19 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben een voorstander van zelf potjes maken, zoveel als mogelijk. Ik maak meestal tegelijk twee verschillende pannen met hapjes, en die vries ik per portie in als voorraad. Zo hoef ik echt niet elke dag een hapje te maken. En uiteindelijk eet de kleine gewoon zoveel mogelijk met ons mee, lang leve de staafmixer! Potjes heb ik dan als noodvoorraad of als ik bijvoorbeeld een weekend wegga ofzo.

4 jaar geleden

Ik ben fan van potjes.. Tenminste wel voor nu. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat ze met de pot mee eten, maar tot die tijd.. - Inderdaad makkelijk en snel, makkelijk mee te nemen, alrijd bij je.. Enz. - Als je van alle smaken eentje pakt leert je baby alle smaken kennen. Denk dat als je zelf maakt je toch vaker voor dezelfde dingen kiest. Ik eet bijvoorbeeld nooit pompoen of pastinaak en vind sommige fruit niet lekker, maar hij krijgt wel potjes hiermee. - Zelf ben ik er ook groot mee geworden en ik denk heel veel kinderen. Zelf maken is misschien iets puurder/minder toevoegingen. Maar als ik zelf kook gebruik ik ook wel eens een pakje en een zakje.. en ik ben er ook nog steeds 😂👍😜 Nou dat zijn voor mij de belangrijkste redenen, iedereen moet natuurlijk vooral doen waar ze zichzelf het beste bij voelt!

4 jaar geleden

Wij hebben een belachelijk dure Phillips stoom en blend gekocht. Maar wat een top ding. Je mikkert je groentjes/fruit erin stoomt het, draait hem op en je blend het tot een puree! In ijsblok vormpjes, en zo de vriezer in. Vind het ideaal, en me zoontje van 4 maand vind het heerlijk! (En natuurlijk haal ik zo nu en dan ook echt wel een potje, want zou het jammer vinden als we een keer op visite zijn en hij lust geen potje haha)

4 jaar geleden

Ik ga weer alles zelf maken. Het is makkelijk, snel klaar, een stuk goedkoper en je kunt makkelijker je kindje volgen qua bijvoorbeeld portiegrootte. Maar ik ben dan ook iemand die spontaan een plaat brownies in de oven schuift, of even snel een mini beslag maakt om twee appelpannenkoeken te bakken voor de oudste. Kook al jaren niet meer met pakjes en zakjes. Dus het past gewoon bij mij. Ik kan me best voorstellen dat het ook wat overweldigend kan zijn, en dan mag je gewoon kiezen voor een potje. Als je datgene kiest wat voor jou goed voelt, dan maak je de juiste keuze.

4 jaar geleden

Ik ga ook proberen zelf te maken. Hele lading potjes om in de vriezer te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Mirjamh

Ik ben fan van potjes.. Tenminste wel voor nu. Uiteindelijk is het natuurli ...
Wil er wel nog even bij zeggen dat het m'n eerste kindje is en ik eigenlijk ook niet zou weten waar ik niet beginnen als ik het zelf zou maken 🙈 wie weet als ik me er ooit meer in heb verdiept ofzo ga ik het wel doen. Ik volg in ieder geval want ben wel benieuwd naar hoe anderen dit doen ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Mirjamh

Wil er wel nog even bij zeggen dat het m'n eerste kindje is en ik eigenlijk ...
Van Voedingscentrum is een fijn boek: ‘lust ik wel’ en daar staat allerlei informatie in en tevens recepten. Die had ik gekocht bij onze eerste, want hoewel ik dus graag kook had ik nog nooit baby hapjes gemaakt en ik wilde het wel goed doen. Dat heeft me veel vertrouwen gegeven. Daarnaast kun je ook heel goed diepvries groenten en fruit gebruiken, zodat je kindje allerlei smaken kan leren kennen zonder dat jij dat op het menu hoeft te zetten. Een pan appelmoes maken (zonder suiker) is ook mega simpel: schil appels, snij in stukjes zodat het wat sneller gaat en zet op laag vuur. Af en toe roeren en water toevoegen als het droog kookt maar nog niet fijn genoeg is. Om het proces te bespoedigen stampte ik het tussendoor nog vaak met de stamppot stamper. Je kunt hieraan ook peer, bosbessen, mango of wat dan ook toevoegen. Mijn kindje vond het geweldig, mijn man ook 😂

4 jaar geleden

Reactie op DWB

Wij hebben een belachelijk dure Phillips stoom en blend gekocht. Maar wat e ...
Wat voor is dat? Heb je linkje?

4 jaar geleden

Ik volg op instagram Solid Starts en ik vind hun kijk op het geven van voedsel wel heel gaaf. Ze bieden bijv stronkjes (gestoomde/gekookte) broccoli enzo. Zo leert een kind meteen ook verschillende structuren kennen en dat gaat hopelijk het moeilijk-eten tegen. Het is een beetje vergelijkbaar met de Rapley/Kleintjes methode.

4 jaar geleden

Reactie op mmhut

Ik volg op instagram Solid Starts en ik vind hun kijk op het geven van voed ...
Jaaaa helemaal fan van solid starts. Ze hebben ook een app met gratis data base! Dit gaan wij ook doen

4 jaar geleden

Derde kindje hier en we gaan gewoon weer alles zelf maken en een lading in de vriezer stoppen. Lekker makkelijk en je weet wat er in het eten van je kindje zit! 👌🏻😊👍🏻

4 jaar geleden

Wij hebben de Livoo baby stoomkoker en blender 4 in 1. voorheen maakte ik de hapjes zelf, maar dit maakt het wel een stuk makkelijker. ik ben voorstander van zelf hapjes maken, maar het past ook bij mij. Als ik onderweg ben met mijn dochtertje kan het wel zijn dat ik ook ga kiezen voor potjes, voor het gemak. maar het liefst maak ik zelf iets klaar. Ik vind dat alle moeders moeten doen wat goed bij hun past, alles is goed!

4 jaar geleden

Zelf maken, ik heb maandag voor een hele periode gemaakt. Voor nu bevalt het me prima. Ik haal de groente vers bij de boer. Ik ga wel potjes halen voor achter de hand.

4 jaar geleden

Ik wil het zoveel mogelijk zelf maken en af en toe een potje..als we wat eten wat de kleine niet mag bijvoorbeeld.Met de andere 2 ook zo gedaan.

4 jaar geleden

Wij beginnen met de potjes uit de baby dozen enkijken dan of hij er al aan toe is en het wat vind om te eten. Als hijhet nog niks vind om hapjes te wachten we even. Als hijhet wel wat vind gaan we zelf hapjes maken en bijvoorbeeld tijdens ons eten savonds groente wat wij eten geven dan ziet hij het ons eten.

4 jaar geleden

Je hebt nu Mama Deli ook. Verse ingevroren hapjes in vriesvak bij de appie 👌🏼