22 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons lukt het wel met een 2 speen bij dr brown. Eventueel kun je bij een 1 speen, het gaatje iets groter maken met een naald? Wij prikken geregeld de 2 speen even door tijdens de voeding, laten we hem even boeren en prikken we 'm door mocht die verstopt zijn geraakt

4 jaar geleden

Wij geven 120 water, 4 scheppen voeding en 1 lepeltje JBPM. Ook de extra care voeding! Gebruik de Philips avent anti colic fles (is om krampjes, boertjes en reflux te verminderen) of dat helpt vraag ik mezelf nog af.. Maar we gebruiken het kleinste flesje met speen maat 1 er op en dat gaat prima! Hebben vanmiddag en net een voeding gedaan zonder JBPM, dat dronk hij net zo gemakkelijk op als mét.. Dus denk dat we nu wel óke zitten met speen nummer 1. Onze kleine poept na de laatste 2 voedingen een stuk gemakkelijker merken we nu al, de dagen hier voor was het net klei qua substantie dus vandaar dat we het nu even zonder JBPM proberen.

4 jaar geleden

Reactie op LML1!

Wij geven 120 water, 4 scheppen voeding en 1 lepeltje JBPM. Ook de extra ca ...
Is die speen hetzelfde als de natural van Philips en dr Brown of is die smaller? zo niet dan ga ik morgen nog die fles kopen om te proberen! Want alle andere hebben we al geprobeerd.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Kiddie

Bij ons lukt het wel met een 2 speen bij dr brown. Eventueel kun je bij een ...
Met een naald word het net niet groot genoeg helaas. Maar Bedankt voor de tip !

4 jaar geleden

Even iets anders werkt dat voor makkelijker te poepen?

4 jaar geleden

Reactie op Dimphy c

Even iets anders werkt dat voor makkelijker te poepen?
Ja hier wel. Met de standaard raakte hij echt verstopt. Ik moest het van het cb 2 weken proberen. En in die tijd had hij na mega veel moeite maar 3 keer een keiharde keutel. Dus vandaar overgestapt op EC. En toen had ik na 2 dagen meteen zachte ontlasting. Uiteindelijk wel de jbpm erbij gaan doen ivm dat hij last bleef houden van reflux.

4 jaar geleden

Lees mee

4 jaar geleden

Reactie op mamababyj

Is die speen hetzelfde als de natural van Philips en dr Brown of is die sma ...
Nee is een andere speen! Dr Brown durf ik niet te zeggen.. Snap ik, lastig hè.. Voor nu werkt dit voor ons dus misschien bij jou ook wel!

4 jaar geleden

Reactie op LML1!

Nee is een andere speen! Dr Brown durf ik niet te zeggen.. Snap ik, lastig ...
De brede Dr Brown heeft dezelfde speen als de Philips natural. Oké dan ga ik morgen even opzoek. Ja Mega moeilijk, heb al zoveel spenen en flessen gekocht.. iedere keer als hij er 1 pakt denk ik dan koop ik er 1 of 2 extra van maar dan is het meteen hommeles en werkt het dus niet meer..

4 jaar geleden

Misschien kan je iets meer JBPT toevoegen aan je fles én een klein beetje olijfolie? (zonder kruiden etc) Dat kan laxerend werken. Op deze manier zou de ontlasting beter moeten gaan en kan je meer indikken… waardoor de voeding ook minder snel naar boven komt.

4 jaar geleden

Reactie op Caatje🥰

Misschien kan je iets meer JBPT toevoegen aan je fles én een klein beetje o ...
Dankjewel voor de tip ! Had dat ergens gelezen al, maar ook dat dat niet meer mocht.. dus ben nu bang om het te doen 😅 hoop nu iedere dag dat zijn darmen echt goed gaan werken zodat hij iedere dag een poepluier krijgt.

4 jaar geleden

Misschien gekke vraag, maar warm je de fles goed genoeg op? Wij geven ook net geen schepje jbpm, hebben de difrax s fles met 1 speen. Soms zit er wel is een klontje maar die duw ik er dan uit. Of ik warm flesje even extra op onder warm water kraan als ze er te lang over heeft gedaan. Maar meestal gaat t goed, is even een handigheidje vinden. Goed warme temperatuur, wij doen 600 watt 35 seconde (120cc) . Zit er een klontje, duw ik die er uit. Mocht t niet werken draai ik de dop van de onderkant er even af (geen idee of t nut heeft, maar t werkt wel is😂) of ik warm t speentje zelf even op onder warm water. Misschien helpt t! Was voor ons ook echt even een puzzel. Maar tot nu toe werkt t wel prima!

4 jaar geleden

Reactie op mamababyj

Dankjewel voor de tip ! Had dat ergens gelezen al, maar ook dat dat niet me ...
Als je tips wil voor betere stoelgang kan ik je wel de tips geven dat ik gekregen heb van mijn kinderarts.

