16 Reacties

5 jaar geleden

Ik snap dat de lust groot is maar ik denk dat de lust naar je kindje groter is... ik zou het voor de zekerheid niet doen

5 jaar geleden

Hoii ik wou dit ook eten en had het aan mijn verloskundige gevraagd hun zeiden tegen mij als je twijfelt niet doen indd op zwangerhap staat dat het mag zonder alchohol en rauwe eieren. Mijn verloskundige wist het zelf ook niet echt vandaar dat ik het niet heb gegeten

5 jaar geleden

Heb het voor je nagekeken op zwangerHap. Er staat echt dat het ei gekookt moet zijn en zo vrije uitloop ei niet mag eten.

5 jaar geleden

Beter niet

5 jaar geleden

In de voorverpakte toetjes e.d. van de AH zitten meestal geen rauwe eieren omdat het anders niet zo lang houdbaar is. En anders worden er vaak gepasteuriseerde eieren gebruikt en dat kan ook geen kwaad. Maar helemaal zeker weten, doe ik het ook niet, dus ik zou risico ook niet lopen 馃檲

5 jaar geleden

Meestal zitten in deze verpakte desserts geen rauw eiwit of ei. Anders zou het na 2 a 3 dagen al aan de houdbaarheidsdatum zitten. Vaak wordt dit dus met gepasteuriseerd ei gemaakt. En dat mag je dan weer wel eten. Al is dit product ook erg onduidelijk vindt ik, met 3 verschillende soorten ei wat erin verwerkt staat en nergens staat duidelijk of het om vers ei gaat of gepasteuriseerd. Dus dan zou ik het bij deze maar gewoon niet doen. Je kunt wel in de winkel kijken of er een andere variant ligt waar wel duidelijk op staat wat erin zit.

5 jaar geleden

Nee, mag niet.

5 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Conclusie, voor de zekerheid eet ik het maar niet. Nu hopen dat mijn vriend het zsm op wil eten zodat het niet meer in de koelkast ligt 馃槄

5 jaar geleden

Er zijn online wel lekkere, snelle en makkelijke recepten voor Tiramisu zonder alcohol en zonder ei 馃榿! Deze speculaas tiramisu is een van mijn favorieten: https://www.leukerecepten.nl/recepten/speculaas-tiramisu/

5 jaar geleden

Verse niet, voorverpakte heeft een hitteproces doorstaan waardoor de bacteri毛n niet meer leven.

5 jaar geleden

Voorverpakte toetjes bevatten echt geen rauwe eieren, je kan dat dus gewoon eten. mocht je zelf het gaan maken is het een heel ander geval.

5 jaar geleden

Verse niet, voorverpakte heeft een hitteproces doorstaan waardoor de bacter ...
Precies

5 jaar geleden

Reactie op Line29

Er zijn online wel lekkere, snelle en makkelijke recepten voor Tiramisu zon ...
Wat een goede tip 馃槏

5 jaar geleden

Vrijwel altijd in dit soort verpakte desserts gaat het om gepasteuriseerd ei, dat ook nog eens onder streng gecontroleerde hygi毛ne normen verwerkt en verpakt word. Je kunt de consumentenlijn/dienst van Albert Heijn even bellen hoe het zit met dit specifieke product? Die weten het waarschijnlijk wel.

5 jaar geleden

Download de app zwangerhap

5 jaar geleden

Reactie op SJDK

Download de app zwangerhap
Die heb ik dus zoals ik zei, maar vond ik hierin niet duidelijk 馃槉