25 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb een hematoom net naast het vruchtzakje, gelukkig groeit die niet maar het slinkt helaas ook niet heel erg, meerdere keren hevige bloeding gehad waarvan ik dacht dit is een MK... ertussen door continu bloedverlies druppels gewijs en met de afscheiding mee....
Ik moet heel erg rustig aan doen, het mag niet groeien!
Hierdoor ook elke 1.5 week een echo...
4 jaar geleden
Hier ook waarschijnlijk een hematoon gehad. Twee weken bloedverlies gehad en nu is het over. Bij de volgende echo eens kijken of deze kleine vriend ook echt weg is. Sinds ik weet dat het daar vandaan komt, wel een stuk rustiger geworden. Was erg in de stress of alles wel goed ging daarbinnen.
4 jaar geleden
Ik heb dit ook! Je moet vooral niet googelen want dan maak je je zelf helemaal gek. Bij mij zit de hematoom links boven de vruchtzak, (verloskundige gaf aan dat de baby er nu geen last van heeft) ik had ook 1x heftige bloeding, toen een paar dagen niks. En daarna telkens roze/bruine afscheiding, continu erg bang en onzeker naar meerdere miskramen gehad te hebben. Ik merk dat het meer gaat bloeden wanneer ik te veel gedaan of getild heb.
4 jaar geleden
Reactie op babyjuli23
Ik heb dit ook! Je moet vooral niet googelen want dan maak je je zelf helem ...
Dat ging ik dus doen pff had ik weer niet moeten doen. Maar ik lees overal een hematoom in de baarmoeder is gevaarlijk maar niet erbuiten want naar mijn idee zit het bij mij niet erin maar erbuiten..
4 jaar geleden
Reactie op SJDK
Zit het dan echt in je baarmoeder? Is dat gevaarlijk?
Zolang ik rust hou en mijn lichaam de tijd geef dit op te lossen; kan het geen kwaad. Bij inspanning of bijv te hard drukken bij ontlasting kan het groter worden; als het bij mij het vruchtzakje raakt word het gevaarlijk... want als de hematoom knapt kan t vruchtje mee getrokken worden zeg maar.... het gaat hier goed... ik hou rust en word goed in de gaten gehouden... kleine is reuze gegroeid en het hartje tikt goed en regelmatig...
Natuurlijk heb ik ook angsten; maar omdat ik nu al 3 x de echo heb gehad en zie dat het goed gaat reageer ik wat minder paniekerig als het weer eens langs me benen afstroomt....
Iedereen is anders en ga vooral niet googlen ik maakte mezelf helemaal gek; ik vertrouw mijn verloskundige, en de beelden die ik zie!
Heel veel sterkte, en het kan zo zijn dat het de volgende dag in eens al is opgelost door het lichaam, bloed word opgenomen of afgegeven; dus ook niet schrikken als er wel in eens een vloed komt.... bel de VK dan en vraag om een extra check!
4 jaar geleden
Reactie op SJDK
Maar dat hebben ze wel direct gezegd tegen je dat het niet op de goede plek ...
Nee, we kwamen er bij 16 weken per ongeluk achter omdat het hartje was gestopt. Ik had dus ook geen merkbare bloedingen.
Misschien is het inderdaad wel een (groot) verschil dat het bij mij ín de baarmoeder zat en bij jou ogenschijnlijk erbuiten?
4 jaar geleden
Ik had ook een groot hematoom, buiten de baarmoeder. Rust genomen, niet tillen of bukken of kracht zetten. Tegelijkertijd ook een blaasontsteking, en zeker 3-4 weken bloedingen gehad met stolsels. Hiervoor al voor de termijn echo 3 extra echos gehad en alles is gewoon goed. Bloedverlies is gestopt nadat ik antibiotica heb gehad voor de blaasontsteking.
Ik word extra onder controle gehouden, maar dat is vooral voor mijn overige aandoeningen