5 Reacties

3 jaar geleden

Wij maken ook gebruik van flexibele opvang en dat gaat erg goed. Ik heb zelf ook avonddiensten, maar dan brengen we hem al wel de ochtend naar het KDV. Anders merkte ik dat hij daar erg onrustig was als hij daar pas om 13u begon. Bij ons KDV is er 1 groep waarbij de kinderen wisselend komen in dagen. Hij merkt niks van de wisselende dagen, omdat hij altijd op dezelfde groep staat waardoor hij wel zijn vaste leidsters op het KDV heeft. Mijn zoontje van 8 maanden wordt heel soms weleens verschoven naar een andere groep, maar dit wordt bij baby’s gelukkig bijna niet gedaan omdat vaste gezichten voor hun juist extra belangrijk zijn. En andere leidsters kennen hem ook echt al wel, want het is maar een erg klein KDV.

3 jaar geleden

Reactie op marie_90

Wij maken ook gebruik van flexibele opvang en dat gaat erg goed. Ik heb zel ...
Bedankt! Interessant om te horen en kan me wel iets voorstellen bij de voorkeur voor een hele dag. Dit kdv heeft 1 babygroep, 1 dreumesgroep en 1 groep voor 2-4 jaar. Ook kleinschalig dus. En vaste gezichten vertelde ze. Neig er nu toch naar een hele dag, maar dan wisselend p week welke dag. Bedankt!

3 jaar geleden

Hier zoontje van bijna 9 mnd, gaat 3 dagen per week naar KDV. Twee daarvan zijn vast, en 1 flexibel omdat ik geen vaste parttime dag krijg op het werk. Ten opzichte van de vaste dagen is er geen verschil te merken hoe hij reageert op de ‘flexibele dag’. Daarbij ziet hij op de lange termijn toch vaak wel dezelfde mensen, want je probeert zelf ook de planning zo te maken dat die flexibele dag zoveel mogelijk op bepaalde dagen valt (bij ons vaak woensdag of vrijdag). Ik ben blij dat ze die flexibiliteit kunnen bieden bij ons!

3 jaar geleden

Wij hebben flexibele opvang in die zin dat we schuiven in dagdelen, 's morgens of 's middags. We hebben 2 vaste dagen in de week die standaard op 8.00-17.00u staan, als ik avonddienst heb dan gaat ze van 13.00-19.00u. Ik geef dat per maand door en word dan aangepast. Ik werk onregelmatig in de zorg en niet altijd standaard op die 2 opvang dagen. Ik kan een ruildag aanvragen, maar de groepen zijn zo vol dat dat bijna niet mogelijk is. Tenzij er 's morgens nog een kindje afmeld en ze bellen dat het kan, maar daar heb ik dan eigenlijk niets aan zo kort van tevoren...dan heb ik het zelf al geregeld. Ons meisje (is nu 8,5 maand) zit wel gewoon op een vaste groep met vaste leidsters, dus die ziet ze zowel 's morgens als 's middags.

3 jaar geleden

Toen ik bij mn oudste nog studeerde en daardoor ook vrij onregelmatig opvang nodig had (de ene periode wel op vaste dragen college, maar dan weer een stage of een project waardoor ik veel op rare tijden moest samenwerken e.d.) ging zij naar een gastouder. Die wilde het liefst 2wk van tevoren en planning hebben maar als er eens iets tussen kwam kon ik altijd bellen. Ze ving ook minder kindjes op dan max toegestaan dus er was eigenlijk altijd wel plek. Doordat het maar 1 vast gezicht was en ook maar een klein groepje kindjes voelde mijn dochter zich daar echt als in een tweede thuis. Helaas nu voor mn jongste is die gastouder gestopt anders zou zij er ook heen gaan. Vanaf dat de oudste 3 was ging ze wel 1 dag in de week naar een kdv om aan de drukte te wennen voordat ze naar school ging. Dat is echt heel goed gegaan.