12 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even... Zelfde gevoel!

5 jaar geleden

Ik heb ook precies dit! Voelt alsof ik veelste veel heb gegeten en me buik op ontploffen sta, krijg t er benauwd van.

5 jaar geleden

Savonds voelt het bij mij ook alsof ik plof. Dan blaast alles een beetje op ofzo. Buikspieren moe dus geven geen tegendruk meer en dan is mn buik ook enorm. Een harde buik is alleen de baarmoeder die ineens hard wordt. Normaal gesproken kun je die wel een beetje induwen, maar dan wordt hij zo hard als een blok beton. Ik kan het ook voelen dat hij van ontspannen naar strak gaat. En dat duurt dan een minuutje of een paar minuutjes en dan wordt ie weer zacht. Net als een wee of een orgasme komt een harde buik soms aanrollen.. snap je dan wat ik bedoel?

5 jaar geleden

Harde buik voelt anders. Geloof me, als je er een hebt, weet je dat het een harde buik was 😉

5 jaar geleden

Reactie op Juultje98

Ik heb ook precies dit! Voelt alsof ik veelste veel heb gegeten en me buik ...
Hier idem

5 jaar geleden

Wat al gezegd wordt. Een harde buik ga je echt herkennen als zodanig. Maar dat op knappen gevoel kan ook al flink irritant zijn. Word er soms gek van 😅

5 jaar geleden

Ik herken het met name rondom maagstreek, alsof ik op ploffen sta na veel sushi te hebben gegeten, maar eigenlijk amper wat op heb😅

5 jaar geleden

Helaas heb ik erg last van harde buiken. Dat is meer, bij mij tenminste, bobbeltjes net zo groot als je vuist ongeveer die komen en met een paar seconde weer weggaan. Voelt heel raar maar is niet pijnlijk. Dat opgeblazen gevoel heb ik ook wel eens.. 😄

5 jaar geleden

Ik had hier ook last van. Na contact met de verloskundige bij de huisarts mn urine laten testen en toen bleek ik een blaasontsteking te hebben.

5 jaar geleden

Heb het laatst gevraagd aan de vk. Zeker als je tenger bent, zit je buik zo vol baby en heb je weinig plek over dat je jezelf vaak opgeblazen voelt. Soms kan ik goed eten, soms maar 3 happen. Kreeg als advies: dan vaker kleine beetjes eten over de dag verdeeld, is fijner voor je buik. En goed blijven smeren.

5 jaar geleden

Een harde buik voelt meer als een soort bal dat ineens in je buik zit en zwaar wordt en zich aanspant. Bij de allereerste dacht ik even goh is dit het hoofdje dat ineens ergens enorm op drukt? Het is in ieder geval een heel apart gevoel dat je gaat herkennen! Op de plek van harde buik is je buik ook letterlijk heel hard en na aantal seconden tot een minuut voel je dat de spanning los laat en kun je je buik ook weer indrukken zeg maar. Je voelt het weer soepel worden. Beter kan ik het denk ik niet verwoorden haha. Dat wat jij beschrijft heb ik ook vaker maar dat is denk ik gewoon door darmen, vocht, en kan ook aan soort voeding of beweging etc. liggen bijv.

5 jaar geleden

Ik heb vooral s'avonds last van een "opgeblazen" gevoel maar het verdwijnt de volgende ochtend. Misschien is m'n lichaam aan het einde van de dag uitgeput en voel ik me zo.