Hoi hoi
ons zoontje van bijna 2 jaar brabbelt nog erg veel allerlei klanken. Af en toe komen er wel wat woorden uit zoals bal/mama/papa/oma/boom/opa en nog wat andere woorden. Maar echt gebruik maken van het praten doet hij nog niet. Hij is ook wel een verlegen jongetje snel lachen, verstoppen, handen in de mond stoppen, Bvb als we zingen of iets zijn gezicht tegen me aandrukt en lachen.
Daarentegen is zijn grove motoriek prima loopt goed rent al wat klimt met hulp traplopen. Zijn fijne motoriek zoals proberen met lepel te eten gaat nergens over.
Vanaf 1 september start hij op de peuterspeelzaal heb nu al wat stres ervan om hem los te laten ook omdat hij zich soms nog wat babyachtig gedraagt zoals nog niet goed woorden zeggen en vaak met zijn knuffel en speen nog veel behoefte aan heeft en geborgenheid bij ons.
is ons laatste 3de en de luxe dat altijd papa of mama thuis is. En waarschijnlijk ook hem allemaal wel vertroetelen.
Herkenbaar??
Hebben natuurlijk paar maandjes en ontwikkeling zal in de tussentijd vast vooruitgaan. Zie er zo tegen op of het goed komt en zich red en wel
Meer praat. Vind het ook voor zijn ontwikkeling en sociale contacten juist goed dat hij daar heen gaat. Maar voor mij is die nog echt me baby 😬