9 Reacties
één jaar geleden
Wij doen hier t zelfde op avonden dat ze niet wilt slapen. Elke 3a5 minuten, ligt aan de heftigheid van de huil gaan we even heen. Aai over de bol en terug leggen.
Werk hier ook prima! Ik merk als ik haar eruit til en aandacht geef (knuffel, liedje zing) zij weer oplaad voor de volgende huilbui. Hierdoor zijn wij er toen mee begonnen.
één jaar geleden
Dit triggered me echt zo erg.. ze zijn maar zooo kort zo aanhankelijk. Het gaat gewoon even niet om jou..
we willen wel kinderen maar het moet wel leuk blijven anders laten we het maar huilen hoor? 🫠
Alsof het kindje dit doet om jou te pesten.. hun brein is nog niet eens zo ver ontwikkeld. Überhaupt de gedachten dat je kind dan stopt met huilen omdat het weet dat je toch niet komt. “Nee er is geen ruimte voor jou emoties. Want papa en mama willen ook hun vrije tijd”
Ik kan er gewoon echt niet bij 🫢
Wat zijn nou die paar jaar intensief zorgen tegenover de rest van je leven? Ze gaan je niet altijd nodig hebben…
één jaar geleden
Reactie op dewinter
Dit triggered me echt zo erg.. ze zijn maar zooo kort zo aanhankelijk. Het ...
En als je op bent, wat logisch is, dan kan je toch kijken of je elkaar kunt afwisselen. Desnoods allebei een keer een weekend ergens anders slapen, even uit de situatie. Opladen. Dat helpt hier.
één jaar geleden
Fijn dat t voor jullie heeft gewerkt en in veel gevallen werkt het inderdaad ook (op korte termijn). Het wordt echter door onder andere kinderpsychologen afgeraden door de effecten op lange termijn. Wat je leert met gecontroleerd laten huilen/in slaap laten huilen is letterlijk je kindje laten wennen dat jij er niet voor hem/haar bent als hij huilt/je nodig heeft. De meeste baby’s/kinderen wennen hier na 1/2 weken aan en zullen niet meer om hulp vragen omdat ze weten dat je toch niet komt. Ik wil je absoluut geen slecht gevoel geven maar wil wel dat de ouders die dit lezen weten waar ze aan beginnen. Verdiep je aub in de gevolgen en lange termijn effecten van het laten uithuilen voordat je hier aan begint.
één jaar geleden
Reactie op dewinter
Dit triggered me echt zo erg.. ze zijn maar zooo kort zo aanhankelijk. Het ...
Precies dit. Ik wil zoveel zeggen maar heb het maar kort gehouden. Deze methodes hebben zoveel nadelige effecten voor baby’s en kindjes en ouders denken alleen maar aan de makkelijkheid. Echt heel heftig dat dit ook nog wordt aangeraden aan andere moeders..
één jaar geleden
Allereerst: er is recentelijk onderzoek geweest waaruit volgt dat kinderen helemaal geen issues krijgen van deze methode. Gedurende de dag krijgt mijn zoon alle liefde en aandacht dus al deze reacties hierboven daar kan ik niet zoveel mee. Jammer dat er zo wordt gereageerd.
één jaar geleden
Reactie op def246
Allereerst: er is recentelijk onderzoek geweest waaruit volgt dat kinderen ...
Ben erg benieuwd wat voor onderzoek dat is want er zijn tientallen onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Het is bewezen dat laten uithuilen stressvol is voor baby’s en kinderen en problemen kan veroorzaken bij oa de hechting tussen ouders. En precies zoals je zelf zegt, gedurende de dag krijgt hij dus alle liefde, en snachts opeens niet? Omdat het dan te zwaar is? Begrijp ik heel goed en ik snap dat jij niks hebt aan deze reacties, maar deze methode methode aanraden aan anderen vind ik zeer kwalijk.