9 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Volgens mij zijn de ervaringen heel wisselend. Zelf 1 juli ingeleid met de tabletjes. Sochtends om 7 u opgenomen met 1cm. Na 1 tablet nog steeds 1cm. Na 2 tabletten nog steeds 1cm. Na 3 tabletten 2,5 cm. Dit was nog niet genoeg en het rommelde niet, dus de nacht in zonder 4e tablet. Sochtends kijken hoe verder. Sochtends was het 3cm geworden en dat was voldoende om de vliezen te breken. Na vliezen breken 4cm en wee opwekkers. Bij mij kwam er toen een weeenstorm (zelfde als bij eerste bevalling, maar toen zonder hulp) en 4 uur later bevallen. Ik hoorde bv de vrouw naast mij in het zkh had dag 1 3 tabletjes en volgende ochtend ballonnetje. Dus die tabletjes zijn echt alleen voor het eerste zetje. Ook die harde buiken erbij zijn heel normaal, teken dat je lichaam erop reageert. Succes! 😘

4 jaar geleden

Hi, ik ben afgelopen dinsdag ook heel onverwachts opgenomen met een hoge bloeddruk. Dinsdag avond eerste tabletje vaginaal gehad vervolgens woensdag weer 3x , elke 4 uur, donderdag 2x , en deze deden gewoon helemaaaaaal niks behalve vervelende pijn. Toen hebben ze besloten donderdag avond een ballonnetje te plaatsen deze is vrijdag ochtend eruit gehaald, en toen zijn mn vliezen ook kunstmatig gebroken. De kleine is vrijdag avond om 02.21 geboren. Bereid je er op voor dat het nog even kan duren het is echt super ontmoedigend allemaal. Succes!

4 jaar geleden

Ik ben gisteren 2x in het ziekenhuis geweest voor het plaatsen van een ballonnetje. Eerste keer viel ie er na 3 uur uit omdat ie er niet goed in zat… 2de keer viel ie er na 4 uur uit, afgelopen nacht was dat. Ik moest me vandaag om 09.30u melden om te kijken hoe het ervoor stond. Een krappe 2cm ontsluiting nu. Ik heb om 10.30u 2 tabletjes gekregen en dit gaan ze vandaag iedere 4 uur herhalen. Bij 3cm ontsluiting gaan ze m’n vliezen breken, dus nu afwachten of de tabletjes iets gaan doen…

4 jaar geleden

Reactie op MoederTeunenKaat

Ik ben gisteren 2x in het ziekenhuis geweest voor het plaatsen van een ball ...
Spannend. Ik heb net mijn tweede dosis gehad. Vanochtend eerste vaginaal. Nu zagen ze op de ctg al een mooi regelmatige activiteit in de baarmoeder. Zat nu op 1,5 cm. Morgen in elke geval vliezen breken heeft ze al gezegd. Net weer twee tabletten oraal gehad. Dus kan ook zijn dat mijn lichaam het zelf gaat oppakken. Dat hoop ik eigenlijk.

4 jaar geleden

Ik heb ze zondag en maandag gehad (vorige week) zondag 3 x 2 tabletten en maandag 3 x 2 tabletten waarop vervolgens een infuus gekregen omdat de pillen bij mij helaas niet voldoende waren dat mijn lijf zelfstandig krachtige weeën ging aanmaken.

4 jaar geleden

Reactie op Sanne_V2020

Ik heb ze zondag en maandag gehad (vorige week) zondag 3 x 2 tabletten en m ...
En wat hebben ze vervolgens via het infuus gedaan? En daarna dan dus snel bevallen? Ik krijg zo voor de 3de keer vandaag 2 tabletjes. Gisteren ook al 3x 2 tabletjes gehad en er gebeurt echt niks… 😔

4 jaar geleden

Ik heb ook 2 tabletten gehad na het uitvallen van de ballon. Ik ben toen in 4 uur van 1 naar 3 cm gegaan. Ik heb eigenlijk helemaal niks gevoeld na het innemen, dus ik had niet verwacht dat het wat gedaan had 🙈

4 jaar geleden

Reactie op ambeeerrrr92

Ik heb ook 2 tabletten gehad na het uitvallen van de ballon. Ik ben toen in ...
Wow wat fijn! En hoe ging de bevalling vervolgens verder?

4 jaar geleden

Gestart met weeënopwekkers, helaas wel weeënstorm. Uiteindelijk ruggenprik genomen.. en hele fijne vlotte bevalling gehad. Kijk er enorm positief op terug!