18 Reacties
2 jaar geleden
Ja, hier bij onze eerste. Sló-pend was het. Net alsof hij mentaal niet in een babylijfje paste. Hij wilde zoveel meer kunnen dan wat mogelijk was...
Hij sliep na 1,5 jaar al nooit meer overdag. Nu hij 3,5 is gaat hij om half acht naar bed, nog steeds (veel) later dan de meeste kinderen van zijn leeftijd, maar we kunnen hem nu al zeker een jaar lang rustig naar bed brengen.
Gelukkig is hij nooit vervelend moe geweest, altijd vrolijk. Andere ouders zag ik wel eens tobben met chagrijnige kinderen rond slaaptijd, dat hebben wij nooit gehad. Dat was dan weer een klein voordeel.
Heel veel sterkte ermee, want je komt zelf ook niet tot rust... Maar ooit wordt het dus beter!
2 jaar geleden
Hier ook een super lieve maar heel alerte baby.
Al vanaf de geboorte alert en veel wakker. Eigenlijk altijd moeite gehad met dutjes. Altijd maar 30-45 min. en alleen slapen met hulp (wiegen, voeden, draagdoek, wandelwagen, samen slapen).
De avonden werd ze eerder soms ieder half uur wel wakker.. Tegenwoordig slaapt ze wel wat langer maar kost het wel weer meer moeite om haar in slaap te krijgen. Vooral sinds ze zelf kan zitten en kan staan.
De nachten gaan gelukkig best goed. Ze wordt meerdere keren wakker maar als ik haar aanleg slaapt ze gelukkig weer meteen verder.
We hebben het maar geaccepteerd. Zij kan er niks aan doen, wij kunnen er niks aan doen. Soms wel frustrerend en erg vermoeiend. Ze is ons eerste kindje en ik had het van te voren toch iets anders bedacht..
Ben er ook wel erg onzeker over geweest.
Vooral omdat veel anderen het niet echt lijken te begrijpen.
Maar ze is meestal heel vrolijk en super lief dus dat maakt een hoop goed ;)
2 jaar geleden
Hier ook. Veel herkenning! In het begin zo veel huilen en dragen.. Alles geprobeerd.. en probeerde hem in zo’n strak schema te krijgen. Een slaapcoach.. stress door iedereen die (goed bedoeld) advies gaf. Tijdje terug helemaal los gelaten en zijn we zijn ritme gaan volgen. Dit kan geregeld veranderen. Dit betekend een late bedtijd. Maar we hebben er zo veel rust door gekregen en hij lacht sindsdien zo veel meer. Hij rust, wij rust. Geen strijd meer met bedtijd en stress van een schema. Slaapt lekker veel bij ons.
De methode en denkwijze van mildred (liefde van een moeder) heeft ons veel geholpen. Ze neemt wekelijks een podcast op met super interessante informatie. Wellicht kan het jullie ook helpen iets meer rust te vinden!
2 jaar geleden
Onze oudste is ook zo, altijd geweest. Wij hebben het altijd zoveel mogelijk gevolgd. Nu is ze 21 maanden en vindt ze het prima om rond de ‘normale’ bedtijd naar bed te gaan en dan nog even te spelen in bed tot ze in slaap valt. Dat is voor ons ook wel erg prettig!
Onze ervaring is dat je er niet echt veel mee kunt. Het pluspunt is dat ze overdag ook zo enthousiast, actief, gezellig en vrolijk is. Ook al van jongs af aan, ze wil graag overal bij zijn. Nadeel is ook overprikkeldheid, en dus inslaapproblemen. Dus we moeten haar iets meer ‘in de gaten houden’.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, ze wil niets missen en is niet in slaap te branden. Nu met 9 maanden doet ze 1 slaapjes overdag: maar alleen op ons, in de auto/wagen/fietsstoeltje. Snachts slaapt ze soms maar 9-10 uurtjes en komt vaak voor voeding of een knuffel. Ze slaapt inmiddels bij ons in bed omdat we zo allemaal de meeste slaap krijgen.
