18 Reacties

5 jaar geleden

Wij maken een lijstje op lijstje.nl hierop kunnen mensen afstrepen wat ze willen kopen. Hierdoor krijg je dingen niet dubbel. Je kunt ook iets erop zetten wat niet af te strepen is maar waarvan je wel kunt laten weten dat je het leuk vind, prentenboeken bijvoorbeeld. Omdat sommige mensen zelf al iets in gedachten hebben deel ik persoonlijk het lijstje pas met iemand als diegene vraagt of ik nog wensen heb.

5 jaar geleden

Ik heb daar ook vaak over nagedacht..maar ook mede door corona heb ik besloten om geen lijst te leggen maar een envelopje op het kaartje te zetten. Je weet niet in hoeverre mensen op bezoek mogen / willen komen.. Zou kan ik voor mijn meisje kopen wat ik zelf wil..😊

5 jaar geleden

Als je ook sommige dingen niet graag zou willen krijgen, vooral zeggen. Hoe lief bedoeld, hadden wij ineens 9 rammelaars en een volledige Nijntje collectie na alle kraamvisite 🤣. Ik zou ook als kraamvisite graag een tip willen krijgen om iig niet iets dubbel te geven of iets wat de familie niet echt leuk of mooi vindt.

5 jaar geleden

Reactie op Dora1234

Wij maken een lijstje op lijstje.nl hierop kunnen mensen afstrepen wat ze w ...
Dit doen wij inderdaad ook. En familie en goede vrienden gevraagd om juist die standaard kraam cadeaus niet te kopen omdat bekenden dat ongetwijfeld zullen doen.

5 jaar geleden

Reactie op Dora1234

Wij maken een lijstje op lijstje.nl hierop kunnen mensen afstrepen wat ze w ...
Dat is er fantastisch idee! Het lijstje en het delen als iemand vraagt wat we willen 🎉 dankjewel

5 jaar geleden

In mijn familie maken wij altijd een wensenlijst met geboortes en verjaardagen van kinderen. Dit doen we altijd zodat je zelf gewoon kan kiezen wat je echt wilt. Iedereen heeft echt een andere smaak. Ook is het een stuk makkelijker, zo krijg je niet 100 keer de vraag: wat wil je of heb je nodig? Ik heb zelf een lijstje gemaakt via verlanglijst online. Zo kun je zelf een direct linkje toevoegen en kunnen mensen het afstrepen als ze het kopen. Zo krijg je niks dubbel. Ik heb wel prijzen vanaf €5 gedaan tot hele grote dingen, die ik van directe familie krijg.

5 jaar geleden

Wij gaan ook een digitaal lijstje maken wat we willen en we het op het geboortekaartje zetten als QR code die je naar de website met het lijstje leidt. Directe familie heeft ons al wel benaderd dat we grote dingen zoals een maxicosi/triptrap stoel/buggy gewoon mogen uitzoeken en declareren. Dus daarin hebben we geluk met onze familie

5 jaar geleden

Reactie op Mmsdb95

Wij gaan ook een digitaal lijstje maken wat we willen en we het op het gebo ...
Ow tof om dat met een QR code te doen

5 jaar geleden

Wij hebben een lijstje gemaakt via lijstje.nl voor de babyshower! Afstrepen kunnen ze zelf zodat er ook geen dubbele cadeaus zijn!

5 jaar geleden

Ik maak ook een lijstje op lijstje.nl en zet dit op het geboortekaartje. Als "kadotips". Zo voelen mensen zich niet gedwongen, maar als ze zelf niks kunnen bedenken kunnen ze wat kiezen, en als ze er sowieso even naar kijken ter inspiratie dan zien ze ook wat voor stijl e.d. ik mooi vind. Ik heb echt héél weinig dingen gekregen die ik echt niks vond, misschien 1 pakje ofzo maar dat was dan ook van mensen die me niet zo goed kennen.

5 jaar geleden

Heb ook lijstje gemaakt. Denk inderdaad ook dat we dat op t kaartje gaan zetten.. ik zou t zo zonde vinden dingen te krijgen die "wel leuk zijn", terwijl er ook dingen zijn waar je kei-blij van zou worden ;) Iemand nog goede suggesties? :)

5 jaar geleden

Ik koop zelf de dingen die echt nodig zijn en die ik ook graag zelf wil kopen, zoals kleertjes bijv. Ik maak verder inderdaad een lijstje en denk dat we dat ook op het geboortekaartje zetten als tip. Ik vind zelf persoonlijk dat we in NL best ‘krampachtig’ (weet even geen ander woord ervoor 🙈) zijn op het gebied van cadeaulijstjes. Dat het bijv. onbeschoft is, opdringerig of hebberig als je zo’n lijstje maakt. Ik vind het echt zonde als mensen van alles gaan kopen wat we al hebben of waar geen behoefte aan is. Het staat mensen vrij om er wel/niet wat mee te doen. En natuurlijk is het super leuk als je wel iets buiten je lijstje om krijgt wat heel handig is, van mensen die er zelf bij hun baby ook veel baat bij hebben gehad. Dat is alleen maar meedenken dan 😊 of een persoonlijk cadeau met naam van de baby erop, zoals een geboorteklokje of zo. Dus ik ben erg van het van tevoren nadenken over wat je wil en nodig hebt en dit ook laat weten aan je familie/vriendenkring 😊

5 jaar geleden

In België is het gewoon standaard om een geboortelijst te leggen met alle spullen die je nodig hebt/wil en dan andere mensen hier iets van laat kiezen. En alles wat je niet krijgt kan je dan nog zelf kopen. Vind het echt gek dat dit in Nederland als onbeschoft beschouwd wordt. 🙈

5 jaar geleden

Ik ga veel cadeau bonnen vragen. Ideaal

5 jaar geleden

Wij maken dit keer ook een lijstje met dingetjes die we heel graag nog willen hebben. Bij de eerste kregen we random cadeautjes, door bezoek zelf uitgezocht. Zaten echt hele leuke en bruikbare dingen bij, soms ook waar je zelf niet eens aan had gedacht. Maar...ook sommige dingen 2-3x dubbel of niet echt onze smaak. Dat geeft opzich niet, allemaal lief bedoeld. Nu met een tweede hebben we een hele hoop spullen al. Maar als men dan vraagt wat je nog leuk zou vinden als cadeautje, dan delen we het lijstje.

5 jaar geleden

Www.lijstje.nl kom je leuks tegen dan kopieer je de website link, deze plaats je in je lijstje account & na de geboorte zorg je er voor dat de link naar het lijstje op jet geboorte kaartje staat met daarbij ) kraamcadeautip ) Ik kreeg de tip en ga hem zeker gebruiken! Zou houd je toch je eigen smaak en hoef je niet te doen alsof hahaha

5 jaar geleden

Ik heb ook een lijst gemaakt op lijstje.nl Ik ga waarschijnlijk een apart kaartje bij de geboortekaart doen voor Belgische vrienden/familie/collega's met daarop het linkje. Als de Nederlanders vragen of we wensen hebben zal ik het linkje ook doorgeven. Maar nu vraag ik me af.. 🤭 Hoeveel items kan je daarop zetten en welke bedragen? Ik heb nu +/- 15 items met prijzen van 10,- tot 55,- Ik wil niet hebberig overkomen ofzo. 😅