Als jullie mijn eerdere topics wel eens gelezen hebben, is mijn dochter van 19 maanden best een moeilijke eter. Stukken fruit? Ho maar. Brood? Soms, maar dan wel kaal. Snoepjes? Wilt ze (gelukkig) nog niks van weten. Oftewel, ze is erg kieskeurig en vind sommige structuren gewoon al vies bij het zien of voelen… Nu weigerde ze al een tijdje potjes eten dus eet zij “gewoon” met de pot mee. Echter is dit niet zo vanzelfsprekend… de groente raakt ze bij voorbaat al niet aan, soms het vlees wat er ligt wel. Gaat dus vaak zonder een hap erin naar bed..😅 gaat best wel tegen m’n gevoel in, gaf haar voorheen dan nog wat anders maar hier ben ik mee gestopt.
Hoe doen jullie dit? Of hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?
Ik heb gisteren gehaktballen gemaakt met wortel en bloemkool gepureerd er doorheen, dit had ze dus niet door en at bijna een hele bal op. Vandaag hadden we nog over van de gehaktballen, dus kreeg zij weer een bal met wat groente ernaast op haar bord. Je raad het vast al, de bal at ze op, de rest raakte ze niet eens aan. Sterker nog, als er per ongeluk wat groente aan de bal zat, spuugde ze het uit: “vies”.
Nu ga ik niet elke dag gehaktballen maken 😜 maar weet niet zo goed hoe we dit het beste kunnen aanpakken… helemaal omdat ze overdag dus ook vrij weinig eet. Altijd maar zoekende in wat ze lust en wel gaat op eten..
Ontbijt is momenteel of niets of een stukje brood of een breaker. Soms een ontbijtkoek. Voorheen at ze pap of optimel kwark maar hier is ze volledig op uit gekeken.
S’ochtends tussendoor vaak een knijpfruit (als ze dit al wil) of een smoothie. Of dus een ontbijtkoekje als ze die nog niet gehad heeft.
Als lunch proberen we elke dag weer (kaal) brood, ene keer eet ze het wel, andere keer eet ze er niks van. Dan of een cracotte, beschuit (sporadisch)..
In de middag nog een koekje oid en dan s’avonds met de pot mee. Toetje doen we wel, een danoontje of knijpkwarkje.
Help us out!