13 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben het omgeruild! Ontbijt is belangrijke maaltijd van de dag, heeft ze vaak ook wel trek! Dus dan mag ze lekker zelf kiezen, vaak wilt ze broodje appelstroop. In de middag maakt het haar minder uit Wat ze op brood krijgt en eet ze t beter, wellicht nog iets om uit te proberen ?? 😊
één jaar geleden
Reactie op Lisette74
Welk alternatief geef jij voor melk? Ze wil Pepti niet uit een beker drinke ...
Haha als jij het wist, dan wist ik het ook 🤭😜
Hij krijgt nu nog neocate, en wil idd alle andere alternatieven niet hebben.
En de machting is net stop gezet van de neocate..
Dus ik heb ook geen idee hoe dat straks moet. ? 🙈🤷♀️
één jaar geleden
Oh ja hier ook hoor! Om het wel aan te bieden rol ik plakjes kipfilet op en plakjes kaas / kokosbrood en leg ze op haar bordje naast haar broodje met smeersels. 9/10 keren eet ze het dan zo wel op! 😊 ik vind het zelf ook niet heel erg, in NL eten we veeeeel brood, in andere landen ontbijten ze met ander voedsel en we worden er allemaal groot mee. Vind het juist fijn om te zien dat ze niet beleg altijd met brood associeert maar het ook gewoon zonder kan eten! Brood is vullend, niet voedend 😉.
één jaar geleden
Reactie op dv0405
Wij hebben het omgeruild! Ontbijt is belangrijke maaltijd van de dag, heeft ...
Oja omdraaien optie !
één jaar geleden
Reactie op Lisette74
Wij geven havermelk. Maak t wel warm en dan in de fles. Hij vindt t heerlijk.
Ik let op dat hij calcium en vitamine B12 voldoende binnen krijgt. Dat is het belangrijkste wat ze mislopen zonder echte (koe)melk.
Ik geef voldoende vlees en vis en groene groente, noten en af en toe tahin op brood. Evt aanvullend nog eens wat B12 druppels.
één jaar geleden
Reactie op Lisette74
Mijn dochter drinkt alleen rijstemelk. Hierin zijn de benodigde vitamines en calcium ook toegevoegd. Heel lang problemen met koemelk gehad. Ze drinkt verder geen enkele andere plantaardige melk.
één jaar geleden
Reactie op samantha1-7-21
Oja omdraaien optie !
Zeker als je bedenkt dat ze in de ochtend die energie gebruikt met spelen e.d. en in de middag na het eten naar bed gaat.. hier ook altijd jam of appelstroop in de ochtend voordat we gaan zwemmen.. (hier wel een hele makkelijker eter.. eet alles wat ik er op doe als ik haar eerst maar laat kiezen tussen 'mijn gekozen' 2 opties.. haha)