10 Reacties
4 jaar geleden
Zover ik weet heeft het geen zin om het te scheren. De eerste haartjes zijn echt nog nesthaartjes, die vallen geleidelijk uit en worden vervangen door dikker haar. Je baby kan wat kale plekjes krijgen maar het kan ook wat geleidelijker gaan. Mijn oudste dochter had met zo'n 8 à maanden al voldoende haar om een klein staartje te maken maar bij andere kindjes duurt het wat langer.
4 jaar geleden
Mijn zoontje is half hindoestaans en wij hebben eind oktober zijn haartjes geschoren vanwege het geloof van mijn vriend. Hij was echt helemaal kaal. Had voorheen echt een bos haar dus vond het wel heel zonde maar inmiddels ziet het er na 6 weken ongeveer alweer zo uit. Heb het idee dat het wel een stuk dikker is nu. Als je vragen hebt laat maar weten ☺️

4 jaar geleden
Oh wat ik trouwens wel merk, achter in z’n zegje blijft het een beetje kaal, komt natuurlijk omdat hij daarop ligt. Misschien wel iets om rekening mee te houden
4 jaar geleden
Reactie op Rowena1104
Oh wat ik trouwens wel merk, achter in z’n zegje blijft het een beetje kaal ...
In z’n nekje natuurlijk ☺️
4 jaar geleden
Reactie op Rowena1104
Mijn zoontje is half hindoestaans en wij hebben eind oktober zijn haartjes ...

Wat een heerlijk koppie 💙
4 jaar geleden
Het heeft geen zin om het te scheren. Het duurt even voordat je baby zijn echt haartjes krijgt. De haartjes komen uit een haarzakje en met scheren maak je de haartjes korter maar de haarzakjes blijven.
4 jaar geleden
onze dochter is met 3 maanden ook geschoren en ze heeft er dikker en meer haar voor terug gekregen, maargoed dat zullen ook wel onze genen zijn.
4 jaar geleden
hoii even voor de duidelijkheid het scheren van de haartjes van een baby hoort bij het reinigingsproces (in de islam dan) daardoor wordt er ook ruimte gemaakt voor nieuwe en gezonde haren. Hier mijn dochter haar haartjes geschoren met ongeveer 3 maandjes. inmiddels is ze bijna 6 maanden en het is heel snel teruggegroeid en ook dik. Ze heeft geen kale plekken meer van het liggen. Maar misschien heeft dat ook wel met de genen te maken want mijn man & ik hebben zelf ook dik haar en groeit het heel snel.. Ik denk zelf dat het niet zoveel zin heeft om het meerdere malen te doen omdat ze al de nieuwe haren hebben, met de tijd zullen er meer haren groeien waardoor het ook voller en dikker wordt. Kwestie van afwachten 😩🤷🏻♀️