12 Reacties

5 jaar geleden

Nee blijft alleen soms minder lang zitten ivm hormonen

5 jaar geleden

Kan zeker! Het is prima, zolang je in een goed ventilerende ruimte zit. Ik heb dit namelijk zelf ook al opgezocht, want heb ook eigen gellak en lamp.

5 jaar geleden

Hey hey Via de nagel kan niets in je bloedbaan komen Dragen van gellak of acryl nagels is niet schadelijk voor jou of je kind Echter is het zetten van acryl wel schadelijk vanwege de vloestof die gebruikt wordt Bij het zetten van gellak is er volgens mij geen risico

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties dames! Een geruststelling ☺️

5 jaar geleden

Hm dit vroeg ik mij ook af omdat op de potjes van pink gellac een zwangere vrouw staat met een streep er door heen🤨

5 jaar geleden

Reactie op babyjuli21

Hm dit vroeg ik mij ook af omdat op de potjes van pink gellac een zwangere ...
Oh meen je! Ik krijg deze week van dat merk ook alles binnen. Hmm.. ik ga het navragen bij Pink Gellac.

5 jaar geleden

Update: ik heb net bericht gekregen via de klantenservice. Het gebruik is niet schadelijk. Ze kunnen alleen de 14 dagen hechting niet garanderen vanwege de hormoonschommelingen. Op mijn flesjes staat trouwens ook geen dergelijke afbeelding, misschien oude verpakking?

5 jaar geleden

Op je nagels niet, maar wel als je in een salon zit die niet ventileert en waar de dampen hangen. Als je goed ventileert etc kan het wel gewoon

5 jaar geleden

Ik ben nagelstyliste en zit 5 dagen per week in de salon met mondkap op en wel goed ventilerend.. kan geen kwaad..

5 jaar geleden

Vrijwel alle normale cosmetische producten (denk ook aan crème, shampoo, zeep, make-up) bevatten hormoonverstorende stoffen. Bewijs dat deze stoffen schadelijk zijn is er al wel, maar vaak nog niet voldoende of de procedures om ze te verbieden duren lang, waardoor fabrikanten ze blijven gebruiken. Ik heb drie miskramen gehad en neem liever het zekere voor het onzekere, ik gebruik uitsluitend nog natuurlijke producten van bijvoorbeeld Weleda, Naïf of The Body Shop. Ook voor mijn dochtertje en straks voor de nieuwe baby. Het tv-programma Radar had hier pas een hele interessante uitzending over: https://radar.avrotros.nl/amp/effecten-hormoonverstorende-stoffen-worden-pas-in-later-stadium-duidelijk/

5 jaar geleden

Ik heb een poos terug een EMB bloedtest laten doen. Dat is een uitgebreide hormonale bloedtest. Ook vrije radicaalschade wordt getoets. Dat komt oa voort uit make-up. cellen kunnen hierdoor wel degelijk aangetast worden. Maar dat kan ook door stress, luchtvervuiling, uit plastic eten en drinken. Je kan je hele leven wel aanpassen als je alles wil voorkomen. Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Persoonlijk zou ik gaan voor een gewoon lakje en de lamp even laten staan.

5 jaar geleden

Reactie op Anoek1007

Vrijwel alle normale cosmetische producten (denk ook aan crème, shampoo, ze ...
Ik heb het ook gezien ja echt bizar veel producten wat helemaal niet goed is