4 jaar geleden

Reactie op nell-x90

Misschien gekke vraag, maar warm je de fles goed genoeg op? Wij geven ook n ...
Dat is Geen gekke vraag hoor. Zou zo maar kunnen dat ik het wel verkeerd deed. We hebben een flessen warmer. Bij de S fles deden we extra water in het apparaat anders werd het niet warm genoeg. Ook draaiden wij altijd de onderkant eraf en knepen we in dat dingetje. Als de fles was opgewarmd. Dus weet niet wat ik verkeerd doe? Qua klontjes kwam ik niet echt wat tegen. En zuigkracht heeft hij genoeg, want bij de dr Brown moeten ze vaak ietsje harder werken(heb ik horen zeggen). En als ik er een M speen opzette (bij Difrax) had hij de fles binnen 10 minuten weg maar lekte hij wel mega erg, dus dat gat was te groot.

4 jaar geleden

Reactie op Dimphy c

Als je tips wil voor betere stoelgang kan ik je wel de tips geven dat ik ge ...
Nou heel graag! Hij is niet huilerig of zeurderig eronder, maar vind het zo sneu dat hij zo hard moet werken om het voor elkaar te krijgen. Je hoort hem redelijk vaak perse overdag en s nachts, maar nooit een volle luier. 1 keer in de 3 dagen is ook niet goed denk ik. Het gekke is, de keren dat hij poepte zat hij bij mij, en dan hoorde je hem niet. Dan rook je het gewoon ineens.

4 jaar geleden

Reactie op mamababyj

Nou heel graag! Hij is niet huilerig of zeurderig eronder, maar vind het z ...
Ik weet niet of het allemaal werkt! Het zijn tips van andere mama's en van de kinderarts en vroedvrouw. Want mijn zoontje is morgen 3 weken en probeer ook vanalles. Hij doet het gewoon niet zelf en heeft wel degelijk last. Maar 1x in de 3 dagen is goed of 3x per dag is ook goed zolang ze er geen last van hebben. Blijkbaar moeten baby's altijd moeite doen voor stoelgang te maken omdat zei nog niet weten hoe het werkt. De tips die ze mij gegeven hebben zijn, Evian water gebruiken omdat dat zacht water is, als vitD druppeltjes kan je protectis gebruiken ipv dcure zou ook helpen voor de krampjes, als het echt niet lukt om stoelgang kan te maken kan je ook 2x per dag een half flesje herpar water mengen met je gewoon water. Mag wel niet bij elke voedingen. Je kan ook buik massages geven of oefeningen met de beentjes doen of warmte op het buikje. De oefeningen met de beentjes daar bedoel ik mee fietsen, of ronddraaien met de beentjes en ook een beetje druk op het buikje dat je hem helpt persen zeg maar. Je kan ook andere voedingen gebruiken met extra vezeltjes in zoals nan complete comfort maar weet wel dat het veranderen van voeding in het begin ook even krampjes kan geven. Moest je kindje na een aantal dagen nog geen stoelgang geven en veel last krijgen kan je altijd glycerine supos gebruiken. Maar enkel als het een aantal dagen niet lukt en je baby last krijgt. Ja kan het ook altijd proberen te stimuleren met een thermometer maar wel enorm voorzichtig!

4 jaar geleden

Reactie op Dimphy c

Ik weet niet of het allemaal werkt! Het zijn tips van andere mama's en van ...
Sommige tips wist ik nog niet. Betreft die vitamine D druppels en glycerine. Ik deed ook eerst 10cc extra water om het zacht te houden, maar omdat hij nu al meer krijgt ben ik daar mee gestopt. Anders word het wel heel veel. Dat van overschakelen van voeding ben ik wel huiverig voor, ivm dat z’n ontlasting dan misschien weer zo hard word net als met de standaard voeding. Maar mocht er langer tussen de luiers gaan zitten ga ik dit zeker overwegen. Wie weet werkt het. Thermometer doe ik ook niet inderdaad. Fietsen enzo doe ik ook, en mijn warme hand op z’n buikje als hij aan het proberen is. Doe ook regelmatig zijn uitgangetje insmeren met of vaseline of sudocreme. Zodat het niet te veel pijn doet als die het er uit wil persen. Door de pijn kunnen ze het ook op gaan houden, en dat wil je niet. dankjewel voor alle tips lieve mama! 😘

4 jaar geleden

Wij gebruiken de S speen van difrax die ik dan ietsje ruimer maak met een speld/sateprikker. De M gaat het heel hard doorheen. (Ik gebruik dezelfde hoeveelheden voeding en jbpm). Wij stoppen vaak halverwege de fles om even een boertje te laten. Als ik dan merk dat het heel langzaam gaat of ze valt steeds bijna in slaap door de moeite die ze moet doen, zet ik de makkelijkere speen erop. En dan let ik extra op het tempo.

4 jaar geleden

Reactie op LML1!

Wij geven 120 water, 4 scheppen voeding en 1 lepeltje JBPM. Ook de extra ca ...
Ik heb vandaag meteen de fles gekocht met maat 1 speen erbij. Wil niet te enthousiast doen, maar het ging helemaal fantastisch 🙈 hij dronk er rustig uit, en ook lekte er niks langs z’n mondje 🙌🏼 Hopelijk blijft het zo! Bedankt voor de fles tip lieve mama 😘

4 jaar geleden

Dames wat betekent JBPM?