28 Reacties

4 jaar geleden

Nog een foto

4 jaar geleden

Nou ik zou het goed in de gaten houden en ik neem aan dat ze gezegd hebben dat je het 1x per dag om de dag mag smeren? De rest met vette creme. Is het alleen hydrocortison of samen met iets?

4 jaar geleden

Bijv. Miconazol?

4 jaar geleden

Ik heb dit pas ook gekregen voor mijn zoontje ik dnek niet dat dit klopt. Want bij ons was het juist na 1 keer smeren al snel weg. Vooral roodheid trok snel weg. Ik zou toch even bellen voor de zekerheid.

4 jaar geleden

Bij ons was het na 1x gebruiken zo goed als weg... werd niet extra rood erdoor... lijkt me toch niet echt de bedoeling maar ik ben natuurlijk geen dokter eh😉

4 jaar geleden

Ja inderdaad hier toevallig ook pas gebruikt (nog steeds) en het was echt heel snel al een stuk minder en juist niet rood. Ik denk en daarom vraag ik het ook dat het alleen hydrocortison is? En geen mix, dat is veel te heftig alleen dat bestanddeel.

4 jaar geleden

Nou ik zou het goed in de gaten houden en ik neem aan dat ze gezegd hebben ...
Alleen hydrocortison. Moet het 1x per dag smeren. Voor 2 weken en dan stoppen...

4 jaar geleden

Reactie op Leeey

Ik heb dit pas ook gekregen voor mijn zoontje ik dnek niet dat dit klopt. W ...
Ik had gebeld naar de huisarts... maar die zegt dus is normaal. Maar mijn gevoel zegt van niet..

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Alleen hydrocortison. Moet het 1x per dag smeren. Voor 2 weken en dan stopp ...
Oke, ik zou de huisartsenpraktijk even bellen en vragen of dit wel juist is. Je mag aangeven dat een kennis 😉 een combinatie heeft gehad van de huisarts ivm huidje baby. En dat het natuurlijk vuurrood wordt. Ik denk dat ze het een beetje verkeerd hebben gedaan daar. En om de dag smeren is meer dan genoeg ook met die mix 😉 succes meid.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Ik had gebeld naar de huisarts... maar die zegt dus is normaal. Maar mijn g ...
Nee dat kan echt niet. Dat is vreemd zeg! Maar lijkt het ook alsof ze er last van heeft dat is natuurlijk ook belangrijk.

4 jaar geleden

Ja ik ben geen dokter hoor maar als je van de meeste hier leest dat het juist weg trok en geen roodheid..dan denk ik dat er iets niet klopt. Ik heb wel een medische achtergrond ook net medicatie en ik weet wel dat je sommige dingen niet zomaar kan geven en vooral niet met een babyhuidje van een half jaar.

4 jaar geleden

Ja ik ben geen dokter hoor maar als je van de meeste hier leest dat het jui ...
Inderdaad. Dat zeg ik net ook tegen mijn vriend. Ik heb zelf ook altijd exceem gehad enz. En ook die zalf maar ik heb nooit z'n reactie erop gehad.. voel me er ook niet lekker bij dit nog een paar dagen te moeten testen.. denk dat ik de huisarts zometeen nog een keer mail. Met foto's. Want hij zegt via de telefoon dat dir normaal is maar hij heeft haar niet eens gezien.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Inderdaad. Dat zeg ik net ook tegen mijn vriend. Ik heb zelf ook altijd exc ...
Ja dat zou ik zeker doen. Ik ook zelf een eczeem patiënt ahah dus idd als dit gebeurt klopt er iets niet. Gewoon even pushen. En misschien aangeven dat een miconazol/hydrocortison crème/zalf een betere optie is? Ja ze willen natuurlijk gelijk hebben enz maarja fouten zijn zo gemaakt helaas. Succes 🍀

4 jaar geleden

Ja dat zou ik zeker doen. Ik ook zelf een eczeem patiënt ahah dus idd als d ...
Inderdaad. Ik heb nu een mail gestuurd met foto's, zodat die beter kan beoordelen en gevraagd of er geen andere opties zijn. Nu even afwachten. Maar ik vertrouw het al niet, en aangezien niemand dit ooit eerder heeft meegemaakt.

4 jaar geleden

Reactie op PBJJ

Inderdaad. Ik heb nu een mail gestuurd met foto's, zodat die beter kan beoo ...
Goed gedaan 😉 even afwachten! En maar niet smeren. Wij doen nu dan die mix om de dag en de rest van de tijd smeren we inoli werkte eerst niet maar zo samen wel en huidje is weer om te zoenen.

4 jaar geleden

Wij hebben deze crème gekregen voor de eczeem van onze zoon: Hydrocortison Fagron Fna Creme 10mg/G

4 jaar geleden

Wij hebben deze crème gekregen voor de eczeem van onze zoon: Hydrocortison ...
Onze zoon heeft sinds donderdag hele erge rode wangen.. de plek waar we dit vooral smeren. We gebruiken het al langere tijd om de dag en daarvoor elke dag toen het nog moest wegtrekken. Ik herken het niet dat het eerst erger wordt. Door de reacties hieronder ben ik nu wel bang dat die rode wangen van de laatste dagen van m’n zoontje ineens hiervan zijn.

4 jaar geleden

Kijk er maar mee uit….ik heb als baby eczeem op mijn buik gehad en door deze zalf een vlek zonder pigment op mijn buik…..dat wil je niet in dat lieve gezichtje

4 jaar geleden

Reactie op ML1984

Kijk er maar mee uit….ik heb als baby eczeem op mijn buik gehad en door dez ...
Klopt ik heb dat ook! Ik ga het niet meer smeren. Morgen een afspraak maken bij de huisarts.

4 jaar geleden

Ja inderdaad hier toevallig ook pas gebruikt (nog steeds) en het was echt h ...
In de combinatie zit precies evenveel hydrocortison als in de losse zalf. Ik zou vooral je huisarts bellen en niet vertrouwen op dames op een forum voor antwoorden op medische vraagstukken! 😊 Even ontopic; ik krijg voor onze kleine ook sinds dat hij 3 maanden oud is hydrocortison, maar het word niet vuurrood als ik het opgesmeerd heb.