Hi allemaal, ik dacht toch even hier mijn ervaringen te delen - alhoewel ik weet dat mensen zullen vinden dat we barbaars te werk zullen gaan.
Wij hebben ons zoontje namelijk gecontroleerd laten huilen. De reden hiervoor is dat hij echt al maanden op en af slecht aan het slapen is. Ene keer was ie een periode niet in slaap te krijgen, dan weer was hij om 5u in de ochtend klaar om de dag te starten of werd hij opeens in de nacht een paar keer wakker. Daarvoor was hij altijd een perfecte slaper, dus dat maakte onze frustratie des te groter. De laatste weken werd het steeds erger: de middagdut deed hij al tijden niet in bed maar wel bij ons in het grote bed als we erbij bleven tot hij in slaap viel, maar dit weigerde hij nu ook alweer 3/4 weken (waardoor hij alleen sliep in de draagzak/kinderwagen of auto en soms zijn dutje helemaal oversloeg). In de avond wilde hij ook niet meer slapen en viel hij pas rond 21u in slaap nadat mijn man met hem buiten had gewandeld in de draagzak.
We zijn nu met de 2e dag van het gecontroleerd laten huilen bezig: eerste avond was echt heel heftig (1u15 huilen, toen viel hij in slaap). Vandaag zowel bij de middagdut als in de avond heeft hij ca. 8 min gehuild (en zijn we na een minuut of 3 naar m toegegaan) en is hij gaan slapen. Ik vond het echt heftig om over te gaan tot dat gecontroleerd laten huilen, maar nu denk ik echt: had ik dit maar eerder gedaan want we hebben het onze kleine man eigenlijk niet makkelijk gemaakt. Ik dacht: ik deel dit toch even met jullie, voor degenen die wellicht twijfelen over deze methode.
Ps ik had wel eerst het boek van Estivill gelezen zodat ik echt wist hoe we het moesten aanpakken. Is heel dun dus ben je zo doorheen!