14 Reacties
5 jaar geleden
Hoi, ik heb dat ook: maar dat is mijn lichaam die zegt dat ik normaal moet doen met opruimen en huishouden. Hahaha want ik doe druk druk druk. Maar dan moet je gewoon ff ontspannen
5 jaar geleden
Hoi, ik heb dat ook: maar dat is mijn lichaam die zegt dat ik normaal moet ...
Ik heb het meestal als ik lig in de zetel... dan ben ik dus aan het rusten.
5 jaar geleden
Reactie op enna92
Vanaf week 18 ook harde buiken! (Herken het van mijn eerste zwangerschap) w ...
Ja zeurend zo! Goede benaming. Tis zo, pfff, ambetant. Het doet geen pijn hoor, maar is vervelend en ik maag me dan zorgen...
5 jaar geleden
Ik heb toevallig vanochtend de VK hierover gebeld, omdat het bij mij uren aanhield gisteren. Heel strak gespannen gevoel alsof m’n buik op knappen stond.
Ze zij zolang het niet met pijn en bloedverlies gepaard gaat is het je baarmoeder die groeit en geen weeën.
Overigens moet dit na een paar dagen wel weer wegtrekken/ over zijn. Anders moest ik weer terugbellen en gaan ze verder kijken.
Als het kort op elkaar zit de gespannenheid (dus als het komt en gaat) en met pijn gepaard gaat dan kan het duiden op weeën en dan moet je sowieso je VK bellen.
Advies is in bad gaan, kruik, liggen, rustig aandoen.
5 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Ik heb toevallig vanochtend de VK hierover gebeld, omdat het bij mij uren a ...
Erg geruststellend is het niet dus. Als je bloed verliest of pijn hebt is het bij mijn denken te laat. Bedankt voor de tips, ik leg meteen een kruik. Hopelijk is het snel over.
5 jaar geleden
Ik ben gisteren op spoedbezoek bij de vk geweest. Ben nu 22 weken zwanger en gisteren voorweeën gehad met regelmaat waar ik ook echt doorheen moest puffen. Ze deden ook echt zeer net zoals 't gevoel bij de bevalling van m'n zoon. Gelukkig geen ontsluiting, maar komende dagen moet ik mij echt rustig houden. 't is hele week al wat onrustig met harde buiken enzo. Dus hier nu veel slapen rusten en Netflixen. Kan sowieso al geen 100 tot 200 m meer lopen door m'n bekken. Dus deze mama gaat geen kant op haha 🙈
Hou 't goed in de gaten en als je 't niet vertrouwd gewoon bellen. Succes 😘❤️
5 jaar geleden
Ik heb echt heel vaak harde buiken op een dag, dit aangegeven bij de verloskundige met de 20 weken echo 2 weken geleden. En ze maakte zich meteen zorgen.
Omdat me leven op het moment zo druk is met een eigen bedrijf en daarnaast ook werken in de zorg, had ze mij aangeraden om echt minder te gaan doen en rust te pakken. Ik merk dat dit echt geholpen heeft.
Tot 4/5x harde buiken op een dag kan normaal zijn gaf ze aan, maar als dit heel de dag aanhoud ect zeker aan de bel trekken.
5 jaar geleden
Ik heb er ook vaak last van, mijn verloskundige zegt dat het niks is om je zorgen over te maken. Ik twijfel dan ook weer als ik dit lees, elke verloskundige lijkt weer iets anders te zeggen..
5 jaar geleden
Hallo, ik vroeg mij af wat er dan precies wordt verstaan onder een harde buik. Zijn dat continue krampen of iets in die richting, of moet ik meer denken aan gespannen buik etc? Mijn VK zag dat ik een gespannen buik had, maar vertelde ook dat dit norma is en dat het allemaal erbij hoort 🤷🏽♀️
5 jaar geleden
Hallo, ik vroeg mij af wat er dan precies wordt verstaan onder een harde bu ...
Nee je baarmoeder trekt samen, dus je buik voelt letterlijk hard aan waar je baarmoeder zit en je kunt het ook zien aan de vorm van je buik. Als het goed is zakt het na een minuut of zo weer weg en wordt het weer ‘zacht’. Echt een verschil met een standaard gespannen buik. Ik heb ze nu af en toe ‘s nachts als ik me omdraai. Het doet geen pijn maar is wel wat oncomfortabel.
5 jaar geleden
Reactie op RT1989
Nee je baarmoeder trekt samen, dus je buik voelt letterlijk hard aan waar j ...
Aha dank voor je reactie. Zal aankomende tijd even opletten dan of ik dit ook heb😅
5 jaar geleden
Reactie op MmommyH
Ik ben gisteren op spoedbezoek bij de vk geweest. Ben nu 22 weken zwanger e ...
Dank je! Jij ook veel succes!