7 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Leviatha
Ik wou dat ik je kon helpen maar kan je helaas alleen sterke en succes wens ...
Lief, dankje
één jaar geleden
Wat een heftig verhaal..maar wel goed dat je nu aan jezelf wilt denken. De situatie is niet goed voor je kindje..die voelt ook dat het niet goed gaat met mama. Het is altijd fijn om familie om je heen te hebben die je straks kunnen steunen en helpen. Want als je uit elkaar gaat gaan er ook nog genoeg moeilijke tijden voor je aankomen. Een uurtje rijden is nog te overzien toch.
Het is makkelijk om te zeggen dat je voor jezelf moet kiezen. Ik ben ook uit elkaar..ik heb zoveel geprobeerd om een gezin te blijven, omdat ik niet wilde dat mijn kind in een gebroken gezin zou opgroeien. Maar waar ik allemaal achter ben gekomen wat mijn ex mij allemaal heeft geflikt, psychisch mankeerd en zo kan ik nog wel even doorgaan..moest ik wel uit elkaar gaan.
Maargoed dan komt de volgende stap...en dat is je kind partime hebben...verschrikkelijk, dit vind ik het ergste wat er is want het kind heeft er niet voor gekozen. Een uurtje rijden is te overzien..ik ben bijna 3 uur onderweg wat ik niet verantwoord vind..maargoed. Ik hoop dat jullie er goed uit kunnen komen samen wat dat betreft.
Als de koek echt op is en het ten koste gaat van..dan zul je voor jezelf moeten kiezen. Maar weet wel dat het veel geregel daarna is voor je kind.
één jaar geleden
Reactie op DdH
Wat een heftig verhaal..maar wel goed dat je nu aan jezelf wilt denken. De ...
Bedankt voor je verhaal. Heel sterk van je dat je de stap heb weten te zetten.
één jaar geleden
Moedig besluit van je.
Wat betreft ongehuwd veranderd er niet veel je bent elkaar geen partner alimentatie of andere kosten verplicht.
Heeft hij gezag dan moet de meest verdiende ouder kinderalimentatie betalen aan de ander voor onderhoud op de dagen dat ze daar zijn.
Heb je een samenlevingscontract dan geldt alles wat daarin staat. Heb je een koop of huurhuis?
Spullen verdelen is dus ook afhankelijk of je aan kunt tonen dat jij of jullie samen het hebben aangeschaft.
Gezamenlijke rekening splitsen. Wel is het zo dat als hij kwaad wilt en die rekening leeg trekt het vaak moeilijk is dat geld nog terug te halen. Dus soms kun je het beter voor zijn en de helft eraf halen en dit netjes vast laten leggen dat alles wat er nog op staat voor hem is de rekening van jouw naam laten halen.
Ik zou zo snel mogelijk een advocaat in de arm nemen en die alles laten bekijken en berekeningen laten maken en zorgen dat er een ouderschapsplan komt. Ook al ga je goed uit elkaar kun je dit beter snel regelen voor de rust.
Stertke