30 Reacties
5 jaar geleden
Het kan natuurlijk altijd misgaan, maar ga vooral van het beste uit! Mijn verloskundige zei dat de kans op een miskraam aanzienlijk gedaald is na een 1e goede echo, maar garanties kunnen ze je nooit geven helaas. Het is en blijft spannend. Hopelijk lukt het je om een beetje te vertrouwen.
5 jaar geleden
De kans is een stuk kleiner. Helaas is mijn persoonlijke ervaring anders, ik heb twee keer nog een miskraam gehad (met 8 en 10 weken) na al een goede echo met kloppend hartje. En ik ken helaas inmiddels ook genoeg nare verhalen van mensen bij wie het in een (veel) later stadium nog misgaat. Maar tja, that's live.. De een heeft pech en de ander heeft geluk. Je kan je zorgen blijven maken om dat je een keertje pech hebt, maar daar heb je zo weinig aan.. (maar ik begrijp het wel hoor) De signalen zijn nu goed en de kans is dus ook heel groot dat het goedkomt, succes! 🍀
5 jaar geleden
Vanaf 8w is de kans 0,5 op 3 zei mijn gynaecoloog vandaag.
Dat is 1 op ze 6... dat lijkt me vrij veel toch?
5 jaar geleden
Mijn verloskundige zei afgelopen zaterdag dat ze weinig zien dat het na een goede echo bij 9 weken het nog mis gaat.. 95% gaat goed!
5 jaar geleden
Mijn vk gaf aan dat we het nieuws met een gerust hart aan iedereen konden gaan vertellen omdat de 1e echo met 8 weken prima was. Alles was goed, mooi kind staat er op het kaartje. Maar toch zijn we nog terughoudend. Hebben het nog niet verteld, volgende week weer een echo in het zkh
5 jaar geleden
Reactie op ikke1234
Dat is 16,5%, dat lijkt me een beetje sterk?
Goh ja ik neem aan dat de gynaecoloog het wel weet. Een vriendin was even ver als mij en heeft een miskraam gekregen op 8w1d. Dus vandaag beetje zenuwen bij de gynaecoloog en hij zei toch van er rekening mee te houden zolang we de 12w niet voorbij zijn
5 jaar geleden
De kans op een miskraam is en blijft er altijd... dat heeft mijn VK gezegd.
5 jaar geleden
Zelf twee keer slecht nieuws gehad. Eerste keer lege vruchtzak met 9 weken tweede keer vroege miskraam en de derde keer extreemvroeggeboorte. maar als je de 12 weken voorbij bent heb je nog altijd kans op dat het mis gaat.. Met 23 weken opgenomen met spoed mijn vruchtzak hing er half uit. Had ontsluiting. Kunnen rekken tot 25 weken en toen is me dochter geboren met een gewicht van 785 gram. Na drie en halve maand kwam. Ze thuis met sondevoeding maar is er gelukkig door gekomen op longschade na. Je bent dus nooit zeker dat het goed gaat. Dat hou ik nu ook maar in me achterhoofd. Ik hoop dat iedereen een veilige en goede zwangerschap mag hebben niet niet hoeft mee te maken wat wij hebben mee gemaakt. Wil niemand bang maken. Het is alleen nooit zeker dat wil ik er mee zeggen.
5 jaar geleden
Reactie op ikke1234
Weet je heel zeker dat je hem niet verkeerd begrepen hebt? 0,5 tot 3% is he ...
Nee. Hij zei rond 6-7w is het 1 kans op 3, vanaf 8w zakt het naar 0,5. Een vriendin heeft op 7w een miskraam gehad en haar gynaecoloog zei hetzelfde