8 Reacties

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Wij vinden het heel fijn. Je leert op een hele lichamelijke manier met aandacht verbinding te maken met je eigen lijf en je kindje. Ook de partner wordt hier volledig bij betrokken. En het bereidt je voor op de bevalling en hoe je partner je hierin kan helpen/steunen/begeleiden. Dit is niet iets dat je online kunt leren.

4 jaar geleden

Reactie op Joosje14

Wij zijn begonnen met haptonomische zwangerschapsbegeleiding. Wij vinden he ...
Hi Joosje14! Dank je wel voor de info! Mag ik je vragen hoe jullie de haptonoom hebben uitgekozen? Hebben jullie op hele specifieke dingen, zoals bepaalde opleidingen, gelet of zijn jullie gewoon op je gevoel afgegaan? En, hoeveel sessies heb je nodig om er 'echt' wat aan te hebben? Ik ben echt heel erg benieuwd! Zit al een tijdje te twijfelen of ik het wel/niet wil, want het is toch best prijzig en ik ken eigenlijk niemand in mijn directe omgeving die me er meer over kan vertellen 😅

4 jaar geleden

Ik vind het vooral heel duur voor heel weinig progressie. Ik denk dat je beter je geld ergens anders aan uit kunt geven.

4 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Hi Joosje14! Dank je wel voor de info! Mag ik je vragen hoe jullie de hapto ...
Mijn moeder was tot haar pensioen vorig jaar haptotherapeute en deed zelf ook zwangerschapsbegeleidingen. Van haar wist ik er natuurlijk al veel vanaf. Zij heeft mij dan ook iemand geadviseerd. Normaal gesproken bestaat een begeleiding uit 6 a 7 sessies. En je moet er thuis zelf mee oefenen. Dat zijn voor ons mooie momenten om even echt contact te maken met elkaar en het kindje. Het is inderdaad een hoop geld maar ik vind het een goede investering. Pas na de bevalling kan ik natuurlijk zeggen hoeveel ik er in totaal aan gehad heb maar ik ben tot nu toe heel positief.

4 jaar geleden

Reactie op Joosje14

Mijn moeder was tot haar pensioen vorig jaar haptotherapeute en deed zelf o ...
Super bedankt voor de informatie!! Misschien een hele gekke vraag, maar heb je toevallig tips/aanbevelingen in de buurt van Amsterdam, zaandam of Landsmeer qua haptonoom? (of iemand anders op het forum natuurlijk) 😊

4 jaar geleden

Reactie op SadieBr

Super bedankt voor de informatie!! Misschien een hele gekke vraag, maar heb ...
Ik kom zelf uit de regio Utrecht dus kan je daar helaas niet mee helpen.

4 jaar geleden

Ik heb zelf haptonomie gedaan tijdens een burn-out. Ik had gehoopt dat ik zou leren meer in mijn lichaam te zitten dan in mijn hoofd, maar uiteindelijk heeft mij dit erg weinig opgeleverd. Ik zou er voor nu tijdens de zwangerschap dan ook niet voor kiezen

4 jaar geleden

Ik zit er zelf over na te denken ook. Begin van de zwangerschap ben ik er een keer geweest voor een intakegesprek, ik worstelde toen met een boel emoties omdat ik drie miskramen gehad heb. Dat gesprek was een positieve ervaring. Alleen daarna ging de boel dicht en kwam het vervolg er niet meer van. Het spreekt mij wel aan dat je kan leren meer contact te maken met je lichaam en kindje tijdens de zwangerschap. Maar dit is mijn tweede, dus ik heb eigenlijk geen behoefte aan een hele cursus samen met mijn partner. Bij de eerste zwangerschapyoga gedaan. Maar misschien kijk ik nog om zelf een enkele behandeling te doen, weet niet of dat kan ook.