67 Reacties
5 jaar geleden
Dat idee heb ik ook . Loop nu nog bij de vk vorige keer ook tot 34 weken . Maar laatste afspraak was volgens mij met 21 weken en nu pas weer bij 27 🤔
5 jaar geleden
Reactie op RianneM1990
Dat idee heb ik ook . Loop nu nog bij de vk vorige keer ook tot 34 weken . ...
Oh wauw dat is wel heel lang ja. Ik loop bij gynaecoloog omdat ik 'medisch' ben, maar er zit nu vier weken tussen. Vond ik al best lang.
5 jaar geleden
Laatste controle was met 15 weken. Toen 20 weken echo en nu met 24,5 week weer een controle. Volgens mij wordt het dan steeds meer. Heb er nu 1 gehad pas naast de echo’s.
5 jaar geleden
Het is volgens mij wel minder inderdaad. Ik zit bij de gynaecoloog en heb met 19 weken een afspraak gehad, met 24 weken en de volgende staat met 29,5 weken ongeveer en met 32 weken... heb het idee dat ze in het ziekenhuis de afspraken wel vaker plannen dan bij de verloskundige maar dat kan ik ook helemaal mis hebben hoor!
5 jaar geleden
Hier bij de verloskundige. Ik heb tot nu toe gehad:
8wk : eerste echo
11wk: termijnecho
15wk: controle + hartje luisteren
20wk: medische echo (was toen 19+6)
En komende week met 23+5wk weer controle + hartje luisteren.
5 jaar geleden
Dit is bij mijn huisarts het schema,
t/m 24 weken om de 4 weken
25 t/m 32 weken om de 3 weken
33 t/m 36 weken om de 2 weken
Vanaf 36 weken iedere week
Omdat er in het begin veel onzekerheid was heb ik van 4 t/m 10 weken om de 2 weken een controle gehad.
Tot nu toe krijg ik ook iedere controle een echo.
5 jaar geleden
7wk: gynaecoloog ivm medisch traject
8wk: kennismaken vk en echo
11wk: gynaecoloog afsluiten medisch traject
12wk: termijn echo VK
16wk: hartje VK
20wk: 20w echo
24wk: hartje VK + suiker test
En dit staat gepland:
27wk: hartje VK + bloedprikken
30wk: groei echo
Vanaf dan elke 2 weken hartje, met 34wk nog een groei echo en vanaf 36wk elke week hartje
5 jaar geleden
Hier om de 4 weken tot nu toe, ben nu 24 weken en ga dan vanaf nu om de 3 weken en dan vanaf 30 weken om de 2 weken en laatste weken elke week.. wel zijn dit controles geen echo’s .. bij onze praktijk heb je in principe na je 20 weken echo geen echo’s meer..
Ivm dat ik Corona heb gehad mag ik wel 2 groei echo’s die krijg ik bij 28 en 32 weken!