16 Reacties

3 jaar geleden

Hee! Ik heb EMDR gehad nadat ik betrokken ben geweest bij een auto-ongeluk. Voor mij heeft het heel goed geholpen, het is wel heel intensief en erg vermoeiend maar ik durfde erna wel weer gewoon auto te rijden. Ook terug denken aan het ongeluk gaat zonder problemen, dat was eerst echt niet te doen. Geen ervaring met EMDR met kinderen. Heel veel sterkte en hopelijk werkt het voor jullie net zo goed als voor mij! 馃崁

3 jaar geleden

ik heb zelf emdr therapie gehad toen in ongeveer 12 was omdat ik een kindje van de verdrinkingsdood had gered. voor mij heeft het goed uitgepakt ik merkte vooral dat ze heel veel geduld hebben en erg kijken naar je behoeftes en waar je last van hebt.

3 jaar geleden

Hier ook ervaring met EMDR, maar dan voor angst en paniek. Heeft erg goed geholpen en zag ook na een sessie al verbetering. Ik vond het wel mega intensief dus zorg ervoor dat je na je behandeling even kan rusten en iemand voor je kindje zorgt. Ik zou het in ieder geval 100% aanraden, het wordt ook in heel veel situaties toegepast. Volgens mij ga je bepaalde herinneringen opnieuw opslaan, maar dan veel minder beladen. De scherpe randjes gaan er vanaf.

3 jaar geleden

Ik heb EMDR gehad het laatste half jaar. Ook om mijn 2 zwangerschappen en bevallingen te verwerken. Ik kan het iedereen aanraden, het is zo apart hoe het werkt. Heb eindelijk ingezien dat het niet mijn fout is , en dat ik alles heb gedaan voor mijn beide jongens. En dat ik de angst en teleurstelling een plekje heb kunnen geven. En het verwerken van 2 zware bevallingen. Ik voel me een totaal andere mama, iemand die geen schuldgevoel meer heeft en de zware bevallingen kunnen realitiveren. En in ziet dat ik er niks aan kan doen.

3 jaar geleden

Ik volg even. Afgelopen week het advies te krijgen trauma therapie te volgen. Nog geen idee of en wat ik wil maar als ik het goed heb is dit een vorm van..?

3 jaar geleden

Zelf geen ervaring met EMDR. Veel succes alvast 馃槡 Wel heb ik ervaring met een heftige bevalling. Sinds kort ben ik er achter dat ik geen postnatale depressie had, maar een bevallingstrauma. Inmiddels heb ik mijn verhaal gedetailleerd opgeschreven. En heb ik binnenkort een gesprek met de verloskundige. Deze uitnodiging kreeg ik in mijn kraamweek voor het geval dat 'deze ervaring in de weg zou staan bij een tweede kinderwens'. Hopelijk is dit voor mij genoeg om het te verwerken. Nu ben ik wel benieuwd waar/hoe jij om hulp hebt gevraagd en de therapie is aangeboden? Zelf wist ik niet goed waar te beginnen.

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn traumatische bevalling emdr gehad en uiteindelijk voor meerdere dingen. Ik dacht toen ze het uitgelegd had, yeah right, moet ik naar zo'n stom lampje kijken en dan ben ik geholpen..馃え Soms was het lampje irritant, soms kon ik het niet volgen en was ik te emotioneel. Na de behandelingen extreem moe en uitgeput. Ik was zo verbaasd dat ik nu gewoon aan mijn bevalling kan denken en erover kan praten zonder in te storten en zonder een waterval van tranen. Ik kan er nu anders op terug kijken en dat is met de andere dingen waarvoor ik het kreeg ook het geval. Ik zou zeggen doen! Voor kinderen heb ik geen ervaring maar bij mij zijn er dingen die al wat langer speelde en daarvoor heeft het ook geholpen. Dus ik zou zeggen voor je kindje ook zeker doen, zodat ze later minder of geen last van hebben en er met een andere blik op terug kunnen kijken.

