9 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn hier nog niet mee bezig. Hij vindt t wel zeer interessant om ons te vergezellen op de wc. De laatste 2 weken merken we dat hij geregeld zegt; "innn bah" (Finn). Vaak heeft hij dan inderdaad gepoept of is scheetjes aan het laten.

één jaar geleden

Wij zijn hier nog niet echt mee bezig. Ze zijn echt nog jong. Het potje staat in de huiskamer, het is leuk om er in te staan en spulletjes in te stoppen blijkbaar😂. Mijn meiden gingen op een gegeven moment er zelf actief mee bezig. Toen gemerkt dat het willen forceren echt niet werkt. Bij de oudste actief gaan “trainen” maar was te vroeg. Plassen lukte, poepen nog niet en dat heeft lang geduurd. Bij de middelste meer op haar moment gewacht, was in 1,5 week gepiept. Je ziet ook dat jongetjes vaak later zijn, hun zenuwstelsel rijpt langzamer. Zou het lekker nog even laten. Lekker meegaan in wat hij doet. Komt vanzelf.

één jaar geleden

Hier ook nog helemaal niet mee bezig. Ze vind het leuk om mee te lopen als ik naar de wc ga, maar dan vooral omdat ze nu bij het lichtknopje kan...dus aan/uit/aan/uit haha. Oudste was 3,5 toen ie er pas echt aan toe was, dus ik laat het nu ook een beetje van dochter afhangen hoe en wat ze gaat aangeven.

één jaar geleden

Wij zijn hier wel al mee bezig, maar niet heel intensief. Als we thuis zijn doe ik vaak haar luier uit en op warme dagen loopt ze lekker in haar blote billen. Ongelukjes komen dan zeker nog voor, maar doen we niet moeilijk over (anti doorlekmatje op de bank…) Ze weet al goed waar de Wc voor is, doet ook al met grote regelmaat een plas of poep op de Wc, maar nu moet het nog een gewoonte worden. Ze doet al vanaf dat ze een paar maanden is af en toe op de Wc haar behoefte, omdat ze als kleine baby veel last had van obstipatie toen ze met vaste voeding begon. Door haar boven de Wc in Hurkhouding te hangen kwam het er makkelijker uit. Ze weet dus al vanaf het begin wat je op een Wc moet doen. Scheelt nu denk ik een hoop met het zindelijk worden.

één jaar geleden

Wij zetten onze dochter elke keer voor en na het slapen op de wc, soms geeft ze ook zelf aan dat ze op de wc wil al gebeurd er dan vaak niks. Ze weet wel wat de bedoeling is en als het lukt reageren wij heel enthousiast. Ze heeft ook al meerdere keren gepoept op de wc, verder heeft ze wel gewoon een luier aan.

één jaar geleden

Nog niet mee bezig. Met mij naar de wc gaan is reuze interessant en hij zegt het nu soms als hij heeft gepoept.

één jaar geleden

Nog niet mee bezig. Het is echt nog niet nodig om kind van 21 maanden zindelijk te maken. Als het lukt leuk. Maar ik zou pas beginnen met 2,5/3 jaar Vaak met 3 jaar snappen ze het veel beter

één jaar geleden

Onze dochter zetten we wel op het potje bij verschonen en voordat ze in bad gaat. Ze wil er vaak zelf ook op, maar meestal doet ze dan niks. Ze geeft wel aan als ze gepoept heeft en dus verschoont wil worden. We gaan in de zomer als het warm weer is haar gewoon veel bloot buiten laten lopen en het potje in de tuin zetten. Kijken hoe dat gaat.

één jaar geleden

Hier is ons zoontje sinds de paasvakantie volledig zindelijk gewoon af en toe de luier volledig uitgelaten zodat ze voelen als ze in hun broek plassen dat het niet aangenaam is. En potje en wc inerdaad gewoon aanmoedigen en leuk houden. Als ze er al met plezier opgaan is al een goed begin! Plasjes komen dan na een tijdje wel vanzelf denk ik! Vooral veel geduld hebben. In Belgie zijn bijna alle kindjes zindelijk voor ze starten met school op 2,5 jaar dus waarom het in Nederland als te vroeg wordt gezien?😊 Maar vooral doen waar je jezelf hrt beste bij voelt en de kindjes positief aanmoedigen dan komt het vast wel goed!