4 Reacties

2 jaar geleden

Hier eet hij al flink met een lepel maar soms krijgt hij het plots en eet hij met z'n handen. Liever zo dan niet eten denk ik dan. Ik laat hem ontdekken maar geef tussendoor hapjes met de lepel.

2 jaar geleden

Hier geef ik altijd een vork en lepel. En laat haar zelf haar ding doen, soms prikt of schept ze zelf en soms pakt ze met de hand. Soms probeer ik te helpen door tussendoor hapjes te geven. Maar meestal is het drama als ik help en wilt ze alles zelf doen, dus dan maar gewoon haar gang laten gaan. Dingen wat ik niet toe sta zijn dan het eten op de grond gooien of uitstrijken over de tafel of in het gezicht. Probeer haar ook wel te stimuleren met de vork of lepel te pakken maar ja beter eten dan drama en niks eten

2 jaar geleden

Hier heeft hij bestek tot z’n beschikking maar eet hij 80% met z’n handen naar binnen. Helemaal prima. Bestek oefent hij dus ook elke dag en wordt er elke dag iets handiger in.

2 jaar geleden

Hier bieden we ook bestek aan maar eet hij vooral met zijn handen. Hoort ook bij het ontwikkelen, ontdekken van verschillende structuren, oefenen fijne motoriek. Allemaal heel normaal en gezond. Dat bestek komt echt wel.