24 Reacties

4 jaar geleden

Ik weet er veel voor jongens: Lieuwe Meinte Douwe Jenne Renze Bowe Tjalling Sytze Eeuwe

4 jaar geleden

Ik weet er veel voor jongens: Lieuwe Meinte Douwe Jenne Renze Bowe Tjalli ...
Ja mooie namen idd! Zelf hebben wij voor een jongen Hidde, maar over meisjes namen zijn we nog niet veel wijzer 😅

4 jaar geleden

Jurre Jeen Senne

4 jaar geleden

Dycke Ydwer Silke .....

4 jaar geleden

Femke Jinte Jildou Doutzen

4 jaar geleden

Ik volg even. Hebben jullie boeken met veel Fryske namen? Hindrik Jelle Skelte Nynke Froukje (?) Wytske

4 jaar geleden

Fardau Jikke

4 jaar geleden

Jeppe

4 jaar geleden

Reactie op AL1990

Fardau Jikke
Jikke voor een jongen of meisje?

4 jaar geleden

Fardau Jildou Yinthe Silke Doutsen

4 jaar geleden

Wij zijn ook opzoek naar Friese namen en niet de veel voorkomende maar ook niet oudbollig. Ons lijstje: Elisabeth Sibrecht sybrecht siebrecht Mette Mathilde Johanna joanne Jesca Feikje Elbrich Ytske Yenthe Mayke Jorinde Eeke Isolde Inke Lutske En jongens Binne Arne Yme We hebben al een zoon met de naam Aize. Daar zoeken we nu iets bij. Meisjes lijstje is langer omdat we de jongens naam al wisten bij de vorige. Nu gaan we verder met het lijstje. 😂

4 jaar geleden

Misschien op jouw naam Trijntje. Friese variant trynke (spreekt uit als trienke ) voor een meisje.

4 jaar geleden

Meisjes namen; Froukje of Hieke

4 jaar geleden

Als wij twee meiden krijgen (tweeling) hebben we al namen voor ze bedacht. Beide 2 voornamen. Alle 4 namen mooie Friese namen. Maar die wil ik niet zo delen 😅. Succes! Ben in elk geval dol op Friese namen.

4 jaar geleden

De app kinder is ook erg leuk. Is een soort tinder app waarmee je namen kunt swypen. Je kunt hiervoor ook een Frieze namen versie aanzetten.

4 jaar geleden

Reactie op Ravne

Als wij twee meiden krijgen (tweeling) hebben we al namen voor ze bedacht. ...
Jammer dat je ze niet wil delen, ben nu wel benieuwd haha maar snap je wel!

4 jaar geleden

Wij zijn ook Fries en wil wel Friese naam geven maar ben er nog niet 1 tegengekomen die ik echt heel mooi vind. Wil ook wat van deze tijd en ook uitspreekbaar buiten de Friese grenzen .. dan is de keuze wel beperkter. En t moet passen bij de naam van de eerste...

4 jaar geleden

Wy binne frysk. Maar hebben de meiskes Nederlandse namen gegeven. Vind friese namen wel heel mooi maar mn man wou dat niet. Vind Nieske een mooie meisjes naam. En jongen Hindrik.

4 jaar geleden

Neelke Silke Famke Jildau Yfke Ferre Hidde Melle Jelle Jelte Vind ik mooie Fryske namen

4 jaar geleden

Reactie op Shenkie

Jikke voor een jongen of meisje?
Meisje!