12 Reacties
5 jaar geleden
Kan zeker! Het is prima, zolang je in een goed ventilerende ruimte zit. Ik heb dit namelijk zelf ook al opgezocht, want heb ook eigen gellak en lamp.
5 jaar geleden
Hm dit vroeg ik mij ook af omdat op de potjes van pink gellac een zwangere vrouw staat met een streep er door heen🤨
5 jaar geleden
Vrijwel alle normale cosmetische producten (denk ook aan crème, shampoo, zeep, make-up) bevatten hormoonverstorende stoffen. Bewijs dat deze stoffen schadelijk zijn is er al wel, maar vaak nog niet voldoende of de procedures om ze te verbieden duren lang, waardoor fabrikanten ze blijven gebruiken.
Ik heb drie miskramen gehad en neem liever het zekere voor het onzekere, ik gebruik uitsluitend nog natuurlijke producten van bijvoorbeeld Weleda, Naïf of The Body Shop. Ook voor mijn dochtertje en straks voor de nieuwe baby.
Het tv-programma Radar had hier pas een hele interessante uitzending over: https://radar.avrotros.nl/amp/effecten-hormoonverstorende-stoffen-worden-pas-in-later-stadium-duidelijk/
5 jaar geleden
Ik heb een poos terug een EMB bloedtest laten doen. Dat is een uitgebreide hormonale bloedtest. Ook vrije radicaalschade wordt getoets. Dat komt oa voort uit make-up.
cellen kunnen hierdoor wel degelijk aangetast worden. Maar dat kan ook door stress, luchtvervuiling, uit plastic eten en drinken. Je kan je hele leven wel aanpassen als je alles wil voorkomen. Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Persoonlijk zou ik gaan voor een gewoon lakje en de lamp even laten staan.
5 jaar geleden
Reactie op Anoek1007
Vrijwel alle normale cosmetische producten (denk ook aan crème, shampoo, ze ...
Ik heb het ook gezien ja echt bizar veel producten wat helemaal niet goed is