3 jaar geleden

Hier een positieve ervaring. Onze tweeling huilden tm 4 maanden erg veel en erna tm 8 maanden heel slecht slapen icm huilen. De adrenaline schoot er bij mij in. Ik was overmoeid. EMDR gestart na 9 maanden toen ze beter sliepen. Ik zag in dat ik heb gedaan wat ik kon. Ik voelde me schuldig en alsof het kwam door mij. Na een behandeling komt er veel los en mijn advies is om dat toe te laten en even goed te huilen mocht je dat nodig hebben. Het moet even zakken en een plaatsje krijgen maar heeft mij daarna zoveel verlichting gegeven. Ik hoop dat het je kan helpen. Geen ervaring bij de kinderen zelf.

3 jaar geleden

Reactie op Foodie11

Zelf geen ervaring met EMDR. Veel succes alvast 馃槡 Wel heb ik ervaring met ...
Er zijn verschillende instanties waar je terecht kan. Soms kun je je zelf ergens aanmelden maar ik weet alleen niet of je dat vergoed krijgt. Wij hebben een verwijzing van de kinderarts gekregen. En het kan geloof ik ook via de huisarts.

3 jaar geleden

Onze zoon heeft op 4 jarige leeftijd EMDR gehad, nadat hij tijdens het verwijderen van zijn keelamandelen een traumatische ervaring heeft gehad. Hij heeft de hele operatie meegemaakt. Zijn narcose werkte niet goed, maar de spierverslappers wel, waardoor hij niet duidelijk kon maken dat hij eigenlijk gewoon wakker was. Na die operatie kreeg hij nachtmerries, wilde nog niet eens dat er naar een wondje gewezen werd als hij bijv. gevallen was, laat staan dat er een pleister opgeplakt werd en zo waren er nog veel meer klachten. Op advies ziekenhuis naar EMDR therapeut gegaan. Wij waren vrij sceptisch, maar wilden alles aanpakken om hem te helpen. Het is het beste wat we voor hem kunnen doen. Hij was na de 1e sessie al klaar volgens de therapeute. Wij geloofden dat eigenlijk niet, maar het was echt zo. We hadden ons eigen mannetje weer terug鈥e nachtmerries en alle andere klachten waren weg. Dus heel positieve ervaring met EMDR!

3 jaar geleden

Wat naar dat je bevalling zo heftig was en je nog veel andere dingen hebt meegemaakt! Heel fijn om hier vooral succesverhalen te lezen. Ik geef zelf EMDR behandelingen en heb hier ook erg goede ervaringen mee (wel alleen bij volwassenen) dus mocht je vragen hebben wil ik ze graag voor je beantwoorden!

3 jaar geleden

Reactie op marielle___91

Wat naar dat je bevalling zo heftig was en je nog veel andere dingen hebt m ...
Ik heb duizenden vragen, want het is een situatie waar we zelf niet meer uitkomen.

3 jaar geleden

Ook ik heb emdr gehad na bevaltrauma ( ik dacht dat ik dood ging, 5 liter bloed verloren, baarmoeder binnenste buiten geklapt, helse pijn). In augustus bevallen en in december 2 sessies emdr gehad. Ik kon geen prikkels verdragen, hyper alert, moe, boos, verdrietig. Na de eerste sessie was de emotionele lading al meer dan gehalveerd, na de tweede sessie was het er gewoon maar kon ik met droge ogen vertellen hoe ik me voelde en hoe de bevalling is gegaan. Ik kan het zeker aanraden, ook al kan ik niet verklaren / analyseren hoe het werkt, maar het werkt. Baat het niet dan schaad het niet. Veel succes 馃崁

3 jaar geleden

Reactie op ingie91

Ik heb duizenden vragen, want het is een situatie waar we zelf niet meer ui ...
Snap ik, maar ik bedoelde meer over de behandeling zelfs.

3 jaar geleden

Ik heb voor meerdere trauma's emdr gehad, ook na ppd en geloof me, emdr werkt! Voor kindjes heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks op aangeven. Het is intensief, je bent doodmoe na een behandeling en prikkelbaar de dagen erna omdat je hoofd de kabels weer even kort herschikken, maar het heeft mij meerdere malen geholpen. Succes 馃崁