6 Reacties

één jaar geleden

Heb je al eens geprobeerd om een dag geen borstvoeding te geven? Kijken of hij dan gaat eten.. als hij echt trek heeft dan gaat hij vanzelf wel eten. Vooral geen strijd maken van de eetmomenten. Dat werkt uit eindelijk alleen maar tegen je. Consultatiebureau zei ooit tegen mij. Jij bepaalt wat er gegeten wordt en wanneer en hij bepaald hoeveel hij eet.

één jaar geleden

Dochtertje is geen eter van ‘porties’. Ze doet het hier liever in kleine stukjes. Dus een monkey platter (Google maar eens) is hier een hele goede uitkomst. Dan kan ze zo hapsnap pakken waar ze zin in heeft. En soms bunkert ze zo ineens wel een hele boterham ineens weg en denk ik van ‘huh’ 🤔🤣 vooral geen strijd van maken maar een paar vaste eetmomenten met bijv zo’n monkey platter gaan proberen? En dan bijv met wat speelgoed aan tafel voor de afleiding?

één jaar geleden

Wat voor ‘eetmethode’ hanteer je? Het goede nieuws is dat borstvoeding super voedzaam is en in principe alle voedingsstoffen bevat. Maar natuurlijk wil je dat je zoontje ook gewoon zelfstandig vaste voeding gaat eten. Ik ben zelf heel erg te spreken over de rapley methode of de kleintjes methode. Hierbij laat je de regie bij je kindje en laat je hem vanaf dag 1 zelf eten. Bij iedere maaltijd wat verschillende dingen aanbieden en gewoon bij jullie aan tafel. Zelf lekker eten en je ding doen en je kindje zelf z’n gang laten gaan zonder focus te leggen op het eten. Meeste kindjes gaan dan hun ouders nadoen en zelf eten. Ik merk echt dat ik mijn zoontje niet moet proberen te voeren of iets op te dringen. Dan weigert hij. Als ik gewoon zelf naast hem zit te eten dan eet hij vanzelf lekker mee. Het zal bij jullie wat tijd vergen omdat je er al langer mee loopt. Maar misschien is loslaten voor jullie ook de beste houding om het langzaam beter te laten gaan?

één jaar geleden

Hier is het eigenlijk hetzelfde. Is jouw zoontje op gewicht? Wordt hij door een kinderarts opgevolgd? We zitten ook vaak met de handen in het haar… Periodes wisselen af maar in het algemeen helemaal niet goed… Verder een vrolijk en blij mannetje maar ik maak me ook heel veel zorgen en dat weegt.

één jaar geleden

Ik volg mee, zelfde verhaal!

één jaar geleden

Pff mijn zoon heeft geen bv en weigert ook om te eten…