5 Reacties
één jaar geleden
Ik heb hier precies hetzelfde. 21 maanden. Normaal geen drama en nu dagelijks 1 tot 2 uur bezig met het naar bed brengen. En als ze slaapt, dan maar hopen dat ze de nacht doorslaapt, want dat is momenteel dus ook zeldzaam.
Helaas geen tips! Maar ik hoop ze wellicht ook te kunnen vinden in de reacties.
Succes mede-mama 🍀❤️
één jaar geleden
Bij onze dochter begon die regressie op 21mnd.
Had ook een topic gestart https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2021/help-21-maanden-slaapregressie-7ovRwP?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Bij sommigen was het inslapen drama, bij anderen hoor je ochtend drama, of je leest middag dutjes die plots moeilijk gaan, plots wakker worden in de nacht.. allerlei getuigenissen.
Naar mijn gevoel maken ze een fase van groei mee (zowel cognitief als fysiek).. taalontwikkeling, aankomen in gewicht en toenemen in lengte.. bij onze dochter waren deze veranderingen op 15 dagen tijd echt opgevallen. Natuurlijk gaan ze dit allemaal verwerken in hun nachtrust. Hopelijk is het snel weer makkelijker met de kids voor iedereen.
één jaar geleden
Tip: gewoon heeeel veeeeeel geduld hebben. Knuffelen als ze verdrietig is, handje vasthouden als ze niet wil slapen, in bed nemen als het echt niet gaat en gewoon er voor haar zijn. Er is niets meer dan dat… 🤍
één jaar geleden
Hier ook! Precies hetzelfde. Maar ik heb een vermoeden dat het door alle prikkels komt, ze ontdekt elke dag wel veel nieuwe dingen. En als zij veel heeft gedaan op 1 dag merk ik echt dat ze snachts veel huilt in haar slaap en "droomt". Het is denk puur geduld hebben... sprongetjes sprongetjes sprongetjes. Zeker deze tijd in het levens fase. Sterkte🥰
één jaar geleden
Hier ook, zelfde leeftijd. Begin april van de ene dag op de andere moeilijk gaan slapen (taal nam toen een sprong, zomeruur ging in, en hij ging naar de peutergroep in de opvang).
Ervoor konden we hem na zijn bedritueel en boekje wegleggen en buiten gaan. Dan lag hij nog even te zingen en viel hij in slaap. Nu kan het 30-60min duren (de eerste dagen 1,5-2,5u) en moeten we bij hem blijven. Middagdutjes zijn ook erg onregelmatig, al is dat altijd wel wat zo geweest.
Ik denk ook dat je niet veel kan doen, gewoon er zijn en afwachten...
Succes!