20 Reacties

5 jaar geleden

Sommige vrouwen dragen van voren en anderen rondom.. daar kun je werkelijk niks aan doen 😘😘je bent mooi zwanger op je eigen manier !!

5 jaar geleden

Ja ik snap wat je bedoeld, ik was zelf ook erg slank en nu lijkt het meer op extra vet dan een mooi rondje buikje. Ik draag nu eigenlijk alleen maar leggings met oversized shirtjes. Omdat die strakke shirtje gewoon niet mooi vallen. Ik merk wel zins dit weekend dat m'n buik naar voren begint te groeien en ik ben nu 20+2 weken zwanger. Dus ik geloof ook echt dat bij jou het uiteindelijk ook gaat komen maar bij sommige duurt het gewoon wat langer.... Hou vol je bent mooi op je eigen manier!!

5 jaar geleden

Persoonlijk geloof ik dat je uitstraling maakt of je "mooi zwanger" bent, en niet of je lijkt op de typische plaatjes. Mij helpt het om in elk geval te blijven bewegen. Vertrouw op jezelf en geniet er zo veel mogelijk van! 😊

5 jaar geleden

Je hebt het niet voor het zeggen. Ik ben vooralsnog gezegend met een vooruitdragende buik (maar zwanger van een tweeling en heb nu al dezelfde omvang als m'n zussen hadden bij 40 weken, dus het wordt vast nog verschrikkelijk), maar wie weet heb ik straks wel bulten met striae en een buik die blijft blubberen en niet meer strak wil. En wie weet heb jij na de zwangerschap wel binnen no time weer het figuur van ervoor terug. En wie weet ook niet. Het is niet te voorspellen en puntje bij paaltje is er natuurlijk 1 ding het meest belangrijk : dat er een mooi en gezond kindje komt, straks. Je mag jezelf moeder noemen. Hoe bijzonder is dat!! Boeien dat er hier en daar een extra ribbeltje onder je shirt te zien is ❤️

5 jaar geleden

Ik geloof er niet in dat je 'minder' mooi zwanger kunt zijn dan de ander. Laat je onzekerheid niet in de wegzitten om onwijs trots te zijn op je prachtige lichaam die gewoonweg een leven aan 't vormen is. Embrace it mama ❤️

5 jaar geleden

De enige broeken die mij lekker zitten zijn leggings. Ik heb al 5 spijkerbroeken weggedaan omdat ze gewoon niet lekker zitten. Verder bespreek je onzekerheid met je partner, waarschijnlijk vind hij je alleen maar mooier geworden aangezien je zijn kind draagt. Hoe bijzonder is dat. Wees trots op je mooie lichaam, want je kan je eigen kind dragen en laten groeien.

5 jaar geleden

Hoi hoi Ik ben zwanger van een tweeling 19 weken vandaag en zie der al uit zoals met 6 maanden van me 2 zoontje en ja het zit echt overal en der is helaas niks aan te doen en denk er toch even naast je neer leggen En je hebt tegenwoordig echt leuke zwangerschapskleding 😁

5 jaar geleden

Same here! Alle kleren die bij anderen zo mooi staan laten mij er dik uitzien. Echter.. dat zijn denk ik vooral mijn ogen die dat zo zien. Anderen vinden t allemaal wel mooi. Al twee keer eerder zwanger geweest en toen ging het veel langzamer. Ook de kilo's. Ik heb ook moeite met schakelen. Maar ja.. behalve gezond eten en bewegen kan ik er toch ook weinig aan doen. Ik hoop vooral dat als die buik nog 3 maatjes groter is, ik het wel mooier vind. Want dan valt de rest minder op. Haha

5 jaar geleden

Ik herken het hoor. Voel me vooral gewoon huge... kwestie van wennen en omarmen denk ik. Daarbij zit ik nu nog net op het punt 'teveel gegeten' en 'zwanger'. Heb wel een buikje maar nog niet mooi strak en rond.

