19 Reacties
2 jaar geleden
Hier twee katten en kleine hond en gaat super en hij vind dieren echt geweldig. Beestjes die we buiten hebben vind hij ook interessant (geiten, eenden, grote haan en grote kippen)
denk dus zelf dat dieren vanaf jonge leedtijd al goed zijn, in begin veel in de gaten houden dat ze er voorzichtig mee zijn.
Zoontje snapt "rustig" "lief doen" en "aaien" als hij toch te enthousiast word dan halen we ze gewoon even uit elkaar
2 jaar geleden
Hamstertjes zijn eigelijk pas savonds wakker. als de kleine al slaapt😁 ben zelf een hamster fan😇 maar wij willen wel een konijntje of cavia even kijken of ze er over een half jaar al wat aan heeft!
2 jaar geleden
Hier 2 katten. De een rent weg ( das de slimste), wanneer de ander ligt te slapen pakt ons zoontje zijn staart en gaat er de hele woonkamer mee rond 🤭
2 jaar geleden
Ik ben opgegroeid met cavia's en ik heb er nog steeds een paar. Mijn zoontje vindt ze interessant en 'helpt' graag met eten geven. Aaien mag hij soms, maar hij wordt nog snel te lomp en zulke kleine dieren kunnen niet veel hebben. Een hamster is nog veel kleiner en in mijn ogen echt niet geschikt als huisdier voor jonge kinderen, ze kunnen weinig hebben en het zijn nachtdieren.
We hebben ook een hond (een flinke pup) en die is meer bestand tegen zo'n kleintje (en een hond snapt zeer goed het verschil tussen zijn lompheid of gericht pesten) maar hond en kind mogen voorlopig alleen samen wanneer we de hond vast hebben. Veiligheid voor alles.
2 jaar geleden
Wij hebben 2 konijnen. Mijn dochter vindt het interessant en gaat er soms achteraan en grijpt ze vast 😅 een hamster zou ik de eerste jaren niet aanraden, kinderen van deze leeftijd knijpen al snel omdat de motoriek nog niet helemaal goed werkt. En een hamster is zo fijn geknepen 😅
Ik ben wel van mening dat je niet zomaar een dier voor je kind moet halen, maar dan echt omdat je het zelf wil. Er belanden jaarlijks onwijs veel dieren in het asiel (of erger nog, worden ergens gedumpt). En als je het dan toch echt overweegt, kijk dan eens in het asiel.
2 jaar geleden
Als je al een hond hebt en je kindje dus al opgegroeid met een huisdier zou ik wachten met een huisdiertje voor je kind erbij totdat hijzelf oud genoeg is om er ook voor te kunnen zorgen. Het is heel goed voor kinderen om zo te leren ergens verantwoordelijkheid voor te dragen.
2 jaar geleden
Reactie op Joukster
Bedoel je dan dat hij ze bij de staart optild, en al vasthoudend aan de sta ...
Ja , het lijkt alsof hij ermee dweilt 🤭 we stoppen hem dan uiteraard en laten hem aaien. Kat zelf lijkt t ni erg te vinden hoor
2 jaar geleden
Mijn katten zijn al een aantal jaartjes oud en die moeten niets van mijn zoontje hebben, want hij gaat best ruw met ze om. Dit doet hij niet express, want hij moet leren dat een kat geen boxbal is. Hij gaat langzaam aan wat rustiger met ze om en geeft ze continu kopjes, maar aan de staart/vacht trekken zit er nog steeds bij.
Als ik geen huisdieren zou hebben zou ik echt nog wachten totdat ze wat bewuster zijn hoe ze met dieren om moeten gaan en ook hun fijne motoriek wat beter ontwikkeld is. Ik zou al helemaal geen kleine huisdieren nemen. Maarja dat gred voor mijn zoontje, weet niet of andere dreumessen anders zijn.
2 jaar geleden
Hier ook een kind dat gek op dieren is. Elke dag even naar de vogeltjes kijken😍
Daarnaast hadden we een muis in een kooi en die kwam er eigenlijk nooit uit.. hij vond het geweldig om ernaar te kijken! Helaas was Muis al oud en is overleden.
Wij hebben ook 3 katten, ze zijn even oud als Dayton en die 4 zijn echt maatjes😍
We hebben ook een hond, die vind hij wat minder omdat die zo groot is.
Als je echt een diertje voor je kindje erbij wil, zou ik beginnen met een vis, muis oid🤷🏼♀️ eerst leren dat ze rustig moeten zijn met kleine diertjes voordat je begint met 'pakbare' diertjes.
2 jaar geleden
Wij hebben een kat en die vind hij erg leuk. De kat is echt een goedzak dus die vind het prima. Hij heeft wel moeten wennen aan het lawaai in huis maar inmiddels schrikt hij niet meer zo snel. Ons zoontje aait altijd heen en weer, dus tegen de haren in. De kat kijkt dan van wtf doe je maar daar blijft t bij. Een buurkat haalde gelijk uit toen mijn kind naar hem toe liep. Daar schrok ik zelf enorm van dus ik zou bij aanschaf van een dier echt naar het asiel gaan zodat je een dier op zijn karakter uit kan zoeken.
2 jaar geleden
Reactie op Nataschake007
Ja , het lijkt alsof hij ermee dweilt 🤭 we stoppen hem dan uiteraard en la ...
Hihi Kzou de kat op een swifferdoek te slapen leggen hihi 🤭 hier ook een bange kat en de andere een enorme goedzak, voor de kleintjes dan hihi. Ons zoontje van bijna drie neemt nu dagelijks (onder supervisie) de taak van brokjes in de bakjes doen op zich. Vind hij geweldig om te doen en leert hem voor dieren te zorgen. Onze kleinste dame scharrelt enkel in de brokken als ze de kans krijgt. Poes is verder leuk samen loop materiaal. Kom maar poes