
Wij zijn toen door de verloskundige doorgestuurd naar de oogarts en die stelde glaucoom vast. Ze krijgt nu oogdruppels en is een keer geopereerd.
De arts legde toen uit dat omdat bij baby’s het oog nog flexibel is je ziet dat het oogje groter wordt, en je dus een grote iris krijgt. Een soort koeienogen.
Maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn. Ik ben geen arts en kan het van de foto natuurlijk ook niet zo goed beoordelen. Maar als dat het wel is, is het wel belangrijk dat je naar een oogarts gaat. De oogdruk kan zo hoog worden op den duur dat je ziet dat het netvlies troebel wordt (soort grijze waas) en dat kan de oogzenuw beschadigen. Better safe then sorry en misschien gewoon de huisarts even mee laten kijken ofzo.
5 maanden geleden
Reactie op Reiziger
Knipoogt hij tijdens drinken en/of eten? Of bij zuigen aan een speen?
Hoi hoi! Topic is wat ouder. Hier een dochtervan 1,5 week met een hangend ooglid en maak me erg zorgen.
Vroeg me beetje af of er nog updates waren hier…
Of de reden waarom je deze vraag stelde toentertijd?
5 maanden geleden
Reactie op lottesnotte
Hoi hoi! Topic is wat ouder. Hier een dochtervan 1,5 week met een hangend o ...
Omdat ze het destijds had over een knipoog-trekje.
Wanneer het knipogen gelijk gaat met drinken, zuigen en/of kauwen past dit bij Marcus GunnJaw Winking syndroom. Mond vol, maar is niets ernstigs.
Wat maakt het dat je je zorgen maakt? Luister naar je gevoel.
Over het algemeen is een hangend ooglid niks ernstigs. Het kan soms wel de zicht ontwikkeling verstoren, hier kan een orthoptist met je meekijken.
Bij vragen of twijfels; vraag een verwijzing naar een orthoptist. Zij kijken naar de ontwikkeling van de ogen, oogstand, oogbewegingen en oogleden. Vaak kijkt een oogarts ook even mee naar de gezondheid van de ogen.
5 maanden geleden
Reactie op Reiziger
Omdat ze het destijds had over een knipoog-trekje.
Wanneer het knipogen ge ...
Hier familie met extreem slechte ogen, dat gun ik haar niet. Zij hebben in verleden ook lui oog gehad. En verder is het cosmetisch niet “mooi” en hoop ik niet dat ze er last van krijgt later.
Heb even op voeding gelet, maar hey lijkt niet op knipogen. Het is constant eigenlijk. Ik ga de vraag van haar ogen neerleggen bij de huisarts en CB, hopelijk kunnen ze me geruststellen.
één maand geleden
Reactie op lottesnotte
Hoi hoi! Topic is wat ouder. Hier een dochtervan 1,5 week met een hangend o ...
Hoi, heb je hier al naar laten kijken? Ons zoontje van 5 weken heeft een hangend en verdikt ooglid + aangeboren glaucoom en is voor het glaucoom al geopereerd. Voor het ooglid wordt nog onderzocht wat het kan zijn en of dit misschien de verhoogde druk in het oog veroorzaakt