14 Reacties
9 maanden geleden
Hier is het op t moment ook zo lastig. Hij luistert ook echt nergens naar. Ik probeer echt m’n geduld te bewaren, maar zoals vanmorgen doet ie de hele ochtend niks anders als z’n broertje schoppen/ bovenop em springen etc. Had ze dus de Toet toet baan gegeven en geholpen een mooie baan te bouwen. Binnen 5 minuten was het door de hele kamer gegooid. Vriendelijk gevraagd of ie het wilde gaan opruimen als ie klaar was met spelen. Ondertussen was k zelf druk met keuken opruimen. Tussendoor paar x gezegd ga even je toet toet opruimen. Uit eindelijk maar gaan helpen en begin gemaakt… let ik 2 tellen niet op gaat ie express weer alles wat ik opgeruimd heb door de hele kamer gooien. Toen ben ik dus m’n geduld verloren. Ben boos geworden en gezegd dat hij nu echt moet helpen met opruimen. Dan gaat ie dus spontaan rustig helpen opruimen, maar ik wil helemaal niet boos worden. Waarom kan op het moment niks leuk gaan. Alles eindigt hier met strijd… ik vraag me af hoe jullie omgaan met dit soort situaties..
8 maanden geleden
Hier ook hoor! Ik ben helemaal klaar met dit irritante gedrag. M’n man en ik mogen niet eens meer met elkaar praten van hem. Hij schreeuwt er telkens doorheen (expres)
En met het middagslaapje zo hard mogelijk huilen zodat z’n broertje wakker wordt 😒 super irritant.
Aankleden of een schone luier is nog steeds worstelen met een krokodil 🤷
Ik geef alles nu 1 keer aan en als hij het niet doet dan is er een consequentie. Hij heeft grenzen nodig.
- benoem het gewenste gedrag zoals ‘binnen lopen en buiten rennen’. Als hij blijft rennen zet ik hem vast aan tafel met een puzzel.
- ik vraag niets ‘wil je aan tafel?’ En zeg ‘we gaan aan tafel’. Ik geef wel 5 minuten van te voren aan dat we zo aan tafel gaan.
- driftbuien en huilbuien die nergens op slaan negeer ik.
- als hij dingen stuk maakt of er niet lief mee speelt dan pak ik het af of ruim ik het op.
Ik ben niet super streng hoor maar ik ben gewoon klaar met het stoute gedrag de hele tijd. En we hebben twee kinderen en ik kan niet de hele tijd hem gaan bedienen in alles.
8 maanden geleden
Hier sinds paar dagen ook drama! Ik probeer rustig te blijven maar gooien met speelgoed accepteer ik niet. Als echt niks helpt haal ik zijn bed leeg en zeg ik dat hij daar 5 min moet zitten. Dat doet hij ook netjes. Daarna knuffel en weer leuk spelen. Ik doe dit vooral ook omdat ik anders mijn geduld verlies en hem echt even niet kan zien. Enige is dat naar bed gaan hier ook een strijd is. Dekens uit bed gooien etc. Dat vind ik wel heel lastig want ik wil niet 3x heen om deken erin te leggen maar zonder deken kan hij ook niet echt slapen. Meestal laten we hem 15 min razen en dan nog even knuffelen en toch maar slapen gelukkig. Ik heb hem nog in ledikant (70x140) misschien toch maar overstap maken ook naar peuterbed
8 maanden geleden
Ook een zoontje van Julie 2021 en poeh, pittig de laatste weken 😒
's ochtends een strijd om pyjama uit te doen, s' avonds een strijd om pj aan te doen 🙄
Niets meer lusten of willen eten. Alles zelf willen doen en dan heel hard treuzelen.
Steeds slaan naar mij, echt hard. Doet hij enkel naar mij, niet naar zijn papa.
Vanavond weer ontploffen voor niets. heb ik hem genegeerd in zijn driftbui en gewacht tot hij naar mij kwam. Hopelijk is deze fase rap voorbij 😅
8 maanden geleden
Zelfde hier, op de peuterspeelzaal wordt er gezegd dat hij heeeel druk is en dat er veel onrust in hem zit, hij kopieert het slechte gedrag van andere, als hij iets niet mag dan wordt hij heeel boos
5 maanden geleden
Oke, over 10 dagen word m'n zoontje 3 jaar.
Hij heeft nu 2 weken vakantie(hij zit al op school vanaf februari en gaat nu naar de 1e kleuterklas) en ik vind het écht niet leuk😭
Gooien, smijten, slecht gedrag kopiëren van andere kindjes. Nergens naar luisteren, uit bed sneaken en de kamer van z'n oudere broers (die in co ouderschap zitten 50/50) helemaal over hoop halen, z'n jongere broertje treiteren, grote mond, enorme kattenkwaad en de lijst word onderhand langer en langer..
Ik ben een beetje radeloos; straffen heeft geen zin (tegen de muur staan, auto's afpakken dat soort straffen) ik probeer écht mijn geduld te bewaren, maar op zéker 5 momenten van de dag is het zó moeilijk.
Als dit zo nog 6 weken doorgaat, denk ik dat je me op kan sluiten😅
Ik begin ook gewoon aan mezelf te twijfelen.. doe ik het wel goed??