11 Reacties

4 jaar geleden

Ohja ik heb precies dit.. als ik haar in bed leg weet ik gewoon al, voor hoelang? Meestal slaapt ze tot een uur of half 11/12 in haar bed en dan begint t. Had eerder geen ui dat heb ik pas sinds gister gedaan. Soms hoest ze en dan komt ze helemaal aan t kokhalzen stikken vaak ook spugen. Ze slaapt dan ook pas als ze bij mij ligt. Ik weet niet of t voor je kindje teveel is aan lucht prikkels, je zou t kunnen testen als je kindje dan wel doorslaapt weet je dat t daar aan zou kunnen liggen. Ik gebruik voor m'n dochter ook nog hoestsiroop van VSM die is vanaf de geboorte te gebruiken weet niet of je dit al wist maar anders eventueel nog t proberen waard. Ben je al bij de huisarts geweest met je kindje? Een verkoudheid die zo lang duurt is wel heftig, misschien toch iets meer aan de hand een keelontsteking ofz bijvoorbeeld? Wil je niet verder bang maken! Succes iniedergeval, hopelijk is je kindje snel beter en heb je weer rustige nachten. Ik weet hoe je je voelt. Zo machteloos en zo moe 😘❤

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ohja ik heb precies dit.. als ik haar in bed leg weet ik gewoon al, voor ho ...
Echt vreselijk hè.. Hij is in die periodes ook wel eens wat minder verkouden geweest, maar nooit echt niet verkouden. In de tussentijd al een keer antibiotica gehad, al 5 keer bij de huisarts geweest voor check oren, keel en longen en zelfs de kinderarts bezocht. Maar hij blijft hoesten. Corona al tig x getest: is het ook niet. Dat vsm tussikind bedoel je? Werkt ook niet. Net als die hoestdrank, werkt ook niet 🙈 Echt Vre-se-lijk irritant dat niks werkt..

4 jaar geleden

Reactie op Mommytobebabyboy

Echt vreselijk hè.. Hij is in die periodes ook wel eens wat minder verkoude ...
Poeh ja dat kan ik me voorstellen als niks werkt hoe frustrerend dit is. Je vraagt je toch af wat het dan is, waarom werkt niks en blijft die verkouden. Gaan ze ook niet verder kijken ofz?

4 jaar geleden

Kan het geen allergie zijn voor iets? Een of ander stofje ofzo? Wat is er allemaal anders vergeleken bij je ouders? En teveel werkt idd averechts.. daarom mag je bij een baby tot 6 maanden eigenlijk niks smeren en doen.. omdat ze door de overprikkeling ook soms kunnen stoppen met ademen..

4 jaar geleden

Wat mij verteld is is dat ui nog te sterk is voor babys en je dus dit niet moet doen omdat het dus juist kan overprikkelen, luuf wordt eigenlijk ook afgeraden tot minimaal 1 jaar ookal staat er dat het vanaf 6 maanden veilig gebruikt kan worden. Altijd uitkijken met menthol en dat soort dingen. Je hebt je best gedaan en doet het zeker niet verkeerd. Ik zou zijn kamer goed stof vrij houden elke dag minimaal half uur raam wagenwijd open zetten dat het goed kan ventileren en als het echt nodig is een zoutoplossing neusspray gebruiken. Verder met neuspeertjes proberen de neus vrij en schoon te houden. Meer zou ik niet doen. tenzij je baby heel benauwd wordt dan zou ik andere dingen proberen. Als ik het zo lees lijkt het inderdaad dat er te veel prikkels hangen in de lucht. Heel veel sterkte en beterschap ❤️😘

4 jaar geleden

Herken mij helemaal in dit verhaal, ook sinds november. Overdag nergens last van, ook niet in hetzelfde kamertje. Het begint pas in de avond. Dan herpakt hij vaak de slaap nog wel, maar in de nacht zet hij het op een krijsen en begint het feest. Dit duurt vaak totdat hij dan gedronken heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Wat mij verteld is is dat ui nog te sterk is voor babys en je dus dit niet ...
Ah dat wist ik niet van die ui en luuf! Ik heb vannacht niets gebruikt en nu weer niet en tot nu toe gaat het redelijk! Ben benieuwd, denk inderdaad dat de vele prikkels echt het probleem zijn.. bedankt voor je bericht! 😘

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Poeh ja dat kan ik me voorstellen als niks werkt hoe frustrerend dit is. Je ...
Nee, ze vinden het eigenlijk normaal dat een baby veel hoest en verkouden is. We zullen er dus gewoon doorheen moeten 🙈

4 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Kan het geen allergie zijn voor iets? Een of ander stofje ofzo? Wat is er a ...
Allergie denk ik niet. Hebben ongeveer zijn hele kamer gestript! En lucht de kamer al de halve dag en maak het 2x per week goed schoon. Minder smeren en geen uien helpt tot nu toe! 🙏🏻

4 jaar geleden

Hier helpt het om vicks vapo onder de voetjes te smeren.

4 jaar geleden

Reactie op Mommytobebabyboy

Ah dat wist ik niet van die ui en luuf! Ik heb vannacht niets gebruikt en ...
Fijn om te horen dat het al iets beter gaat , ik hoop dat hij snel van de hoest af is ❤️😘beterschap