5 jaar geleden

Oja, en ik denk dat we gewoon vreselijk hard zijn voor onszelf... Zouden wel wat liever mogen zijn :-)

5 jaar geleden

Ah wat vervelend dat je je zo voelt! Voordat ik zwanger werd was ik ook heel erg bang dat ik me dik/onzeker/lelijk zou voelen en heb het er uitgebreid met mijn vriend over gehad. Hij steunt me hier echt bijna dagelijks in en zegt ook vaak hoe trots hij op me is dat ik ons kindje aan het maken ben. Mede hierdoor accepteer ik de verandering van mijn lichaam en de groeiende borsten die erbij komen kijken vindt hij ook wel erg fijn😂. Voor mezelf probeer ik gezond te eten en dagelijks min een half uurtje te bewegen en me eraan te herinneren dat ik een mens aan het maken ben als ik dat ene vetje niet zo mooi vind!!

5 jaar geleden

Ik snap je helemaal, helaas “draagt” iedereen op een andere manier en is elke zwangerschap ook weer anders.. wie weet groei je straks vooral naar voren en verdwijnt je onzekerheid daardoor weer 🌹

5 jaar geleden

Het is heel normaal dat de rest van je lichaam ook verandert. Ik heb ook al bredere heupen gekregen en 'papbillen', net als bij mijn vorige zwangerschap. Dit valt je bij jezelf meer op dan bij een ander. Maar je mag er gewoon trots op zijn hoor, je lichaam bereid zich voor op iets heel bijzonders. En na de zwangerschap trekt dat uiteindelijk allemaal weer bij. 😊

5 jaar geleden

Hier ook... ik word overal dikker , niet perse “zwangerschapsbolletje” jammer wel...

5 jaar geleden

Vergeet ook vooral niet dat je bij jezelf vaak veel kritischer kijkt. Bij anderen zie je eerst de mooie punten, bij jezelf eerst de mindere. Wie weet ben je overal aan het aankomen en heb je daarbij echt prachtig volle borsten gekregen. En een kim kardashian kont. Maar dan kijk jij alleen naar dat kleine kwabje op je rug en dat je buik nog niet zo groot en rond is. Als jij je nu het lekkerst voelt in een wijd shirt moet je dat vooral lekker dragen, stoere broek er bij, en je favo lipstick erop en gaan. Maar sta er dan wel even bij stil dat je daarmee wel echt een toffe stoere mama uitstraling hebt, en dat andere mensen bij jou ook die goede punten als eerst zien. Dus leg daar voor jezelf ook wat meer de focus op als je in de spiegel kijkt 😉

5 jaar geleden

Oh ik ben nu ook onzeker hoor. Iedereen zegt mooi rond buikje maar mezelf zie ik echt niet zo. Van de week allemaal kleding besteld en net binnen. Niks zit lekker en heb enorm lopen janken haha

5 jaar geleden

Reactie op SJDK

Oh ik ben nu ook onzeker hoor. Iedereen zegt mooi rond buikje maar mezelf z ...
Ik herken dit zo erg..

5 jaar geleden

Ik herken dit echt heel erg. Nog niet echt een goede buik te zien, maar overal wel een stuk voller geworden. Ook m’n armen en m’n benen. Daarnaast had ik al een vrij grote cupmaat, maar nu het nog voller is geworden heb ik hier echt veel moeite mee. Soms grap ik wel dat ik bang ben dat ik er straks een ikea-bouwpakketje uit pers (een deel hier, een deel daar ipv dat de kleine netjes in een rond buikje zit) en dat ik t na de geboorte nog met de handleiding in elkaar moet zetten. Maar het maakt me wel heel erg onzeker. Ik voel me echt een rond tonnetje

5 jaar geleden

Ik herken dit zo erg..
Jaa echt niks zit nog lekker.. voel me overal een enorme dikkerd in haha

5 jaar geleden

Ik zou zeggen plaats een foto. Ik denk dat genoeg mensen zeggen dat ze niet met je eens zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik sport zelf veel en zit in sport groepen. Daar worden veel fotos geplaatst en daar zie je veel onzekerheid van mensen en dat heeft iedereen over zichzelf. Maar vaak klopt het zelfbeeld niet als wat anderen zien. En een foto plaatsen werkt vaak wel dat men hele anderen dingen zien dan jij, of waar je zelfs niet op kwam. En dat kan motiverend zijn voor je zelfvertrouwen. ☺️ Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.