4 Reacties

4 jaar geleden

Hallo! Ik ben naar de osteopaat geweest na mijn bevalling ivm bekken en rugklachten. Ik ben ingeleid en daarbij hebben ze mijn zoontje omlaag geduwd bij het breken van de vliezen. Door dat duwen is mijn bekken scheef komen te staan en is er een wervel in mijn rug scheef geschoten. Na de eerste behandeling namen mijn pijnklachten al flink af en na 3 behandelingen was ik pijnvrij. Dus hier geen ervaring met buikklachten, maar wel met een osteopaat. Dus valt denk ik altijd te proberen. Hopelijk helpt het voor jou ook!

4 jaar geleden

Reactie op Nienke2021

Hallo! Ik ben naar de osteopaat geweest na mijn bevalling ivm bekken en rug ...
Wat fijn dat het zo goed geholpen heeft! Ik heb ook nog steeds flinke bekkenklachten dus een check bij de osteopaat ga ik zeker maar even regelen dan!

4 jaar geleden

Hi! Jeetje wat een heftig verhaal zeg, ik hoop dat dit uiteraard snel beter gaat voor je. Ik zou in eerste instantie toch nog een keer terug gaan naar de huisarts, gewoon een extra check. Ik heb zelf ook een keizersnede gehad en ik vond het best lang duren voordat het weer ' goed' zat qua organen. Ik heb soms ook nog een scheve buik of bolle buik. Bijna 6 maanden geleden overigens. Ik ben vaker naar de ostheopaath geweest, niet meer na de bevalling maar wel tijdens zwangerschap. Behandeling duurt ongeveer een uur en is heel langzaam, zacht en rustig. De eerste keer dacht ik de 1e 10 min, jezus ik kan hier toch niet zo een uur blijven liggen, ik heb dingen te doen. 馃ぃ maarrrrr hij was bij mijn buik bezig en jawel hoor ik moest naar de wc tijdens de behandeling. Normale reactie van de behandeling en zo ging het elke behandeling 馃檲 ik ging dan ook wel echt tijdens de behandeling want mijn stoelgang was niet zo tijdens de zwangerschap. Ik zou het dus wel aanraden, alleen al voor jouw darmwerking en misschien vinden ze ergens wel een 'blokkade' Heel veel succes en sterkte alvast!

4 jaar geleden

Hier goede ervaring. Eerst voor zoontje geweest ivm weinig slapen, veel huilen en verkramp. Hele nekje bleek vast te zitten. Zelf twee keer geweest 3 maanden na bevalling. Ik had na 3 maanden nog steeds spierpijn in m'n kaken, last van m'n nek, rug en buik. Zo had ik soms enorme steken in m'n buik en kon ik m'n been niet optillen. Het was net zo vaag als hoe ik het nu beschrijf 馃槉 Osteopaat heeft veel in m'n buik lopen drukken en ik voelde m'n darmen gewoon terug op hun plaats volgen. Inmiddels zijn we weer 3 maanden verder, ik ga binnenkort nog een keer. Het voelt nog net niet lekker maar denk dat voor mij 3 sessies voldoende zijn. Ik voel nu overigens precies waar de knelpunten zitten. Al met al, heel ander verhaal. Osteopaat kon na het horen van mijn bevallingsverhaal wel direct veel dingen plaatsen. Gewone bevalling maar extreem lang perswee毛n gehad. Mijn osteopaat had veel klanten met darmklachten, zijn uitgangspunt is iedereen moet binnen 5 sessies 'beter' zijn. Had veel mensen met darmklachten (ook veel baby's) dus het is het proberen waard.