2 jaar geleden
Met de oudste altijd gehad, enorm zwaar! Ik snap wat je doormaakt.. hij werd makkelijker rond de 1,5 jaar gelukkig, maar kan nog steeds niet zelfstandig in slaap vallen (nu bijna 4 jaar). Beste tip; accepteren!! Dat het zo is, en niet iedere avond gestrest raken of geïrriteerd zijn. Tegenwoordig hoef ik er maar 10 minuutjes bij te zitten en dan slaapt hij. En nu hij bijna 4 is denk ik; jeetje wat is de tijd hard gegaan, waar is mn kleine baby gebleven☹️
2 jaar geleden
Hier ook gehad toen maar geaccepteerd dat ze maar bij ons in bed moest slapen sinds dien gaat het echt super goed. Hier een baby die van iedere half uur wakker worden naar doorslapen is gegaan. Ik hoop dat het jou kindje ook lukt om zo snel mogelijk goed te slapen. ❤️want dat is best pittig en vermoeiend.
2 jaar geleden
Wij hier ook vanaf de geboorte een hele alerte baby. Iedereen zei ook 'wat leuk dat ze zo helder is! Ze kijkt alleen maar rond!'. Maar voor een baby van een paar weken zijn dat heel veel prikkels. Slecht slapen, veel huilen, vanaf geboorte al niet bij papa of mama op de borst willen liggen (zelfs niet om te boeren). Ze wilde echt niet tegen ons aan liggen buik op buik, veel te onrustig.
Na een slaapcoach, fysiotherapie, de stap genomen naar een homeopaat. Kuur oxytocine om die spiegel bij haar te 'ontregelen'. Ik heb tijdens bevalling (die 36uur duurde) veel oxytocine gehad en dit kan dus blijkbaar een flinke werking hebben op baby's. Ik raad dus zeker een homeopaat aan!
2 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie alerte kindjes gaat.
Ons mannetje is 10 maanden en nog altijd een slechte slaper! 🤪
2 jaar geleden
Ja hier. Al vanaf de kraamweek drama met slapen. Al zoveel geprobeerd. 2x opname ziekenhuis, slaap coach . Vaak en veel in verzet. Zeer temperamentvolle baby conclusie ziekenhuis. Tijd uitzitten. Wil geen baby zijn. Wil altijd meer dan dat hij kan. Word er regelmatig moe(deloos) van, vraag me af of het ooit stopt. Onze oudste is een makkelijke slaper. Heb zelf ook mentale hulp, het zorgt voor veel stress en verdriet. Een moeilijke baby die steeds uitgedaagd moet worden. En zelf op zoek naar een stukje rust...
5 maanden geleden
Reactie op Anneke9876
Wij hier ook vanaf de geboorte een hele alerte baby. Iedereen zei ook 'wat ...
Toen ik jouw bericht las, leek het alsof ik over mijn baby las. Zou ik met jou in contact mogen komen over jouw ervaringen met de homeopaat etc?
4 maanden geleden
Ik zie dat er op deze topic weer gereageerd wordt :) hier nog een mama met alerte baby..slaapt overdag niet trapt tegen zn bed aan en scheurt de inbakerzak bijna kapot (niet letterlijk natuurlijk haha) ik kan me er ook niet bij neerleggen dat hij overdag amper slaapt en maak mezelf er helemaal gek mee. Einde dag is hij ook echt wel moe en de nachten gaan gelukkig wel goed (komt 1x en is 9 weken nu) met het tweede sprongetje vorige week sliep hij wel redelijk overdag ik hoopte dat dat zal blijven, maar helaas 😭 ben benieuwd of de dames van een tijd geleden op deze topic dit nog lezen en tips hebben of willen delen hoe het nu gaat
4 maanden geleden
Reactie op Fromauntietomummy
Ik zie dat er op deze topic weer gereageerd wordt :) hier nog een mama met ...
Hoi hoi! Ik heb destijds gereageerd en onze zoon is nu drie jaar oud.
Wat ik je kan mee geven is: slaap is slaap.
Hoe dat is maak niet uit, draagzak, maxi Cosi, even op je buik liggen. Een dutje is een dutje.
En dat geld ook voor jezelf. Onze zoon slaapt na drie jaar nogsteeds bij ons omdat anders gewoon echt niet lukt. Loslaten van de norm was hier de key en vooral focussen op wat wel werk voor ons. Het ritme volgen van onze zoon.
Mildred van Liefde van een moeder heeft me hier heel erg bij geholpen.
Wees verder niet te streng voor jezelf, je kindje heeft waarschijnlijk veel frustratie en wil heel graag snel vooruit.
Ik merkte heel erg dat bij elke ontwikkelingssprong, hij rustiger werd. Dus toen hij ging rollen/kruipen/lopen etc.
En zijn pittige karakter komt steeds meer van pas, want hij laat niet over zich heen lopen wat heel fijn is! Hou je daar ook aan vast.
Het komt goed😘😘