9 Reacties

één jaar geleden

Max 2 per keer hier. Maar vaak kiest ons zoontje smorgens voor pap. Ik laat m kiezen. Hij eet wel ook nog veel fruit/groente snacks. En dan als lunch meestal wel brood, max 2 sneetjes dus. Probeer daarbij ook vaak iets anders aan te bieden (groente, ei bijv). En dan smiddags nog een klein tussendoortje. En savonds avond eten. Maar hier geen grote fan van van avondeten

één jaar geleden

Wij beginnen met 180 gram havermout pap met een banaan erdoor Tussendoor wil die altijd nog wat van mijn smoothie bowl en eet die ook nog een boterham met pindakaas soms 2. Dan gaat die om 13.00 naar bed tot 15.00 en daarna eet die vaak nog iets van fruit en een boterham en dan om 17.00 avondeten Dus 2-3 per dag ongeveer, maar voor dat wij die havermout pap deden in de ochtend at die ook makkelijk 5 boterhammen per dag

één jaar geleden

0,5 - 1 boterham in de ochtend. En in de middag 2 boterhammen en soms nog iets erbij, bijv ei of stukje peperkoek. Lunch is 1130 ongeveer. Tussendoor fruit heel wisselend. Slechte avondeter, eet wat pot schaft en soms is dat 1 hapje. Krijgt nog 60ml melk in de avond. Drinkt je kindje veel op een dag? Merk dat mijn zoontje een volle buik heeft bij veel drinken vlak voor het eten.

één jaar geleden

Mijn kleine krijgt alleen sochtends bij het ontbijt 2 sneetjes brood. Tussen middag krijgt hij fruit/ kwark l, na zijn dutje een lichte snack (cracker/druiven etc) en daarna avondeten. Alleen als hij heel slecht heeft gegeten wil ik nog wel eens 1 extra sneetje brood geven na het avondeten maar dat komt weinig voor. Anders wil hij niet meer eten omdat hij leert dat hij brood krijgt. Dus eigenlijk 2 sneetjes per dag hier.

één jaar geleden

4-5 boterhammen Thuis: ochtend 2 - middag 2 KDV: ochtend 2 - middag 3 Tussendoor fruit in de ochtend Soms nog een koekje In de middag groentes: paprika, komkommer, tomaat Avond: vooral vlees eet ze graag en pasta Daarna schaaltje vla En voor t slapen gaan flesje nutrilon melk en plantaardig (dreumesdrink)

één jaar geleden

Soms 3, soms niets, heel wisselend. Yoghurt gaat er op dit moment niet in, fruit wel Houdt hij kan pannekoeken? Je kan eens Banaan pannekoekjes proberen voor de afwisseling (evt met handje spinazie of rode biet)

één jaar geleden

Ik ben blij als ik er 1 per dag in krijg😅 hij eet liever tomaatjes/ avocado/ komkommer/ paprika oid. 😅

één jaar geleden

Reactie op chan1994a

Ik ben blij als ik er 1 per dag in krijg😅 hij eet liever tomaatjes/ avocad ...
Haha dit is zo fijn om te horen, wij hebben precies hetzelfde 😂😂 eet super graag groente en fruit maar met 1 of 2 kleine hapjes brood in de ochtend mogen we al heel blij zijn

één jaar geleden

Onze dochter is net 2 geworden. We laten het haar zelf aangeven. Soms maar 1 boterham, soms 4. Wisselt als volwassene ook hoeveel honger je hebt. Het maximum dat ze ooit gegeten heeft was 6 boterhammen. Dan was de volgende maaltijd wel iets minder. Is ook alweer enkele maanden geleden en ik vermoed een groeispurtje toen. Bij warm eten is ze ook soms kieskeurig. Rijst en erwtjes doet het altijd goed.