Hallo allemaal !
Sorry voor de lange tekst alvast. Even een vraagje wat zeggen jullie tegen de grootouders ?
Hier is het zo dat mijn man zijn ouders oma en opa genoemd werden. Oma is jammer genoeg vorig jaar overleden. Nu heeft opa een nieuwe vriendin en willen ze dat ze oma genoemd word echter dit zien wij niet zitten, wij stelden al voor om een andere naam eentje dat ze zelf mogen kiezen te nemen. Nu vind opa dat het samen moet passen en gij dan ook een andere naam wil bv omi en opi. Ik vind dit precies zo verwarrend voor mijn dochter maar zij zien dit zo niet. Ik wil niet de moeilijke schoondochter spelen maar heb het hier wel enorm lastig mee. 😒
Mijn schoonvader heeft ook een nieuwe vriendin, zijn binnen een jaar getrouwd. Hij heeft toen hij haar net voorstelde ook al wat steken laten vallen dat ze het zo leuk vond om nu oma te zijn, wij hebben toen meteen duidelijk gemaakt dat het gewoon Wendy is. Jullie zijn de ouders, Jullie bepalen en daar hebben hun zich aan te houden 🙂
Heeft je dochter zelf de neiging om haar een bepaalde naam mee te geven? Misschien ontstaat het dan wel vanzelf.
Ik zou zelf ook niet voor oma gaan als dat niet goed voelt, maar opa ook niet veranderen in opi. Je verandert je eigen naam toch ook niet?
Heeft je dochter zelf de neiging om haar een bepaalde naam mee te geven? Mi ...
Ja de dochter zegt ondertussen oma omdat zij haar dit al zo aangeleerd hebben. Maar dat moet veranderen hier waren we nogthans duidelijk in 😔. Zijn er nu pas achter gekomen na een familie feest omdat we de "nieuwe vriendin" nooit zien en opa hier dus ook niets van gezegd heeft.
Inderdaad de situatie is echt lastig en ingewikkeld. Wij noemen haar enkel met haar naam en ze zien de dochter ook maar 1 keer per week of 1 keer om de 2 weken hangt er vanaf hoe het hen uitkomt. Vind het gwn jammer naar mijn dochter toe
Ik zou haar naam achter oma plakken en het zo laten.
Mijn kindjes noemen iedereen met grijs haar opa en oma. Misschien hechten wij volwassenen er meer waarde aan dan je kleine.
Heel veel sterkte iig. Ik snap dat je het lastig vind