3 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben ook dit probleem. Hebben al verschillende dingen geprobeerd van heel positief als hij het wel goed doet tot heel boos gedaan als hij met het eten gooit. En het lijkt wel hoe meer aandacht we het geven en positieve of negatief hij blijft er mee door gaan. maar als we er niet veel aandacht aan geven en hem zijn gang laten gaan gooit hij een stuk minder en speel hij wat met zijn eten maar eet wel meer. En er beland minder op de grond

2 jaar geleden

Uhm ja herkenbaar... Hier geef ik hem wel zelf nog eten anders krijgt hij geen hap binnen soms smijt hij het wel op de vloer. Als dit zo blijft negeer ik het vaak en dan is het eten na meerdere keren gewoon klaar

2 jaar geleden

Misschien kun je eens bij solid starts voor tips hierover kijken. Hier nu geen probleem meer mee omdat wij zelf eten al eerder hebben geïntroduceerd. Hij eet vanaf het begin zelf en had richting 1 jarige leeftijd een tijdje de drang om van alles te laten vallen of zelfs gooien. Bij ons hielp het om elke keer geduldig uit te leggen dat eten niet is om mee te gooien maar dat als hij iets niet wilt hij het terug op z’n bord of op tafel kan leggen. Ik denk dat je kindje het nu ook gewoon echt heel leuk vindt om met eten te spelen nu hij de kans krijgt 😅