18 Reacties

5 jaar geleden

In zwangerschaphap staat bij beide een geel uitroepteken, dus ik denk het niet. Misschien eens langs ddekaasboer voor advies? Zij weten wellicht een lekker harde kaas die van gepasteuriseerde melk gemaakt is?

5 jaar geleden

Parmezaanse kaas mag je wel omdat er geen vocht in zit en de listeriabacterie daar dus niet meer in kan groeien.

5 jaar geleden

Bij Parrano staat ook een geel uitroepteken, maar dat heeft meer te maken met het feit dat je zelf even moet opletten hoe de kaas gemaakt is... Op het zakje van Parrano (hier de gele variant geraspte kaas), staat letterlijk 'van gepasteuriseerde koemelk'. Dus die mag gewoon. Ik check sowieso altijd even de ingrediënten.

5 jaar geleden

Er zijn inderdaad ook parmezaanse kazen van gepasteuriseerde melk. Even zoeken! Komt goed 😁

5 jaar geleden

Reactie op mrsk93

Parmezaanse kaas mag je wel omdat er geen vocht in zit en de listeriabacter ...
Maar alleen als het van gepasteuriseerde melk is gemaakt.

5 jaar geleden

Hoi, ik koop altijd de grana padano van het merk zanetti (in AH) maar daar staat het niet op of het gepasteuriseerde melk gemaakt is. Ik heb er ook al heel veel van gegeten de laatste dagen omdat ik dacht dat het wel mocht 😖 toch even stress momentje 😖 weet iemand of deze mag?

5 jaar geleden

Ik heb van de week een zakje Parrano in m’n risotto verwerkt en dat kon gewoon omdat het van gepasteuriseerde koemelk gemaakt was. Dus daarmee kan je gewoon toegeven aan je cravings :)

5 jaar geleden

Ik heb van de week een zakje Parrano in m’n risotto verwerkt en dat kon gew ...
In de risotto mag het volgens mij altijd hoor? Want dat wordt toch mee verwarmd en dat overleeft de eventuele basterie toch niet?

5 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

In de risotto mag het volgens mij altijd hoor? Want dat wordt toch mee verw ...
Toch zou ik dat niet durven als ik niet zeker zou weten of het met gepasteuriseerde melk is. Ben heel erg voorzichtig merk ik. Was cappuccinoverslaafd maar ook meteen mee gestopt terwijl misschien 1 kopje per dag nog best zou kunnen....

5 jaar geleden

Toch zou ik dat niet durven als ik niet zeker zou weten of het met gepasteu ...
Ik ben ook wel voorzichtig. Maar als het mee de pan of de oven in gaat, eet ik het wel gewoon. Volgens het voedingscentrum is het sowieso veilig vanaf dat het tot 70° verwarmd is. Maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich zelf goed bij voelt he!

5 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik ben ook wel voorzichtig. Maar als het mee de pan of de oven in gaat, eet ...
Ik denk dat er ook een verschil is tussen 30 minuten de oven in bij 200⁰ en even in een warm gerecht op het eind toevoegen en mee omroeren tot de kaas gesmolten is. Het eerste zal ik wel eten als het 'rauwe' kaas is, het tweede niet. 😊

5 jaar geleden

Dus hier ook iemand die al heeft moeten huilen omdat de blok kaas van Grana Padano niet gepasteuriseerd is. 🙋‍♀️😅 Die at ik hiervoor echt uit 't vuistje. 🙈

5 jaar geleden

Het moet letterlijk op de verpakking staan dat het van rauwe melk is gemaakt au lait cru. Staat er op de verpakking melk dan is het gepasteuriseerde melk en mag je het gewoon hebben

5 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Dus hier ook iemand die al heeft moeten huilen omdat de blok kaas van Grana ...
Ik ook!!! 😭😭😭

5 jaar geleden

Reactie op 19072021

Hoi, ik koop altijd de grana padano van het merk zanetti (in AH) maar daar ...
Ja dat vind ik dus ook het lastige. De Lidl variant stond rauwe melk op. Ik heb sws gelezen dat kans klein is. Dus maak je niet te druk om wat je hebt gegeten. Maar zou het nu laten staan omdat het er niet op staat.

5 jaar geleden

En wat denken jullie van een Quattro formaggi pizza van de supermarkt ? Kan dat wel?

5 jaar geleden

Reactie op Broedkip

En wat denken jullie van een Quattro formaggi pizza van de supermarkt ? Kan ...
Natuurlijk kan dat. Alles uit de oven kan, ook pizza salami bvb.