Alvast excuus voor het lange bericht 🙈
Ons zoontje van 29/07 heeft altijd op dezelfde verdieping als ons geslapen. Omdat ik in verwachting was van zijn broertje hebben we op zolder zijn nieuwe kamertje gemaakt en zijn broertje heeft die van hem gekregen.
Sliep op zolder in een ledikantje van 140x70. Heeft hier altijd prima in geslapen behalve met de hete nachten dan legde we hem in zijn oude kamertje in het campingbedje omdat de baby daar nog niet slaapt.
Na een aantal nachten in het campingbedje te hebben geslapen en de temperatuur op zolder weer behaaglijk was, hebben we hem weer op zijn eigen kamer gelegd.
De eerste paar nachten ging dit prima totdat hij besloot boos te worden en ineens het ledikantje uit te klimmen.
De eerste 3 voorste spijlen kun je eruit pakken zodat je kindje eruit kan zonder eruit te hoeven klimmen. Hier was meneer het totaal niet mee eens omdat ik zijn bed “kapot” gemaakt had…
Uiteindelijk heeft hij die nacht nog in het campingbedje geslapen zonder eroverheen te klimmen en hebben we die volgende ochtend samen zijn bedje omgebouwd tot open peuterbedje. Hier heeft hij een paar dagen zowel overdag als in de nacht goed in geslapen. Totdat… hij besefte dat hij de deur naar het halletje zelf open kon maken.
Meneer rent je achterna bij het welterusten zeggen en neemt dan de complete inhoud van zijn bed/kamer mee en legt deze op de overloop en gaat hier staan schreeuwen.
Als je dan naar boven loopt pakt hij zelf zijn spullen weer op en legt deze dan samen in bed.
Volgens het internet moet je gewoon hetzelfde blijven doen als van te voren dus ik heb deze middag meneer wel 30 keer terug in bed gelegd. Zie ook zijn bed opmaken omdat hij deze leeg haalt.
Eerste middag dutje overgeslagen.
Die avond heb ik hem op tijd naar bed gebracht omdat hij helemaal gesloopt was. Hij en wij hebben het volgehouden tot 23:00 uur in de avond en wij en zijn broertje zelf zouden gaan slapen. Uiteindelijk hebben we hem bij ons in bed gelegd en is hij hier van ellende in slaap gevallen. Hij heeft nog NOOIT eerder bij ons in bed gelegen.
De middag erna begon hij zijn spullen van de overloop over het traphekje te gooien en is op het tapijt in slaap gevallen.
Heeft hier 1,5 uur geslapen.
Die avond heb ik een kwartiertje langs zijn bed gezeten (ook nog nooit hoeven doen) en is hij in slaap gevallen tot mijn partner wakker schrok om 05:00 en hij op de overloop aan het huilen was.
Ik ben dus als de DOOD dat hij over het traphekje klimt en van de trap af valt 😧
Heeft er iemand tips/oplossingen/eigen ervaringen om ons en ons zoontje weer fijn te laten slapen?