5 Reacties
één jaar geleden
Oef, nou op vakantie is het ook wel extra moeilijk.
Onze dochter slaapt goed, ze zit echt helemaal in haar ritme en naar bed brengen (luier, melkflesje, tandenpoetsen, boekje voorlezen) duurt zo'n 20 minuten. Echt super trots.
In Februari waren we naar Malaga op vakantie gegaan. Daar werd het echt wel zwaar. We sliepen op dezelfde kamer, wat toch iets te gezellig voor haar was en het voor haar een spelletje werd om vooral niet te slapen. We hadden ook van alles geprobeerd, zonder succes. Tegen het einde was ze bekaf en ze had veel tantrums. Bij thuiskomst, op de crèche sliep ze wel 5 uur (en wij thuis ook om bij te komen).
Zelf ben ik ook zwanger en manlief nam haar af en toe alleen mee naar de speeltuin, zodat ik kon bijslapen (ook had ik niet de juiste dosis medicatie voor schildklier).
Maar qua tips, vooral niet in eigen bed nemen. White noise, goed donker maken, niet meer praten / geen oogcontact als het bedtijd is, speen enkel geven voor het slapen, overdag actief met hem zijn zodat ie goed moe wordt. Hij is nu ook wel op de leeftijd dat ie wat meer begint te begrijpen, dus je kan em ook uitleggen dat het tijd is om te slapen etc. Verder goed met partner afwisselen.
Hoop dat het iets helpt, maar ondanks dat onze dame echt een goede slaper is, werd het op vakantie wel erg zwaar (ook omdat ik na 1,5jaar echt weer iets van de wereld wilde zien, onder het motto van ze slaapt wel in de buggy... Maar dat deed ze niet altijd en haar slaapritme was volledig weg...)
Sterkte!
één jaar geleden
Dat is niet fijn en heftig op vakantie! Wel heel herkenbaar op het moment. Ik ben bang dat je op vakantie maar beter kan toegeven, ernaast liggen en rusten.. maar als iemand een tip heeft lees ik graag mee. Al week min. Weigeren van middagdutje, inslapen in avond drama en dan ook nog snachts veel huilen (lees soms uren)
één jaar geleden
Zelfde en wij zijn ook op reis (lange reis 6 mnd). Vlgs mij is het slaapregressie. Heel irritant want ik vind die 2 u me time smiddags en savonds echt hard nodig maar het is een fase dus we komen er wel doorheen. Mijn vriend gaat soms wielrennen om f weg te zijn en ik yoga. Of massage. En hij neemt m ook mee naar de speeltuin inderdaad.
We nemen m juist wel in bed bij ons als wij gaan slapen en dat werkt verder super.
Extra pittig als je zwanger bent! Neem ergens lekker een zwangerschapsmassage of ga even alleen naar t strand of zwembad (als dat kan)
één jaar geleden
Hier hetzelfde.. sinds een paar dagen ineens helemaal hysterisch bij de middagdut, terwijl ze normaal meteen ging slapen. Hier haal ik haar soms ook maar uit bed, want ze is dan echt helemaal overstuur. Ik ben over 3 weken uitgerekend van ons 2e kindje dus de timing is ook echt ruk. Ik heb de rust nu ook echt nodig. Ik lees wel meer dingen over slecht slapen rond deze leeftijd 21-22 mnd, dus ik hoop echt dat het even een fase is en ze snel weer gewoon weer haar dutje doet. Ik vind het echt nog te vroeg om te stoppen met het middagdutje. Mijn neefje is bijv bijna 3 en slaapt nog steeds probleemloos 2 uur in de middag.