14 Reacties
één jaar geleden
Zou je willen delen hoeveel eten je haar geeft? Als alles tot de kruimel opgaat dan is het misschien te weinig per portie?
Mijn zoontje heeft soms ook hongerige dagen dat hij vaak om eten vraagt. Maar is na het eten altijd wel een tijdje verzadigd. Hij mag altijd zelf bepalen hoeveel hij eet. Ik bepaal alleen wat hij mag eten.
één jaar geleden
Misschien meer rauwkost tussendoor? Komkommer/paprika etc. Doe ik altijd als mijn dochter veel om eten vraagt en dat kan nooit kwaad denk ik dan
één jaar geleden
Reactie op ELINEA
Ontbijt: 1 boterham met stukjes fruit en beker melk, of havermoutpap
Tussen ...
Dit lijkt me een heel gemiddelde hoeveelheid en samenstelling van dagelijks voedsel voor een dreumes. Sommige dagen hebben ze wat extra honger of soms een tijdje meer vanwege groeispurt of na ziekte hoor je wel eens.
Wat ik me afvraag is of ze ook voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt bij haar brood maaltijden. Eiwitten en vetten zijn niet alleen belangrijke voedingsstoffen, ze zorgen ook voor een verzadigd gevoel. Zorg altijd voor halvarine of boter op brood, daarnaast kun je bijv minstens 1 boterham met vetrijk beleg doen zoals pindakaas of tahin of avocado. Lekker een lepeltje boter of olie door de warme hap. En eens een eitje bij de lunch en voldoende eiwitten (vlees, vis, kip, peulvruchten) bij de avond maaltijd.
En anders idd snack groentes aanbieden tussendoor. Of een kopje soep. Als dat iets is dat ze lust. Dan weet je gelijk of t lekkere trek is of echt honger :)
één jaar geleden
Reactie op ELINEA
Tussen ...
Heeeeel herkenbaar, ze kan de hele dag wel eten. En inderdaad huilen als ze haar zin niet krijgt. Heel vermoeiend, want ze staat continue in de keuken lades open te trekken. Ze krijgt ongeveer hetzelfde te eten als jouw dochter. En nog een fles van ongeveer 130cc koemelk voordat ze naar bed gaat.
één jaar geleden
Reactie op ELINEA
Tussen ...
Misschien doe je het al en geen idee of je er ruimte voor hebt: zelf brood bakken? Veel vullender dan die van de super of de bakker 😊 of gewoon nog een boterham extra in de ochtend? Grotere portie havermout.
Overdag een monkeyplatter maken of zou ze dan alles in eens pakken?
één jaar geleden
Kun je haar groente of fruit geven als ze er om vraagt?
In de ochtend een extra boterham geven?
Daar zou ik voor kiezen, mijn zoontje krijgt geen snoep of koek en zo lang die intens kan genieten van een peer krijgt hij een peer 😊
één jaar geleden
Reactie op ELINEA
Tussen ...
Ik vind dit ook echt niet overdreven veel ofzo hoor. Ter vergelijking wat mijn dreumes meestal eet:
Ontbijt: beker melk, 1 tot 2 boterhammen met notenpasta/hummus
Tussendoor: yoghurt (zoveel hij wil) met fruit
Lunch: bij opvang grote portie warm eten, hier: 1 tot 2 boterhammen met notenpasta/hummus/confituur en wat kerstomaatjes ofzo
Tussendoor: 1 à 3 stukken fruit en vaak nog enkele rijst-/maïswafels. Als we op uitstap zijn, wel eens wat suikervrije koekjes.
Avond eten: grote portie met de pot mee (vaak meer dan mij)
Voor het slapengaan nog een fles melk van ongeveer 200ml.
Eet dus 2 keer warm ook op opvangdagen 🙊 Hij mag hier altijd bij vragen totdat hij genoeg heeft. Ik beperk me wel bijna altijd tot die eetmomenten. Dus: zoveel eten als hij zelf wil, maar wel op die bepaalde momenten.
Zit hier helemaal gemiddeld op de curve. Verbaas me er soms ook over omdat hij net zoveel eet. Ik vertrouw er echt wel op dat zij zelf aanvoelen hoeveel ze nodig hebben.
Misschien wel nog een tip: zou voor het vullende inderdaad zorgen dat je altijd wat van eiwitten/goede vetten/volkoren granen erbij geeft. Bv. niet alleen fruit, maar met volle yoghurt of een volkoren rijstwafel of wat notenpasta.. olijfolie door het avondeten, volkoren pasta ipv gewone als je pasta eet... Daarmee blijf je veel langer verzadigd. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld enkel fruit geef hij ook echt heel snel opnieuw honger heeft.
één jaar geleden
Mijn zoontje roept ook de hele dag KOEKIEEE!!! Haha 😂
Soms denk ik dat hij het of uit verveling OF uit herkenning roept. Hij ziet de kast en roept koekie! Ziet la en roept koekie!
Hij eet elke ochtend 1 cracotte met pindakaas, banaan of mandarijn en Brinta plus beker melk.
Tussendoor 1 stuk fruit (banaan) en koekje en water
Lunch 1 of 2 boterhammen en water
Tussendoor apenbordje met groenten fruit en soep stengel en diksap
Avondeten en toetje (kwark) en water
Maar tussendoor vaak ook nog een rijstwafeltje of maïs vinger en pakje rozijnen.
Soms eet hij overdag zoveel dat hij geen avond eten meer wilt.
één jaar geleden
Hier ook een koekiemonster.
Gillen aan de lade hangen,
Probeer nu krentjes te geven of een half koekje in de ochtend ipv 2 liga koeken wegsnoepen 😂
En voor de middag geef ik vaak paprika. Daar is ze verzot op en altijd even zoet mee.
één jaar geleden
Reactie op ELINEA
Haha fijn dat het herkenbaar is! Negeren jullie het gedrag of hoe gaan jull ...
Ik probeer hem wel af te leiden of hem iets anders aan te bieden. Het is beter om 3 eet momenten op de dag te hebben en niet teveel tussendoortjes. Dat is oa slecht voor het gebit.
Beetje regelmaat en structuur kan geen kwaad 😜
En als hij ECHT honger heeft dan eet hij maar komkommer of paprika ofzo. Als hij dat niet wil dan is de honger niet zo echt 😂