13 Reacties
4 jaar geleden
Geitenmelk is geen oplossing bij koemelk allergie. Hier worden ze net zo ziek van als van koeienmelk.
Als je allergie vermoedt, ga dan naar de dokter. Die kan een vergoeding uitschrijven voor pepti of nog andere voeding. Soms moet je daarvoor een provocatietest doen, niet leuk maar het geeft wel duidelijkheid. En als je kindje reageert krijgt ze medicijnen waardoor ze er al snel geen last meer van heeft.
4 jaar geleden
Reactie op 3kidsmom
Geitenmelk is geen oplossing bij koemelk allergie. Hier worden ze net zo zi ...
Ik was al naar de dokter geweest 2x zeiden nee is geen allergie, morgen ga ik weer erheen een test eisen
4 jaar geleden
Als je kindje effectief allergisch is voor koemelkeiwit zal er ook gereageerd worden op andere dierlijke melkeiwitten.
Best doordrammen bij je arts of toch tijdelijk eens pepti proberen. Maar zomaar wisselen van voeding is ook niet zo aangewezen heb ik gehoord (ik geef BV). Zomaar ander dierlijke melk of sojamelk geven lijkt me ook niet zo gezond.
Heel erg vervelend voor jullie dat je kindje zich niet fijn voelt en de artsen niet meewerken. Succes!
4 jaar geleden
Reactie op July Baby On Its Way
Als je kindje effectief allergisch is voor koemelkeiwit zal er ook gereagee ...
Klopt ga morgen weer bellen en een test eisen want dit is erg vervelend ze overstrekt erg tijden ls en na voeding
4 jaar geleden
Reactie op July Baby On Its Way
Als je kindje effectief allergisch is voor koemelkeiwit zal er ook gereagee ...
We gaan nu naar de huisartsenpost want ze drinkt zo slecht
4 jaar geleden
Reactie op AnneEZ
Hoe is het gegaan bij de HAP?
Volgens de hap is het geen allergie maar reflux dus johannesbroodpitmeel nu maar merk geen verbetering wel nog zelfde melk maar donderdag heb ik afspraak met dokter want wil toch onderzoek
4 jaar geleden
Volgens de hap is het geen allergie maar reflux dus johannesbroodpitmeel nu ...
Goedzo! Doorzetten! Heeft je kindje ook uitslag?
4 jaar geleden
Goedzo! Doorzetten! Heeft je kindje ook uitslag?
Nee ze heeft totaal geen uitslag, dat was ook de reden dat ze zeiden het is geen allergie, maar heb gewoon weer gebeld en mag toch weer langs komen wil alles uitsluiten er is duidelijk iets wat haar dwars zit
4 jaar geleden
Ik hoor heel vaak dat reflux een oorzaak is van iets. Bijv slecht drinken of idd een allergie of intolerantie. Dus zou zeker met de arts weer gaan overleggen! Geitenmelk is lichter verteerbaar dan de flesvoeding gebaseerd op koemelk, maar als je kleintje een allergie heeft zal ze er vermoedelijk toch op reageren (vaak met een allergie is het tegen alle dierlijke melk). Pepti is overigens ook koemelk, alleen het eiwit is enorm verknipt en daardoor beter verteerbaar. Als je kindje echt een allergie heeft is neocate bijv beter, maar dat weet de arts ook wel en dan krijg je die ook vergoed. Veel succes met de zoektocht ❤️💪🏻
4 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Ik hoor heel vaak dat reflux een oorzaak is van iets. Bijv slecht drinken o ...
Dankjewel 😊 ik hoop dat ze wat kunnen vinden ik verdik de voeding nu met johannesbroodpitmeel en geef der kleinere flesjes het spugen is toch wel iets beter al, nog niet te vroeg juichen, kan het ook de sprong zijn? Ze komt ook ineens 'snachts weer om te eten, hopelijk kan de dokter donderdag wat betekenen wordt er zelf zo onzeker van wil zo graag iets kunnen doen voor haar
4 jaar geleden
Dit had ik ook! Toen ben ik weer terug gegaan, bleek dat de slokdarm van mijn zoontje zo mega geirriteerd was dat hij verband was & dan helpt JBPM ook niet meer! Ik heb toen een maagzuur remmer gekregen en het gaat veel beter nu!
4 jaar geleden
Dit had ik ook! Toen ben ik weer terug gegaan, bleek dat de slokdarm van mi ...
Ach wat sneu zeg, gelukkig maar dat het beter gaat, wij gebruiken nu wel johannesbroodpitmeel met haar melk die ze al had we zijn dus niet overgestapt het spugen is nu zo goed al weg (afkloppen) spuugt alleen nog na heel druk doen met spelen bijv of met boeren dus het is een hele verbetering al, alleen nog wel overtrekken en fles weg slaan, lees overal is de sprong maar morgen gaan ze even kijken naar haar wat ze kunnen doen