4 Reacties

3 jaar geleden

Ja mijn zoontje had ook echt hele mooie donkerblauwe ogen, maar vanaf dat hij 1 jaar is zijn ze echt een stuk lichter met groene spikkeltjes (ook mooi🤪) maar kan dus zeker nog veranderen...

3 jaar geleden

Hier wel al wat verandert, nu bijna 6 maanden oud. Niet zozeer lichter maar anders, eerst leek het donkerbruin/groen, nu steeds meer blauw/lichter bruin heel apart. Papa bruine Bambi ogen haha en ik lichter groen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Kan zeker! Ik dacht dat tot 1 jaar bij veel baby's de kleur kan veranderen (daarna kan ook maar is eerder uitzonderlijk).

3 jaar geleden

Bijna alle blanke baby's worden met redelijk donkere grijs/ blauwe ogen geboren. Vanaf daar kan de kleur nog heel lang veranderen, tot een jaar of 6 en soms zelfs nog op volwassen leeftijd (Maar dan zijn het subtiele verschillen). Dit komt doordat de kleur van het oog mede bepaald wordt door de ontwikkeling van de spieren in de iris. Het kan dus zeker zo zijn dat je kindje nog lichtere ogen krijgt, of nog een hele andere kleur. Mijn oudste werd geboren met grijsblauwe ogen, die werden eerst steeds blauwer en lichter. Toen leken ze juist weer grijs te worden, maar uiteindelijk werden ze groen toen ze anderhalf was ongeveer. En inmiddels zit er ook een zweempje bruin rondom de pupil. De jongste ook grijsblauw bij de geboorte. Die werden eerst steeds donkerder en leken naar bruin te gaan maar laats in het zonlicht leken ze toch ook wat groen te hebben. Het blijft nog even een raadsel. De vader grijs/blauwe ogen en ikzelf bruin/groen. Het kan dus echt alle kanten nog op.