31 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter was met 35+6 geboren in september maatje 50 1 maandje en heeft sws tot en met december/januari maatje 56 gehad.

4 jaar geleden

Mijne had 1 maand maat 50 officieel maar trok gewoon 56 aan en sloeg mouwen en broekspijpen om

4 jaar geleden

Die van ons had echt bijna 2 maanden maat 50

4 jaar geleden

Verschilt per baby, ik heb zelf nooit maat 50 aangehad (ik was te groot 🤣) maat 56 volgens mijn moeder ook niet haha. Ik was 10 pond en 54 cm lang. Ik heb zelf voor de baby nu 3 setjes van 50 en 4 van 56. Je kan snel genoeg wat bijkopen denk ik dan als het nodig is, zou het zonde vinden als ik te veel heb in die maten.

4 jaar geleden

Mijn eerste was gemiddeld. Maar 50 is volgens mij een weekje aan geweest, maat 56 wel iets langer, maar ook geen maand. Bij de eerste stond tenminste 1x per maand de postbode voor de deur met een nieuwe baby garderobe, omdat hij dan weer een nieuwe maat had. Benieuwd hoe snel het deze keer gaat want elke keer is anders

4 jaar geleden

Dit verschilt toch gewoon enorm per kind en kun je eig niet voorspellen?! Ik heb vrijwel alleen maar 56 ingeslagen in de hoop dat ze daar een paar maanden in kan... maar geen idee natuurlijk. Ik begin nu mondjesmaat ook maar aan maat 62 😊 en heb een páár items in 50 mocht ze echt klein zijn. Het is allemaal op de gok eigenlijk!

4 jaar geleden

Ik denk dat dat heel lastig te voorspellen is. Mijn dochtertje droeg direct 56, want 50 paste ze niet. Dit heeft ze een maandje gedragen en ging toen al naar 62. Nu heb ik kleertjes vanaf maat 56 ingeslagen. Mocht het toch nodig zijn hebben we snel genoeg kleinere kleertjes bijgehaald. Ik zie in mijn omgeving ook baby's die 2 maanden lang maat 50 kunnen dragen. Kortom, het is en blijft een beetje gokken. 😊

4 jaar geleden

Verschilt inderdaad per kind. Die van mij kon meteen in 56 en heeft dat 3 weken gedragen en toen al naar 62.

4 jaar geleden

Ik hoop stiekem wel dat die van mij een poosje in 56 past want ik kon mezelf niet inhouden en heb anders veeeel te veel 😂

4 jaar geleden

Verschilt per baby en ik heb het idee ook de bouw van de moeder. Mijn dochtertje was bijv wel volledig 40w voldragen, maar toch te klein geboren. We moesten 4 dagen in het ziekenhuis blijven. Ik had enorm veel in 50/56, maar waren dus allemaal te groot. Me moeder moest de dag dat ik bevallen was nog snel de volgende dag maat 44 kleding gaan kopen, omdat ze anders niet mee mocht naar huis omdat ze haar temp zelf niet kon regelen en dus grote kleding daar niet bij hielp. Dus ze heeft best lang 50/56 gedragen zeker 2 a 3 maanden

4 jaar geleden

Vriendinnen van mij hebben beide een dochtertje gekregen en die hadden bij de geboorte zelfs 44! Ze waren zo’n 48 cm groot bij de geboorte. Dus ik heb 1 romper van 44 aangeschaft gewoon voor de zekerheid na de bevalling mocht ze die maat hebben. Voor de rest heb ik 4 rompers lange mouw 2 korte en 4 setjes kleding in maat 50 (was zelf ook 48 cm bij geboorte) En de rest is 50-56 rompers stuk of 8 denk ik.. kleding tot nu toe 2 setjes in 56. Moet nog goed shoppen maar wacht tot de winkels normaal open zijn ☺️ we hebben nog tijd.

4 jaar geleden

Reactie op littlebaby1

Vriendinnen van mij hebben beide een dochtertje gekregen en die hadden bij ...
Plus vriendin van me is na 6 maanden pas aan maatje 62-68 begonnen.. dus verschilt echt heel erg per kind.. rompers heb ik voldoende aangeschaft, en kleding kan snel bijgehaald worden als dat nodig is.

