30 Reacties

5 jaar geleden

Volgens mij 1 tot 3%

5 jaar geleden

Als je in de 8e week een goede echo hebt gehad is de kans heel groot dat het goed gaat, 90-95%

5 jaar geleden

Het kan natuurlijk altijd misgaan, maar ga vooral van het beste uit! Mijn verloskundige zei dat de kans op een miskraam aanzienlijk gedaald is na een 1e goede echo, maar garanties kunnen ze je nooit geven helaas. Het is en blijft spannend. Hopelijk lukt het je om een beetje te vertrouwen.

5 jaar geleden

Tegen mij heeft ze 2-3% gezegd

5 jaar geleden

Vanaf 8w is de kans 0,5 op 3 zei mijn gynaecoloog vandaag.

5 jaar geleden

De kans is een stuk kleiner. Helaas is mijn persoonlijke ervaring anders, ik heb twee keer nog een miskraam gehad (met 8 en 10 weken) na al een goede echo met kloppend hartje. En ik ken helaas inmiddels ook genoeg nare verhalen van mensen bij wie het in een (veel) later stadium nog misgaat. Maar tja, that's live.. De een heeft pech en de ander heeft geluk. Je kan je zorgen blijven maken om dat je een keertje pech hebt, maar daar heb je zo weinig aan.. (maar ik begrijp het wel hoor) De signalen zijn nu goed en de kans is dus ook heel groot dat het goedkomt, succes! 🍀

5 jaar geleden

Ik heb met 6 weken een kloppend hartje gezien en de dag erna een mk

5 jaar geleden

Dat is 1 op ze 6... dat lijkt me vrij veel toch?

5 jaar geleden

Dat is 16,5%, dat lijkt me een beetje sterk?

5 jaar geleden

Mijn verloskundige zei afgelopen zaterdag dat ze weinig zien dat het na een goede echo bij 9 weken het nog mis gaat.. 95% gaat goed!

5 jaar geleden

Mijn vk gaf aan dat we het nieuws met een gerust hart aan iedereen konden gaan vertellen omdat de 1e echo met 8 weken prima was. Alles was goed, mooi kind staat er op het kaartje. Maar toch zijn we nog terughoudend. Hebben het nog niet verteld, volgende week weer een echo in het zkh

5 jaar geleden

Reactie op Mriekk

Mijn vk gaf aan dat we het nieuws met een gerust hart aan iedereen konden g ...
Kans op mk was minimaal zei ze

5 jaar geleden

Bij 6w+6d zei onze arts in het UMCutrecht dat de kans nog 5% is dat het fout gaat en dat dag dan vervolgens ook nog wekelijks af neemt.. succes 🍀

5 jaar geleden

Reactie op ikke1234

Dat is 16,5%, dat lijkt me een beetje sterk?
Goh ja ik neem aan dat de gynaecoloog het wel weet. Een vriendin was even ver als mij en heeft een miskraam gekregen op 8w1d. Dus vandaag beetje zenuwen bij de gynaecoloog en hij zei toch van er rekening mee te houden zolang we de 12w niet voorbij zijn

5 jaar geleden

De kans op een miskraam is en blijft er altijd... dat heeft mijn VK gezegd.

5 jaar geleden

De kans op een miskraam is en blijft er altijd... dat heeft mijn VK gezegd. ...
Dat is zeker waar, maar de kans wordt elke week kleiner ☺️👍🏼

5 jaar geleden

Weet je heel zeker dat je hem niet verkeerd begrepen hebt? 0,5 tot 3% is heel wat waarschijnlijker dan ‘0,5 op 3’ (overigens, als dit het was had hij natuurlijk 1 op 6 gezegd in plaats van 0,5 op 3...)

5 jaar geleden

Zelf twee keer slecht nieuws gehad. Eerste keer lege vruchtzak met 9 weken tweede keer vroege miskraam en de derde keer extreemvroeggeboorte. maar als je de 12 weken voorbij bent heb je nog altijd kans op dat het mis gaat.. Met 23 weken opgenomen met spoed mijn vruchtzak hing er half uit. Had ontsluiting. Kunnen rekken tot 25 weken en toen is me dochter geboren met een gewicht van 785 gram. Na drie en halve maand kwam. Ze thuis met sondevoeding maar is er gelukkig door gekomen op longschade na. Je bent dus nooit zeker dat het goed gaat. Dat hou ik nu ook maar in me achterhoofd. Ik hoop dat iedereen een veilige en goede zwangerschap mag hebben niet niet hoeft mee te maken wat wij hebben mee gemaakt. Wil niemand bang maken. Het is alleen nooit zeker dat wil ik er mee zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op ikke1234

Weet je heel zeker dat je hem niet verkeerd begrepen hebt? 0,5 tot 3% is he ...
Nee. Hij zei rond 6-7w is het 1 kans op 3, vanaf 8w zakt het naar 0,5. Een vriendin heeft op 7w een miskraam gehad en haar gynaecoloog zei hetzelfde

5 jaar geleden

Mijn vk zei dat de kans op een miskraam nu nog maar 4% is nadat we bij de eerste echo (8wk) een sterk kloppend hartje hebben gezien.