28 Reacties

2 jaar geleden

Geen idee maar ziet er heftig uit! Beterschap!

2 jaar geleden

Jeetje ziet er naar uit.. ik zou nu al naar de dokter bellen..

2 jaar geleden

Ik zou even de huisartsenpost bellen. Zij vertellen je of het nodig is om langs te komen.

2 jaar geleden

Had me dochter ook gehad. Was waarschijnlijk netelroos. Kan je in eens krijgen en wordt ineens heftig. En waardoor ze het krijgen kan verschillend zijn. Binnen 1 dag was het al minder heel gek ik ging meteen naar huisartsenpost. Leek eerst op bultjes binnen paar uur was het heel heftig over haar lichaam Hopelijk heeft hij een goede nachtrust Eh is het minder

2 jaar geleden

Ik zou ook even de HAP bellen. Vaak kun je foto’s insturen en kunnen zij beoordelen of dit kan wachten tot morgenochtend. Heel veel beterschap!

2 jaar geleden

6e ziekte is het niet. 5e ziekte begint wel op de wangen. Maar dit is wel heftig. Ik zou even naar de huisartsenpost bellen voor de zekerheid. Vooral omdat je nu ook de nacht in gaat.

2 jaar geleden

6e ziekte is het inderdaad niet want dan heeft je zoontje ongeveer 3 dagen geleden koorts gehad moeten hebben. Het lijkt ook niet op 5e ziekte maar ik ben geen dokter. Ik zeg bij twijfel gewoon nu HAP bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

2 jaar geleden

We hebben huisartsenpost gebeld maar mochten niet langs komen echt belachelijk. Morgen maar mijn eigen huisarts

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

We hebben huisartsenpost gebeld maar mochten niet langs komen echt belachel ...
Wauw... ongelooflijk! Hoe is je kindje er nu aan? Ligt die bij jou of ga je regelmatig even checken?

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

We hebben huisartsenpost gebeld maar mochten niet langs komen echt belachel ...
Kon je wel foto’s sturen naar ze dat ze het op afstand kunnen beoordelen? Lijkt wel bijna iets als roodvonk of rode hond gezien de hoeveelheid rode vlekjes. Allemaal niet gevaarlijk, maar wel fijn als je weet hoe je dit kan verlichten nu voor je kleintje. Genoeg laten drinken en proberen de koorts te verlagen met een zetpil. Hopelijk worden jullie morgen snel geholpen en kunnen jullie een beetje slapen vannacht.

2 jaar geleden

Lijkt op een allergie/ netelroos Zolang er geen koorts of alarmerende signalen zijn, lekker laten gaan en vandaag naar de huisarts als het nog niet weg is. Succes.

2 jaar geleden

Net bij de huisarts geweest. Ze denken hele heftige reactie op 6e of 5 e ziekte. Hij is gelukkig vanochtend vrolijk en speelt wel gewoon. De vlekjes moeten binnen een week weg trekken. Zijn weerstand is op dit moment echt 0.0. Keel iets rood en zijn rechter oor ook nog een beetje. We moeten het afwachten opdat hij al een antibiotica kuur heeft gehad.

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Net bij de huisarts geweest. Ze denken hele heftige reactie op 6e of 5 e zi ...
Oh zo dat is dan wel heftig indd. Hopelijk gaat het snel beter!

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Net bij de huisarts geweest. Ze denken hele heftige reactie op 6e of 5 e zi ...
Maar je kindje had geen koorts? Of wel gehad?

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Maar je kindje had geen koorts? Of wel gehad?
Nee geen koorts gehad

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Nee geen koorts gehad
Hebben ze gezegd dat die ziektes ook zonder koorts kunnen verlopen dan? Want 6e ziekte krijg je volgens mij wel koorts bij, eerst koorts en als de koorts weg is komen de bultjes. Bij 5e ziekte hoort ook koorts dacht ik maar dat weet ik niet zeker.

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Nee geen koorts gehad
Onze dochter zit sinds vrijdag ook onder de rode uitslag. Begon bij de wangen. Weliswaar minder heftig van kleur maar wel zelfde structuur zo te zien. Ze heeft ook geen koorts gehad en is verder niet ziek, wel snotverkouden. Dus dan zou het toch de 5e of 6e ziekte kunnen zijn…wist niet dat het ook zonder koorts kon.

2 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Hebben ze gezegd dat die ziektes ook zonder koorts kunnen verlopen dan? Wan ...
Daarom vroeg ik mij ook af. Vooral bij de 6e ziekte is die koorts wel een van de kenmerken. Vooral de plotselinge hoge koorts en het abrupt ineens weg zijn van koorts waarna de bultjes komen.

2 jaar geleden

Ja vond het ook wel bijzonder. Hij had het erover dat de koorts ook nog zou kunnen komen en dat het verloop van de ziekte weleens verschilt. Moet zeggen dat de plekken nu al niet meer zo vurig zijn en al de helft minder

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Ja vond het ook wel bijzonder. Hij had het erover dat de koorts ook nog zou ...
En voelt zijn huidje ook als een sinaasappel als je er over heen wrijft?