46 Reacties

5 jaar geleden

Denk dat dit heel persoonlijk is. Zijn waarschijnlijk ook mensen die helemaal niet sparen. Wij sparen €10 per maand & kinderbijslag gaat er ook heen.

5 jaar geleden

Ons plan is om vanaf de geboorte 50 euro per maand aan de kant te zetten en liefst ook de kinderbijslag maar dat gaan we even aankijken. Geen idee hoe we financieel precies uit gaan komen als ik minder ga werken en wat een baby precies extra gaat kosten elke maand. Heb nu 3000 gespaard maar dat is meer voor aanschaf van spullen, daar spaar ik nu elke maand voor 😁 ik heb echt geen idee! Doen ook maar wat

5 jaar geleden

Bedoel je sparen voor de baby zelf (als cadeau op 18de verjaardag) of sparen om spullen te kopen voor de baby?

5 jaar geleden

Wij zetten nu maandelijks 25 euro op een spaarrekening voor onze dochter en dat zullen we voor de tweede ook doen. We hebben het geluk dat mijn ouders dat ook doen. De kinderbijslag zetten wij altijd apart om juist kleren en dergelijke te kopen. Ze groeien overal zo snel uit en het is handig om daar een potje voor te hebben, als ze dan ineens weer nieuwe schoenen nodig hebben kun je het daaruit halen, fijn om dat dan achter de hand te hebben als het gewone maandbudget al een beetje op is. ☺

5 jaar geleden

€80 per maand. Tot zijn/haar 18e. Dan staat er €17.280 op voor als startbedrag voor een eventueel eerste inrichting voor een woning. Overige zaken zoals rijbewijs en school etc. betalen we los daarvan. Daarnaast zullen de opa’s en oma’s ook nog mee sparen ☺️

5 jaar geleden

Echt het sparen voor mijn zoon/dochter . Voor bij een eerste huis / wereldreis . Ik hoop dat ik hem of haar mee kan geven dat sparen belangrijk is . Zodat het geld niet op de 18e verjaardag op gaat aan onzin aankopen.

5 jaar geleden

Ik ben heel eerlijk...heb een zoon van 22 en een meid van 17.We hebben niet gespaard voor ze.Zoon heeft inmiddels al al anderhalf zeer succesvolle eigen zaak.Betaald zelf rijlessen en zorgverzekering.Worden ze groot en sterk van.🥳.Staat wel tegenover dat ze zolang ze thuiswonen geen kosten hebben.Kostgeld vind ik belachelijk.Ze helpen beide mee met klusjes en zoonlief heeft laatst een droger cadeau gedaan.En betaald soms de boodschappen.

5 jaar geleden

Jeetje wat lees ik hier allemaal hoge bedragen. Wij sparen maandelijks €15,- voor onze dochter. Dat zou betekenen dat er op haar 18e €3240 euro op zou staan. Mooi bedrag voor eventueel rijlessen of andere belangrijke dingen. Of om gewoon op de spaar te houden maar dat is dan aan haar. Misschien tussendoor ook nog iets extras overmaken maar niet vaak. Kinderbijslag gaat op aan kleren voor haar.

5 jaar geleden

Wij hebben een startbedrag van 5000 ingelegd bij de geboorte en sparen elke maand 100 euro en de volledige kinderbijslag. We willen er wel de studie, rijbewijs en alles mee betalen.

5 jaar geleden

Wij sparen 20 euro per maand. En met feestdagen en bij een meevaller zet ik er extra bij.

5 jaar geleden

100euro per maand en als er vaak wat meer overblijft voor de helemaand dan storten we extra op haar rekening en de over gebleven kinderbijslag doen we er ook altijd op

5 jaar geleden

Ik schrik van de hoge bedragen hier. Mijn ouders hadden tot mijn 18e maandelijks een tientje apart gezet, dat gaf gewoon een mooi bedrag voor wat nuttigs rond die tijd. Ik denk dat wij ook zoiets gaan doen, zo ruim zitten wij ook niet in het geld om zulke (in mijn ogen onzinnig) hoge bedragen apart te houden. We hebben uiteraard wel voldoende spaargeld voor alle nodige spullen 😉 maar het is wat ons betreft nuttiger om ons geld te gebruiken voor de afbetaling van ons huis en daarmee rente besparen, dan om het nu al voor 18 jaar apart te gaan zetten.

5 jaar geleden

Wij sparen de kinderbijslag. Wat we er uiteindelijk mee gaan doen (rijbewijs, schoolgeld, voor in het eerste huis) weten we nog niet. Ligt er ook helemaal aan hoe de wereld er over 20 jaar uitziet.

5 jaar geleden

Reactie op Sharon Wolda

100euro per maand en als er vaak wat meer overblijft voor de helemaand dan ...
Dit doen wij ook

5 jaar geleden

Er zit natuurlijk ook veel verschil in inkomen tussen mensen. De één kan het makkelijk missen terwijl de ander er echt voor moet sparen. Al heeft veel geld weer het risico dat ouders drukker zijn met werk. Wij hebben nu prima geld en weinig tijd en willen wat minder gaan werken voor de kleine. Van mijn ouders en grootouders 8.000 euro meegekregen bij de start. In aandelen gestopt en pas rond mijn 28 opengebroken voor de verbouwing van mijn huis. Het voelde altijd heel fijn om een noodpakket te hebben en heb altijd zuinig geleefd. In mijn omgeving ook veel gezien dat het opging aan bier ;)

5 jaar geleden

Ik spaar voor mijn 2 kinderen 50 per kind per maand. En de kinderbijslag nognooit gebruikt spaar ik ook op.

5 jaar geleden

Wij zetten voor allebei de kinderen (straks alledrie) €25,- op een beleggingsrekening gewoon om ze straks een extraatje te geven afhankelijk van hoe de wereld er dan uitziet en wat ze 'nodig' hebben

5 jaar geleden

Ik spaar 15,- per maand per kind . Als ik extra over heb een maand stort ik meer . Hun verjaardag geld stort ik ook op hun rekening.

5 jaar geleden

Wij doen denk ik €25 pm. Alleen wel op rekening dat van onszelf blijft. Met 18 kun je vaak echt nog geen wijze financiële keuzes maken als je ineens veel geld krijgt. Zo kunnen we zelf bepalen waar het aan op gaat( zoals studie, rijbewijs, 1e huis ed).

5 jaar geleden

Wij doen nu al sparen voor de baby. Ookal ben ik pas 10 weken zwanger. Wij sparen 150 euro per maand. Iedereen heeft natuurlijk een ander budget wat ze kunnen sparen. En blijft op mijn rekening staan, met 18 kan je idd nog geen wijze financiele beslissingen nemen.