4 jaar geleden

Mijn dochter woog 2940 gr en was 48 cm bij de geboorte. Ze is in november geboren en heeft tot januari/februari in mt 50 gepast. Broekjes had ik wel wat meer in mt 56 al maar die sloeg ik dan gewoon een keer om. Ik merkte dat van Hema en h&m de kleertjes vrij ruim vielen dus ze heeft eigenlijk qua truitjes heel weinig in 56 gedragen, toen de mt 50 echt te klein was zijn we over gegaan naar 62 omdat ze daar dan wat langer mee kon doen (dan kon ik gewoon meteen wat meer lente kleertjes kopen). Qua rompers heeft ze wel nog de hema mt 50/56 gedragen tot ze ook de mt 62 broekjes paste. Ik denk wel een maand of 5. Ze is nu nog altijd een klein en fijn, smal meisje. Inmiddels al bijna 3,5 en zit nu net in maat 98. Qua wijdte zou ze broekjes maat 86 ook nog passen 🙈 maar die zijn dan veel te wijd. Qua lichaamsbouw lijkt ze gewoon heel veel op haar ouders, wij zijn ook heel smal en allebei niet de langste. Dus ik denk dat je dat wel als goede indicatie kan gebruiken; als je zelf gewoon gemiddeld bent zal je kindje dat vast ook ongeveer zijn. Ben je zelf klein en dun, dan haal je wat extra in de kleinere maatjes. Voor het meisje dat nu in mijn buik zit heb ik rompers lange mouw in mt 44, een paar nieuwe en wat ik nog over had van mn oudste. Ik heb wel wat korte mouwen pakjes in mt 50 gehaald. In mt 50 en 56 had ik qua lange mouw nog genoeg over. Dus ik haal nu weinig bij, hooguit een paar t-shirtjes en rompers zonder mouw. Straks eerst maar eens afwachten wat voor weer het wordt. Dat is voor augustus en september echt niet te voorspellen.

4 jaar geleden

Dat verschilt per kind. Afhankelijk dus van hun groei. Over t al gemeen 50/56 doen ze een maand mee. Althans mijn eerste 2 kinderen heb ik altijd vanaf 56 gekocht. Bij deze heb ik ook enkele 56 rompers en kleding gekocht. Ik heb maar net een handje vol maat 50 kleding gekocht. Maar merendeels vanaf 62.

4 jaar geleden

Wat ook nog wel eens scheelt is het merk. Mijn zoontje was 57 cm bij geboorte. Maar sommige merken vallen ruim waardoor hij nog prima maat 50 ervan aan kon.

4 jaar geleden

Mijn zoon 4 weken, mijn dochter heeft juist eerst 6 weken in maAt 50 gezeten

4 jaar geleden

Mijn zoontje was 53 cm en woog 3680 en heeft ongeveer een maand nog 50 gedragen. 56 was van sommige merken echt te groot! 56 heeft die overigens ook tot 3 maanden gedragen...

4 jaar geleden

Reactie op littlebaby1

Vriendinnen van mij hebben beide een dochtertje gekregen en die hadden bij ...
De maten onder 50, zijn voor premature baby's. Dus 44 - 46 en 48. Waarschijnlijk is de baby van je vriendin een vroeg geboorte geweest.

4 jaar geleden

Ligt inderdaad echt aan hoe groot de baby gaat zijn. Niet teveel kopen in 1 maat, mijn moeder moest in de kraamweek ook flink shoppen.. mijn zoontje is met bijna 41w geboren en zelfs maat 50 was veel te groot. Flink wat maat 50 bijgehaald hier heeft ie zeker 2 maanden in gezeten. Gewoon ff afwachten😊

4 jaar geleden

Reactie op IlseRdM

De maten onder 50, zijn voor premature baby's. Dus 44 - 46 en 48. Waarschij ...
Sorry, maar dit is onzin. Sommige kindjes zijn gewoon wat kleiner, net als dat sommige mensen gewoon niet zo groot zijn. Mijn dochter is geboren met 39+4, woog 2940 gram en was 48 cm, en maat 50 was haar gewoon te groot. Ze heeft het tóch gedragen omdat ik niks kleiners had, maar mt 44 had haar keurig gepast en ze was dus zeker niet prematuur of wat dan ook.