26 Reacties

5 jaar geleden

Luiers, doekjes etc bovenste la

5 jaar geleden

Ikea skubb bakken zijn ideaal om een handige verdeling te maken. Dingen die je vaak gebruikt en snel bij de hand wil hebben bovenin. Dus rompers, doekjes, hydrofiel, zalf/creme/thermometer, paracetamol e.d. Sokjes had ik er ook in. Middelste lade beddengoed, xl hydrofiel en wikkeldoeken, schone hoezen voor aankleedkussen e.d. Onderste lade gebruikte ik bij mn dochter voor de voorraad luiers en doekjes. Paar luiers in een mandje op de commode en de rest in de la. Doekjes ook, 1 pak op de commode, de rest onderin. Dan kan je altijd aanvullen als je baby op de commode ligt, zonder dat je er bij weg hoeft te lopen. Vond dat wel zo veilig.

5 jaar geleden

Ik had bij mn eerste ook gebruik gemaakt van mandjes. Vond ok heel handig, lekker overzichtelijk. Die van ons is ook met 3 lades. Hoe ik het precies ingedeeld had, weet ik niet meer. Bovenste lade denk ik kleding, hydrofiele doeken, gewoon wat je het vaakst nodig hebt. En onderaan miss voorraadje luiers, slaapzakken, shampoos en wasgels.. ik had op de commode ook nog een mand met, nagelsetje, thermometer, haarlotion, aantal luiertjes, billendoekjes, billenzalf, borsteltje etc.. wat je dus bij de hand moet hebben bij verschonen/aankleden.

5 jaar geleden

Ik heb de luiers bille crème doekjes thermometer etc in de bovenste lade . Middelste lade zitten de rompertjes. Beneden zitten haar pyamas En in het kast gedeelte vd commode de hydrofiele doeken en aankleed kussen hoezen, bad cape etc . En dan heb ik nog een kleding kast met spullen zoals pakjes dekens sokken schoenen jassen vestjes enzo

5 jaar geleden

Hi! Wij hebben ook 3 lades in onze commode, en hebben ook de Ikea Skubb bakken gebruikt. In de bovenste lade hebben wij: kleding setjes, rompertjes, pyjamaatjes, sokjes & mutsjes, en billenzalf, thermometer etc. De tweede lade: alle hydrofiele luiers, doeken en spuugdoeken, badcapes. En schone aankleed kussen hoezen. De derde lade: alle lakentjes, dekentjes en voorraad luiers & billendoekjes

5 jaar geleden

Ik heb een commode met 4 lades. De indeling voor nu, want t kan op een later moment weer anders zijn. 😁 1e la alle rompertjes 2e la hydrofielluiers/washandjes en aankleedkussenhoezen 3e la slabbetjes, sokjes en mutsen 4e la badcapes Ga nog van die bakjes kopen voor de wat kleinere spullen zoals sokjes etc. Ik heb een ander smalle kast met legplanken waar o.a. de billendoekjes en pampers liggen.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een commode met 3 lades. Heb het zelfde ingedeeld toen bij mijn zoon. Ik heb voor de eerste en laatste lades roze opbergmandjes gekocht van de Xenos. 1e lade: linkerbakje rompertjes voorin maten 50/56 en achterin 62 Middelste bakje boxpakjes voorin weer 50/56 achterin 62 Rechterbakje broekjes voorin 50/56 en achterin 62 en daar achter haarbandjes Hiernaast heb ik nog twee kleine bakjes met achterste bakje grote maat sokken en voorste die ze gelijk aan kan trekken. 2e lade: hydrofiele doeken in een bakje, spuugdoekjes in een bakje. Slabbertjes/speentjes etc. 3e lade: linkerbakje maat 1 luiers Middelste bakje maat 2 luiers Rechterbakje billendoekjes

5 jaar geleden

Wij hebben ook een commode met 3 lades. Heb het zelfde ingedeeld toen bij m ...
Exact zo!

