13 Reacties

4 jaar geleden

Gister met consultatiebureau over gehad. Wij voeden nog op vraag. Mevrouw meld zichzelf al aardig om de 4 uur. Zij gaf aan dat de kilo x 150 cc een richtlijn is. Was niet erg als ze er iets overheen ging. Zolang ze maar onder de liter bleef.

4 jaar geleden

Even naar CB bellen.. die kunnen aangeven wat in jullie geval het beste is..

4 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Even naar CB bellen.. die kunnen aangeven wat in jullie geval het beste is. ...
Daar was ik dus gisteren en toen gaf ik aan dat we 100cc geven als ik kolf en toen zei ze dat dit goed was, en dat als ik advies wilde een lactatiekundige moest vragen, dus vandaar mijn vraag hier

4 jaar geleden

Reactie op Co8140

Daar was ik dus gisteren en toen gaf ik aan dat we 100cc geven als ik kolf ...
Dan kijken wat je kleintje wilt.. ik vind 5 voedingen wel heel erg weinig voor het aantal weken.. ik geef nu 7x 100 ml per dag en ze weegt rond de 4000.. dit is goed volgens kraamhulp en CB.. dit geef ik al een week zo en moet ik doen tot volgende week als ik weer naar CB moet.. dan worden het waarschijnlijk 6 voedingen per dag en hoeveel ml denk ik 135.. dat is de logische volgende stap..

4 jaar geleden

In principe kan je hetzelfde doorgaan als met borstvoeding op verzoek. Ik maak flesjes van 120cc en ik kijk hoeveel ze wilt drinken, soms is het 80cc en soms de hele fles. Over het algemeen vraagt ze tussen 8-10x per dag de fles. Wij zitten nu gemiddeld op 700cc per dag, en daarmee zitten wij ook 100cc boven de richtlijn.

4 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Dan kijken wat je kleintje wilt.. ik vind 5 voedingen wel heel erg weinig v ...
Ja dat vindt ik dus ook, 5 voedingen doen we dan nu maar overdag, en de 6e snachts alleen de hoeveelheid is lastig omdat hij het hele flesje wel opdrinkt van 135cc Dus dan zouden we eigelijk nog meer kunnen geven en dan kijken tot hoever hij het opdrinkt?

4 jaar geleden

Mijn zoon is nu 6 weken en was vorige week bij het cb 4630 gr. Cb gaf aan dat hij tussen de 120-150 cc per keer mag krijgen (hij komt op verzoek en dat is 5x per dag) als ik kolf komt er vaak tussen de 100-135 cc uit en dat drinkt hij helemaal op. Ben nu sinds 2 dagen begonnen met afbouwen en geef 1 flesje per dag ik geef 150 cc en dan drinkt hij maar 130 cc

4 jaar geleden

Reactie op zoevd

Mijn zoon is nu 6 weken en was vorige week bij het cb 4630 gr. Cb gaf aan d ...
Oke en dan geeft hij zelf dus aan dat hij niet meer wilt? Geef je dan 1 flesje flesvoeding of afgekolfde borstvoeding?

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 5 weken krijgt ook om de 4 uur voeding 120 water met 4 scheppen en hij weegt 5050 gram.

4 jaar geleden

Reactie op Co8140

Oke en dan geeft hij zelf dus aan dat hij niet meer wilt? Geef je dan 1 fle ...
Ja hij spuugt de fles uit en dan houdt hij zn mond dicht als ik het nog probeer (doet hij ook met de borst als hij genoeg heeft) ik geef nu 1 fles flesvoeding en de rest borstvoeding. Heb hiervoor wel eens gekolfd en een flesje afgekolfde melk gegeven als we bijv. Weg gingen. Vanaf volgende week ga ik 2 flesjes flesvoeding geven en zo steeds meer afbouwen

4 jaar geleden

Reactie op Babynr2boy

Mijn zoontje van 5 weken krijgt ook om de 4 uur voeding 120 water met 4 sch ...
Oke en dat vindt hij voldoende? Hij komt niet eerder?

4 jaar geleden

150 ml kv per kg lichaamsgewicht. Afhankelijk van aantal voedingen deel je het totaal daardoor. Onze zoon weegt 5,2kg en krijgt 6 voedingen op een dag. Dan doe je dus 150x5,2/6=130 ml per flesje

4 jaar geleden

Reactie op Co8140

Oke en dat vindt hij voldoende? Hij komt niet eerder?
Nee hij vind het voldoende, drinkt zelf niet alles op.