6 Reacties
7 maanden geleden
Hier volledige herkenning. Al
is het bij ons precies andersom. Onze zoon wil altijd mama en vindt het ook super lastig als ik er niet ben. En dat is nogal vaak. Heel zwaar voor mijn partner om zich continue afgewezen te voelen terwijl hij juist zoveel zorgt.
Wat rationeel kan helpen is om te weten dat dit absoluut geen afwijzing van jou is. Peuters kunnen nog niet bewust iemand willen kwetsen. Het is puur en alleen dat je dochter op dat moment het liefst papa heeft of zou hebben. Heeft niets met jou te maken. Jij hebt dan ook echt niets misdaan of fout gedaan. Twijfel alsjeblieft niet aan jezelf. Het is puur peutergedrag om soms tijden lang voorkeur voor 1 ouder te hebben en daarbij de ander af te wijzen. Dat voelt heel persoonlijk maar betekent dus enkel dat ze op die momenten graag papa wilt.
Sterkte!!
7 maanden geleden
Ik herken het van mijn zoontje. Hier zijn het hele extreme fases en dan gaat het weer een tijd goed. In zo'n fase mag ik niks met hem doen en is het alleen maar papa papa papa. Mijn man word dan boos op mij omdat hij meer met hem moet doen terwijl ik het al erg genoeg vind maar de vrede wil bewaren. Het gaat hier wel goed als ik alleen met hem ben maar zodra papa in beeld is mag ik niks meer. Ik word er soms erg verdrietig van ben momenteel ook bijna 27 weken zwanger en denk ook wel is dat het jaloezie is.
6 maanden geleden
Bij ons is het andersom, soms een tijd heftiger en dan weer een tijd minder heftig. Mijn man vind het ook heel vervelend, want hij wil ook graag eerste keus zijn. Hij gaat af en toe samen met onze dochter zwemmen, dat vind ze heel leuk, om even lekker samen tijd te hebben.
5 maanden geleden
Oh ik herken zo jouw verhaal! Onze dochter is nu 3, heeft vorig jaar een broerje gekregen en sindsdien is heeft ze alleen maar voorkeur voor papa. Ik mag haar soms niet troosten of aankleden, vreselijk 😔
5 maanden geleden
Was hier ook zo, eigenlijk nog steeds. Inmiddels een tweeling van 12 weken erbij. Tijdens zwangerschap en na keizersnede was onze dochter ook overgeleverd aan de zorg van haar vader. Maar nu is het mama bij alles. Ik heb het nooit als ernstig ervaren. Gewoon papa meisje. Ze vraagt elke dag wanneer papa thuis komt. Helemaal nu, want vakantie periode. Dus nu al e dagen bij mij thuis met de zusjes.
Wat bij ons heeft geholpen is dat ik zodra het weer mocht leuke dingen ben gaan doen met onze oudste dochter. Daardoor kreeg ze weer meer oog voor mij. En wij proberen ook beide haar aan te spreken op gedrag. Zodat niet een van ons de boeman is.