21 Reacties

4 jaar geleden

De kleine van m’n vriendin heeft er 2 op het buikje. Zouden vanzelf weggaan is gezegd?

4 jaar geleden

Reactie op HappyMum

De kleine van m’n vriendin heeft er 2 op het buikje. Zouden vanzelf weggaan ...
Ja gaat het in principe ook. Alleen deze groeit flink naar buiten toe dus een hele onderhuidse bult. En dat kan weer open springen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit op haar borst. Tegen mij is het ook gezegd dat het vanzelf weggaat rondom het rode vlekjes is helemaal blauw omdat dit ook onder de huid is. Maandag naar het cb geweest en die hadden gezegd dat het er rustig uit ziet

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft 1 grotere op d'r rug en meerdere kleintjes. Op d'r rug is geen gevaarlijke plek en bètablokkers zijn dan alleen voor het cosmetische. Over een maand controlen ze of de vlek niet groter is geworden. Ik heb het gevoel dat de vlek stil staat qua groei (ze is nu 3,5 maand). Wel gaan ze een echo maken van haar lever om te checken of ze daar geen aardbeienvlekjes heeft. Wij wachten deze maand nog even af voor we de keuze maken wel of geen bètablokkers. Mijn voorkeur gaat nu uit naar geen medicijnen. Lijkt mij onnodige "rotzooi" in haar lijfje. Maar ik heb mij totaal nog niet ingelezen wat voor een effect het heeft op de vlek en wat de eventuele bijwerkingen zijn.

4 jaar geleden

Reactie op HappyMum

De kleine van m’n vriendin heeft er 2 op het buikje. Zouden vanzelf weggaan ...
De dermatoloog heeft tegen ons gezegd dat de kleintjes wel weg zijn rond 1 jaar. Haar grotere vlek (ook gedeeltelijk onderhuids) zal niet helemaal verdwijnen (is de verwachting).

4 jaar geleden

Reactie op Elisa123

Mijn dochter heeft 1 grotere op d'r rug en meerdere kleintjes. Op d'r rug i ...
Zo denken wij er ook over qua gebruik medicijn, maar het blijft dubbel. Zijn vlek is wat onrustiger en zit vooral onderhuids. Ook op zijn achterhoofdje en ze verwachten dat het een kaal plek of plekje wordt. Dus dan zou het een cosmetisch besluit worden. Hij wordt ook ouder en zo kaal plek is dan ook niet fijn. Hopelijk komt er niks uit de echo!

4 jaar geleden

Zo denken wij er ook over qua gebruik medicijn, maar het blijft dubbel. Zij ...
Snap ik, dan zou ik persoonlijk er misschien wel voor kiezen (als de bijwerkingen niet heftig zijn) om medicijnen te geven. Rug is vaak alleen zichtbaar in de zomer. Naar een hoofd kijk je altijd 😊 en helemaal als hij zijn haar kort wilt.

4 jaar geleden

Hoe groot moet hij zijn voordat ze er iets aan doen? Mijn dochter heeft er 1 op haar been, steekt ook best wat uit..

4 jaar geleden

Onze zoon, nu 4 jaar had ook vanaf de geboorte aardbeienvlek. Een grote op z’n been en een dikke in z’n mond. Destijds ook bij de kinderarts geweest met name vanwege de locatie in z’n mond. Uiteindelijk hebben wij de groei in de gaten gehouden. Bètablokkers wel toen besproken maar hebben afgewacht hoe het zich zou ontwikkelen. Uiteindelijk is het op beide plekken geheel weg getrokken. Blij dus dat wij besloten hebben om niet gelijk bètablokkers te gebruiken. Als het niet direct nodig is dan zou ik afwachten hoe het zich ontwikkeld.

4 jaar geleden

Mijn dochter, nu 2 jaar, heeft er eentje op haar schaamlip. Sinds een halfjaar begint dat te verkleinen.

4 jaar geleden

Ik heb een dochter (3 maanden oud) met 3 hemangiomen: op haar lip, achter haar oor en tussen de vingers. Zij krijgt sinds 2 weken Atenolol en heeft hier vooralsnog geen bijwerkingen van. Mijn dochter krijgt de medicijnen voornamelijk voor het plekje op haar lip omdat dit in haar mond ook dik is (kan vervelend zijn met eten en drinken) en omdat het in haar gezicht zit (cosmetische reden). De medicijnen moeten er in ieder geval voor zorgen dat de plekken niet groter groeien en met wat geluk verdwijnen ze ook wat sneller.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft er ook eentje naast zijn mond. Met het ziekenhuis overlegd dat we starten met medicatie zodra er bloedingen/koortsen/wondjes ontstaan want dan blijven er littekens achter. Voor nu geen medicijnen omdat het cosmetisch is en ze de bijwerkingen niet weten op lange termijn. Tm 4 maanden zit de groei in een piek en daarna kan het nog heel langzaam groeien tot het eerste jaar. Ik hoop dat het zo blijft!

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft een aardbeienvlek op haar duim. Heeft de eerste maanden ook flink gegroeid, maar dat lijkt nu wat rustiger te worden. De kinderarts houdt het in de gaten, maar er is geen behandeling nodig

4 jaar geleden

Reactie op MiMA18

Hoe groot moet hij zijn voordat ze er iets aan doen? Mijn dochter heeft er ...
Ik heb geen idee.

4 jaar geleden

Hoe groot zijn de vlekjes bij jullie kleintjes als ik vragen mag? En wil iemand foto's delen? Dan kan ik eens vergelijken met die van mijn kleine. Hij heeft er eentje op zijn wang en deze is toch echt wel flink gegroeid. Ik ben heel benieuwd hoe die van jullie kleintjes er nu uitzien

4 jaar geleden

Reactie op Sjpukkie

Hoe groot zijn de vlekjes bij jullie kleintjes als ik vragen mag? En wil ie ...
Bij mijn zoontje op zijn achterhoofd. Is in één maand tijd verdubbeld. En wordt ook steeds “dikker” dus echt onderhuids

4 jaar geleden

Reactie op Sjpukkie

Bij mn dochter zit hij op haar been

4 jaar geleden

Reactie op Sjpukkie

Ook onderhuids maar dat zie je niet zo goed op de foto

4 jaar geleden

Mijn oudste dochter heeft dit. Dit is bij haar tot 1 jaar gegroeid, zowel in grootte als in dikte. Na dat jaar is dit langzaamaan beginnen vervagen. Ze is nu 4,5 en heeft dit nog maar dit is nu niet meer dik en is fel verminderd van kleur en blijft ook vervagen dus als dit zo verder gaat zal dit bij haar weggaan. De kinderarts had mij dit ook gezegd dat dit naarmate de leeftijd verdwijnt. Mijn dochter heeft hierbij geen behandeling gehad. Gewoon geduld 😅 zit wel op een plaats waar niemand dit ziet. Wij noemen het haar fraiske 😍

4 jaar geleden

Goed om te horen dat het bij jullie kindjes allemaal weg trekt of vervaagt. @sbijl9292, hebben jullie al een keuze gemaakt?