5 jaar geleden

Het is net wat je zelf praktisch vindt denk ik, dus het kan zomaar weer wisselen als de kleine er is. Maar bij mijn dochtertje (en nu weer) heb ik Bovenste la: rompertjes, spuugdoekjes, slabbertjes, sokjes, washandjes, verzorgingsspulletjes (bodylotion, sudocreme, thermometer etc) Middelste la: flink wat luiers en hydrofiele doeken Onderste la: badcapes, slaapzakken en hoeslakens/dekentje. De billendoekjes had ik in het begin in de bovenste la, maar zijn uiteindelijk op de commode naast het aankleedkussen blijven hangen omdat we die zo vaak gebruiken. De rest hebben we in de kledingkast liggen, zo ook de voorraad van doekjes en luiers. Kleding en rompers die nog te groot zijn heb ik in bakken op zolder gezet. Wanneer de kleine overgaat naar een nieuwe maat dan wissel ik het om met de kleinere maat en is dat wat te klein is ook weer direct opgeruimd.

5 jaar geleden

Wij hebben van die mandjes van de ikea voor in de lades. Ik houd de indeling aan die we ook bij ons dochtertje gebruikt hebben. Luiers en doekjes staan op de commode. Dan hebben we 4 lades: bovenste liggen de kleertjes, tweede monddoekjes, hydrofiel doeken en wat verzorgingsproducten, derde lade ligt beddengoed en de grote hydrofiel doeken en in de onderste lade ligt allerlei spul, bijvoorbeeld wat voorraad van luiers.

5 jaar geleden

Hier kan ik zeker allemaal wat mee, bedankt!💕 momenteel is het ook nog een extra opslag van wat overige spulletjes 😜

5 jaar geleden

Ik lees van meerdere dames hier dat ze slabbetjes in de la van hun commode hebben liggen. Misschien vraag ik nu iets geks of zie ik iets over het hoofd, maar waar gebruiken jullie die dan voor? Ik had ze bij mn oudste vanaf 5 mnd voor de hapjes, maar die lagen in de keuken, dat leek me veel handiger? Ik weet eigenlijk sowieso niet zo goed waar een newborn een slabber voor nodig heeft?

5 jaar geleden

Reactie op Elea

Ik lees van meerdere dames hier dat ze slabbetjes in de la van hun commode ...
Ik heb ze nu inderdaad ook nog in de la en ga er ook vanuit die nog niet nodig te hebben maar paar leuke in de winkel gezien en toch maar vast meegenomen. In de keuken lijkt mij ook de meest logische locatie zodra ze eenmaal worden gebruikt

5 jaar geleden

Ik had in de lades (3 naast elkaar )zowieso de rompers, sokken , hydrofiele doeken , en luiers met doekjes doos. Er staat bij mijn niks bovenop. Dat moet je er uiteindelijk toch afhalen ivm dat ze naar van alles gaan grijpen

5 jaar geleden

Reactie op Elea

Voor tijdens het flesje drinken?? En laten boeren

5 jaar geleden

Reactie op Elea

Haha herkenbaar! Ik heb er wat in de box lade liggen. Voor de rest heb ik alleen maar spuugdoekjes klaar liggen 😃

5 jaar geleden

Iemand een tip voor de Hemnes, 108x96 welke set verdelers/mandjes goed passen? Heb nu al een maatje besteld wat te klein is. Kan zelf puzzelen hoor maar misschien weet iemand dit :)

5 jaar geleden

Reactie op Kiddie

Voor tijdens het flesje drinken?? En laten boeren
Bij het laten boeren kun je beter een hydrofiel gebruiken, als er een mondje terug komt is zo'n slabbetje veel te klein (en die kun je niet over je eigen schouder leggen). Met flesje drinken kan t misschien handig zijn als je kindje veel knoeit. Dat snap ik. Maar in mijn hoofd is de keuken (waar je de fles ook maakt) dan toch logischer dan de commode 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Ro87

Iemand een tip voor de Hemnes, 108x96 welke set verdelers/mandjes goed pass ...
De skubb bakken van Ikea passen toch gewoon goed in de hemnes?

5 jaar geleden

Reactie op Elea

Bij het laten boeren kun je beter een hydrofiel gebruiken, als er een mondj ...
Slabbetjes lagen hier inderdaad ook altijd beneden in een keukenkastje. In de commode had ik wel van die driehoekslabbetjes die ik dan soms gewoon standaard aandeed met aankleden op kwijl/snot/spuug-dagen 😅